Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@04:51:24 GMT

زمین مازاد شرکت دیزل سنگین در آمل تعیین تکلیف می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۴۹۴۶

زمین مازاد شرکت دیزل سنگین در آمل تعیین تکلیف می شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان یکشنبه شب در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان آمل گفت: پیش ازاین نیز درخواست تعیین تکلیف زمین مازاد شرکت دیزل سنگین ایران درنزدیکی شهرک صنعتی امامزاده عبداله آمل به وزیر جهاد کشاورزی داده شده است.

وی، زمین تحت مالکیت شرکت دیزل سنگین ایران در شهرستان آمل را حدود ۸۴ هکتار اعلام کرد و افزود: درصورتی که مدیران شرکت دیزل سنگین ازهمه زمین‌های موجود استفاده‌ای نکنند، حدود ۴۰ هکتار آن با توجه به نیاز جدی متقاضیان جدید برای سرمایه گذاری ونیز طرح‌های توسعه‌ای تولیدکنندگان شهرک صنعتی امامزاده عبداله واگذار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین زادگان تاکید کرد، با مدیران مربوطه در سطح کشوری درکوتاه ترین زمین وبه عنوان یک مطالبه جدی تولیدکنندگان آملی از طریق مجاری قانونی پیگیری خواهد شد.

ایجاد نمایندگی مستقل گمرک درشهرک صنعتی امامزاده عبدالله آمل

استاندار مازندران همچنین از اخذ نمایندگی مستقل گمرک درشهرک صنعتی امامزاده عبدالله آمل خبر داد وگفت: زمین مورد نیاز گمرک در شهرک صنعتی واگذار شده و اعتبار مورد نیاز برای تشکیلات ادارای آن نیز فراهم شده است.

حسین زادگان، شهرک صنعتی امامزاده عبداله آمل را یکی از ستون‌های اصلی بخش اقتصاد مازندران دانست وگفت: هم اکنون بیش از ۷۰ درصد کل صادرات سالانه مازندران از شهرستان آمل انجام می‌شود واین یک ظرفیت بسیار مهم وارزشمند برای استان است.

وی اضافه کرد، این شاخصه مهم باعث شده تا میل تولیدکنندگان وصنعتگران آملی برای افزایش سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی آمل وشهرهای اطراف بیشتر و آمار بیکاری دراین شهرستان نیز به نسبت دیگرشهرهای استان پایین‌تر باشد.

توسعه شهرک‌های صنعتی درمازندران

استاندار مازندران دربخش دیگری با بیان اینکه نگاه استان به توسعه شهرک‌های صنعتی وفراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاری امن ومطمئن است، گفت: هزار و ۵۰ هکتار دراین مدت به ظرفیت زمین‌های شهرک‌های صنعتی استان اضافه شده و این نشان از نگاه توسعه‌ای استان به تولید واشتغال دارد.

حسین زادگان، تداوم تولید در واحدهای صنعتی را برای توسعه استان و کشور حیاتی دانست و تاکید کرد: تعطیلی واحدهای تولیدی به بهانه‌های مختلف قابل توجیه نبوده و همه دستگاه‌ها موظف هستند پیگیر موانع تولید باشند.

وی همچنین از واگذاری زمین به برخی تولیدکنندگان که به علت سو مدیریت و انحراف تسهیلات مربوط به اشتغال به برخی تولیدکنندگان درجاهایی به غیرازتولید سرمایه گذاری کردند، انتقاد کرد وگفت: باید تکلیف این نوع سرمایه گذارهای فرصت طلب مشخص وزمین های راکد و بالااستفاده آنها در شهرک‌های صنعتی شناسایی وبه متقاضیان جدید سرمایه گذاری ونیز تولیدکنندگان واقعی در قالب حمایت از طرح‌های توسعه‌ای تولید واگذار شود.

دراین نشست صاحبان واحدهای تولیدی، کمبود زمین درشهرک صنعتی امامزاده عبداله آمل را مانع اصلی اجرای طرح‌های توسعه‌ای دانستند، بیان کردند. درخواست تسهیلات حمایتی و سرمایه در گردش از دیگر درخواست‌های مطرح شده از سوی مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان آمل در دیدار با استاندار مازندران بوده است

کد خبر 4949858

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد حسین زادگان استانداری مازندران شهرک صنعتی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا آتش سوزی ایلام آتش سوزی جنگل ها گرگان بیرجند یاسوج زلزله صنایع دستی شهرک صنعتی امامزاده عبداله شرکت دیزل سنگین شهرک های صنعتی سرمایه گذاری شهرستان آمل حسین زادگان توسعه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۴۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد

سیدمسعود عظیمی در دیدار اردوان اکبرپور، منتخب مردم شهرستان‌های سپیدان و بیضا در مجلس دوازدهم با تشریح برنامه عملیاتی جهش تولید شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ابعاد فنی و زیرساختی، خدمات حمایتی و طرح‌های توسعه‌ای و ایجادی در شهرستان‌های سپیدان و بیضا گفت: موقعیت ویژه این شهرستان‌ها نظیر وضعیت مناسب آب و هوایی، فاصله نزدیک با مرکز استان، وجود منابع انسانی توانمند و قرارگیری آزادراه شیراز ـ اصفهان در شهرستان بیضا و محور مواصلاتی شیراز به یاسوج در شهرستان سپیدان ظرفیت بی‌بدیلی را برای جذب سرمایه‌گذار فراهم می‌کند.

او افزود: این شرکت در راستای مأموریت اصلی خود در زمینه فراهم کردن زیرساخت‌های تولید و صنعت تلاش خود را برای تحقق این هدف انجام می‌دهد.

عظیمی با اشاره به برنامه این شرکت برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی شهرک صنعتی بزرگ در بخشی از اراضی همجوار این شهرستان و شهرستان زرقان خبر داد و گفت: در این زمینه بررسی‌ها و بازدید‌های میدانی انجام و در مرحله انتخاب اراضی با رویکرد جذب مشارکت مردم در ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه هم‌اکنون ۸ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و غیر دولتی در شهرستان‌های سپیدان و بیضا وجود دارد، افزود: شهرک‌های و نواحی صنعتی همایجان، سپیدان ۳ و ناحیه صنعتی شهید جاویدی و نیز شهرک‌های صنعتی غیر دولتی فراسان و کامپوزیت سازه ماندگار در شهرستان سپیدان و شهرک‌های صنعتی دارویی و ملوسجان و ناحیه تل بیضا نیز در شهرستان بیضا ایجاد شده‌اند.

او با تصریح اینکه تاکنون ۱۲۱ قرارداد سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی سپیدان و ۷۸ قرارداد نیز در شهرک‌ها و نواحی بیضا منعقد شده است، گفت: در مجموع در شهرک‌های صنعتی دولتی این دو شهرستان ۹۳ واحد بهره‌بردار با اشتغال ۱۹۵۶ نفر مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بیان کرد: شهرک دارویی به‌عنوان یکی از گزینه‌های سرریز سرمایه‌گذاری کلان شهر شیراز در نظر گرفته شده است و برای ما اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت.

عظیمی افزود: در دو سال گذشته و با اختصاص۱۲۶ میلیارد تومان اعتبار، روند اجرای طرح‌های زیرساختی در شهرک دارویی شتاب گرفت و طرح‌های زیرساختی نظیر زیرسازی، خیابان‌کشی و شبکه داخلی فاضلاب در فاز نخست شهرک صنعتی انجام و طرح‌های تکمیلی نظیر اجرای شبکه اختصاصی انتقال برق نیز با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال انجام است.

او با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات اجرایی طرح خط انتقال برق شهرک صنعتی دارویی بیضا، گفت: این خط دومداره با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان با ظرفیت حدود ۱۲ مگاوات برق به طول ۱۱ کیلومتر از پست برق بیضا تا شهرک صنعتی در مرحله اجرا قرار دارد که با بهره‌برداری از آن در نیمه نخست امسال برق این شهرک صنعتی تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه در زمینه تامین آب نیز ۱۰ لیتر بر ثانیه انشعاب آب با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان خریداری شده است، گفت: عملیات اجرایی خط انتقال در مرحله مکان‌یابی و جانمایی است.

او همچنین از تکمیل عملیات زیرسازی فاز یک با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان، شبکه فاضلاب با مبلغ ۲۲ میلیارد تومان و شبکه داخلی آب با ۷ میلیارد تومان خبر داد و گفت: سایر پروژه‌ها نیز در مرحله برآورد و انجام عملیات اجرایی قرار دارد.

عظیمی با اشاره به اینکه شهرک دارویی در زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار ایجاد شده است، افزود: در این شهرک صنعتی بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر خواهند شد و پیش‌بینی می‌شود در این واحد‌ها برای افزون‌بر ۵ هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود