Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، حدود ۴ سال است پلی شناور به منظور برقراری ارتباط بین دهستان عنافچه و شهر ملاثانی روی رودخانه کارون، استان خوزستان نصب شده است اما هر بار با بالا آمدن آب این پل زیر آب رفته و راه ارتباطی ۳۱ روستای عنافچه قطع می‌شود و پس از هر مرتبه که این پل زیر آب می‌رود مسئولان وعده زمانی دوماهه یا سه‌ماهه را برای احداث پل می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشنایی با رود کارون - خوزستان

سرانجام چهارم اسفندماه سال ۹۸ بود که این وعده‌ها محقق شد و با حضور وزیر راه و شهرسازی در شهرستان باوی، کلنگ ساخت این پل زده شد و قرار است تا زمان احداث پل ثابت، تردد اهالی عنافچه از روی پل شناور انجام شود.

با گذشت چهارماه از آغاز عملیات اجرایی ساخت این پل، روند پیشرفت کار کند است و همین مساله سبب نگرانی اهالی عنافچه شده است.

مشکلات پل شناور

یکی از اهالی دهستان عنافچه گفت: در سال‌های گذشته به‌صورت موقت یک پل شناور روی رودخانه کارون نصب شده بود که با هر بار بالا آمدن آب راه دسترسی مردم به شهر ملاثانی قطع می‌شد و دانش‌آموزان برای تردد روزانه خود با مشکل مواجه می‌شدند.

وی افزود: امیدوار بودیم که عملیات ساخت پل ثابت با سرعت طبیعی پروژه‌های عمرانی پیش رود تا مشکلات ۱۴ هزار نفر از اهالی عنافچه به‌سرعت پایان یابد اما با وجود تجهیز کارگاه هنوز کارهای اجرایی آغاز نشده است، با این وجود انتظار داشتیم که تا زمان بهره‌برداری از پل ثابت، پل شناور پابرجا بماند اما از اوایل فروردین ۹۹ نیز این پل هم مسدود شده است.

پل شناور مسدود است

علیرضا ورناصری، فرماندار شهرستان باوی نیز درخصوص کلنگ‌زنی پل عنافچه گفت: نباید روند اجرای پروژه‌های عمرانی به گونه‌ای باشد که کلنگ‌زنی کنیم و بعد پروژه را رها کنیم.

وی اظهار کرد: پیشرفت کار در پروژه پل ثابت عنافچه کند است، پس از اینکه کلنگ این پروژه در اسفند سال گذشته به زمین زده شد، کارگاه تجهیز شد اما هم اکنون کارها خیلی کند پیش می‌رود و این موضوع سبب نگرانی مردم شده است.

فرماندار باوی درباره مشکلات پل شناور عنافچه عنوان کرد: پس از سقوط یکی از کارکنان وظیفه ارتش به داخل رودخانه کارون، ترمیم پل شناور عنافچه متوقف شده و این پل را هم باید دوباره راه‌اندازی کنیم.

جسد یک مرد در رودخانه کارون کشف شد

وی بیان کرد: پل شناور عنافچه باید دوباره راه‌اندازی شود، پل ثابت قرار است سه ساله ساخته شود و اگر پل شناور جمع‌آوری شود، تردد ۱۴ هزار نفر از اهالی عنافچه با اختلال مواجه خواهد شد.

پیگیر حل مشکل هستیم

سید کریم حسینی، نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس نیز گفت: پیگیر حل مشکلات در روند ساخت پل ثابت عنافچه هستیم، پل شناور عنافچه باید به‌صورت موقت راه‌اندازی شود تا بتوان کارهای اجرایی پل ثابت را پیگیری کرد.

بر اساس این گزارش، پل ثابت عنافچه به طول ۴۲۶ متر و ۹.۵ متر قرار است در مدت زمان ۳۶ ماه روی رودخانه کارون ساخته شود؛ همچنین اعتبارات مورد نیاز برای ساخت این پل ۴۹ میلیارد تومان است که از محل اعتبارات استانی تأمین می‌شود.

نوع پل ملاثانی به عنافچه از مدل باکس فلزی است و هدف از احداث آن اتصال روستاهای مسیر عنافچه در غرب کارون به شهرستان باوی (ملاثانی) در شرق کارون است.

نامه نمایندگان ۲ استان برای جلوگیری از طرح انتقال آب کارون | احتمال استیضاح وزیر کد خبر 521815 برچسب‌ها حمل و نقل روستا استان خوزستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روستای حمل و نقل روستا استان خوزستان پل شناور عنافچه رودخانه کارون اهالی عنافچه پل ثابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۵۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی

بارش باران در روز‌های اخیر موجب خوشحالی شهروندان به خصوص کشاورزان و باغداران استان آذربایجان شرقی شده است.

اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: از عصر امروز دوشنبه تشدید سامانه بارشی موجب رگبار باران و رعد برق در همه نواحی استان و در نواحی مستعد، بارش تگرگ و وزش باد نسبتا شدید خواهد شد که احتمال رخداد تندباد‌های لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

 سامانه بارشی تا بعد از ظهر سه شنبه ادامه خواهد داشت و آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، صاعقه، تگرگ، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، لغزندگی جاده ها، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، مه گرفتگی و احتمال خسارت در اثر وزش باد وجود دارد.

اداره کل هواشناسی توصیه کرد: اتراق نکردن در حریم رودخانه‌ها و مسیل ها، صعود نکردن به ارتفاعات، احتیاط در تردد‌های جاده‌ای و جاده‌های کوهستانی، لغو سفر‌های غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی، محکم کردن سازه‌های سبک، پارک نکردن خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی استان، خودداری از چرای دام و تردد نکردن عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به ویژه چادر‌های مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آبرو‌ها و انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ترکیب جمعیتی از چالش های البرز است/ تردد نیروی کار استان به تهران
  • طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • وضعیت ناپایدار جوی و دریایی در هرمزگان/ شناور‌های سبک با احتیاط تردد کنند
  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند
  • سازمان آب وبرق : مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ های دز و کارون اجتناب کنند
  • طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی
  • فعالیت سامانه بارشی از دوشنبه همه مناطق استان را دربرمی گیرد
  • مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند
  • شهروندان از تردد و توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند