Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مجلس گفت: یکی از مهمترین کار‌هایی که برای مبارزه با فساد و رانت در حوزه زمین و املاک می‌توان انجام داد، همین سامانه پنجره واحد مدیریت است. مجلس قبل باید در قالب نظارتی پیگیری می‌کرده و ما هم باید در ادامه پیگیری کنیم تا این اتفاق رقم بخورد.

گروه راه و مسکن بازارنیوز: روح الله عباسپور، عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم در گفتگو با بازارنیوز، پیرامون مبارزه با مفاسد حوزه زمین و املاک کشور، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های جدی مجلس یازدهم، مبارزه با فساد است و یکی از راهکار‌های اساسی برای جلوگیری از فساد و رانت خواری در کشور این است که دولت الکترونیک استقرار و توسعه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امروز بهترین راه مبارزه با فساد که یکی از مهمترین مطالبات مردم و مقام معظم رهبری است، استفاده از شیوه‌هایی مثل سامانه‌های مختلف و هوشمند از جمله «سامانه پنجره واحد مدیریت زمین» است.  اگر این سامانه‌ها خوب اجرا شود از مفاسد جلوگیری می‌کند. امروزه در دنیا از چنین شیوه‌هایی برای مبارزه با مفاسد استفاده می‌شود که ما هم باید به این سمت برویم که از این مدل کار‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین کار‌هایی که برای مبارزه با فساد و رانت در حوزه زمین و املاک می‌توان انجام داد، همین سامانه پنجره واحد مدیریت است. مجلس قبل باید در قالب نظارتی پیگیری می‌کرده و ما هم باید در ادامه پیگیری کنیم تا این اتفاق رقم بخورد.

عباسپور از لزوم هوشمندسازی اقدامات مختلف کشور سخن گفت و اظهار داشت: دولت و مجلس در حوزه وظایف کاریشان باید بر مبنای دولت الکترونیک حرکت کنند و اقدامات مختلف در کشور باید هوشمند سازی شود. ما اگر این اقدام را انجام دهیم، هم آمار فساد در اقتصاد ما بسیار پایین خواهد آمد و همچنین سرعت انجام کار بالا می‌رود. رسانه‌ها باید دستگاه اجرایی را به چالش بکشانند که چرا اقدامات لازم را در مورد این سامانه انجام نمی‌دهند.

گفتنی است؛ پنجره واحد مدیریت زمین سامانه‌ای است که به متقاضیان امور مرتبط با اراضی و املاک کشور امکان می‌دهد تا اطلاعات مورد نیاز برای طی الزامات قانونی مرتبط با دریافت خدمات حوزه اراضی و املاک را به یک بدنه واحد ارائه کنند.

طرح این سامانه در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵، توسط ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی طراحی و تصویب شد. هیئت وزیران با تاخیر طولانی مدت، بالاخره در سال ۱۳۹۷، این طرح را در پروژه‌های اولویت‌دار دولت الکترونیک قرار داد و قرار شد سازمان فناوری اطلاعات مناقصه آن را برگزار کند که تا به حال مناقصات برگزار شده توسط این سازمان راه به جایی نبرده است. برچسب ها: نماینده مجلس ، پنجره واحد مدیریت زمین ، روح الله عباسپور لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000IZH

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: نماینده مجلس مبارزه با فساد کار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۵۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها

علی خضریان درباره مصوبه مجلس مبنی بر ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفته بازار جلوگیری کنیم؛ بنابراین طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح محور‌های مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه‌ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محور‌های این مصوبه است.

طراح، طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی گفت: طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحد‌های خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قرارداد‌های اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود، افزود:ساماندهی سکو‌های ثبت اگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود، ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحد‌های طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحد‌ها را از دیگر محور‌های این مصوبه برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین خواری
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در مازندران | ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران