Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در جلسه مشترک شورای معاونین دادگستری و نشست ویدئو کنفرانس با دادستان‌ها و روسای حوزه‌های قضایی سراسر استان کرمان با اشاره به نامگذاری یکم تا هفتم تیرماه به عنوان هفته قوه قضاییه، گفت: باید از فرصت هفته قوه قضاییه برای تشریح جایگاه و خدمات انجام شده در طول سال استفاده کنیم تا مردم از خدمات و برکات این اقدامات باخبر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اطلاع رسانی سیاست‌ها و برنامه‌های قوه قضاییه به ویژه در دوره جدید این قوه در بین مردم طی هفته قوه قضاییه تاکید کرد و اظهار داشت: پس از انتصاب آیت الله رییسی به عنوان رییس قوه قضاییه برنامه‌های تحولی مد نظرایشان ارائه و تشریح شد و تلاش می‌شود که این برنامه‌ها در یک فرایندزمانی مناسب عملیاتی شده و نتایج آن به مردم اطلاع رسانی شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان بر برگزاری نشست‌های تخصصی با گروه‌های نخبگان جامعه در هفته قوه قضاییه تاکید کرد و  افزود: برگزاری این نشست‌های مشترک می‌تواند جرقه‌ای را در ذهن مدیران برای اجرای کار‌های بزرگ ایجاد کند.

او ضمن تاکید بر این مطلب که بازدید از واحد‌های تولیدی نیز جز برنامه‌های اصلی هفته قوه قضاییه است، تصریح کرد: حضور و سخنرانی در نماز جمعه شهرستان‌هایی که وضعیت سفید از نظر بیماری کرونا دارند، نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

او تصریح کرد: برگزاری مصاحبه مطبوعاتی تمامی مدیران قضایی برای بیان خدمات و توفیقات دستگاه قضایی از یک سو و تبیین مشکلات و چالش‌های پیش روی قوه قضاییه از سوی دیگر نیز باید در دستور کار قرار گیرد تا مردم در جریان مشکلات فراروی دستگاه قضایی در ارائه خدمات باشند.

موحد بر تبیین اقدامات تحولی قوه قضاییه در حوزه کرامت انسانی، ارتباط با نخبگان و مبارزه با فساد تاکید کرد و گفت: مردم برنامه‌های عملیاتی قوه قضاییه در حوزه مبارزه با فساد را به خوبی می‌بینند و تاکنون از برخورد‌های انجام شده در این حوزه استقبال کرده و خوشحال هستند.

رییس شورای قضایی استان کرمان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته قوه قضاییه تاکید وبیان کرد: برنامه‌های بزرگداشت هفته قوه قضاییه باید به تناسب شرایط شهرستان‌ها و در حدمقدورات آن‌ها برگزار شده و انتظار می‌رود که برنامه‌های این هفته با اقدامات معقول و منطقی دنبال شود تا از نظر بهداشتی و سلامت مشکلی برای مردم و همکاران قضایی ایجاد نشود.

رییس کل دادگستری استان کرمان در ادامه با اشاره به این مطلب که قوه قضاییه بدون اغماض و مبتنی بر نظارت‌های درون و برون سازمانی برای شناسایی مصادیق فساد و برخورد با آن اقدام می‌کند، گفت: لازم است که سرنوشت پرونده‌های مربوط به جرائم مهمه استان که آثار و تبعات ناامنی دارند، به صورت مرحله به مرحله و دقیق در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار گیرد تا مردم به صورت ویژه در جریان رسیدگی به این جرایم و برخورد‌های قانونی انجام شده قرار گیرند.

او با اشاره به دستگیری عامل تیراندازی به ساختمان شورای شهر و منزل شهردار یکی از مناطق استان کرمان و تحویل وی به دستگاه قضایی از سوی نیروی انتظامی، ادامه داد: بسیاری از جرائم مهمه تبعات امنیتی، اجتماعی و سیاسی داشته و مردم انتظار دارند که نتایج برخورد‌های انجام شده با عاملان این جرائم اطلاع رسانی شود.

موحد با تاکید بر این مطلب که تامین امنیت در صدر وظایف ذاتی حاکمیت و دستگاه قضایی است، افزود: مقامات قضایی در استان کرمان باید در کنار رسیدگی معمول به پرونده‌های جاری، پرونده‌های مرتبط با جرایم مهمه را با سرعت رسیدگی و اطلاع رسانی درباره این پرونده‌ها را جدی بگیرند تا نگاه مثبت مردم به دستگاه عدالت و قوه قضاییه حفظ شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای تحقق مصوبات سفر آیت الله رییسی به کرمان، بیان کرد: به زودی بخشی از اعتبارات این حوزه به استان وارد شده و روند اجرایی برنامه‌های مورد نظر از جمله ساختمان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، دادسرای عمومی و انقلاب بم، دادگاه عمومی فاریاب و اسماعیلیه و سایر مصوبات این سفر اجرایی می‌شود.

موحد تصریح کرد: براساس مصوبات سفر ریاست قوه قضاییه به استان کرمان واحد‌های جدید قضایی در برخی نقاط استان به ویژه مناطق محروم ایجاد و فضای فیزیکی حوزه‌های قضایی نیز افزایش می‌یابد.

او بر بازدید از پروژه‌های عمرانی در دست احداث در سطح استان در هفته قوه قضاییه نیز اشاره و بیان کرد: براساس دستورالعمل ریاست قوه قضاییه، بخش عظیمی از پرونده‌های معوقه با همت قضات و پیگیری‌های آیت الله رییسی تعیین تکلیف شده است که کار بزرگی بود.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: تا کنون ۷۳ درصد پرونده‌های معوقه در مراجع قضایی استان کرمان تعیین تکلیف شده است.

موحد افزود: نگاه آیت الله رییسی در حوزه صلح و سازش و بهره مندی از ظرفیت‌های شورا‌های حل اختلاف برای حل دعاوی با صلح و سازش و میانجیگری نیز نتایج بسیار خوبی داشته است و بالغ بر ۶۵ درصد پرونده‌های کیفری و ۵۰ درصد پرونده‌های حقوقی ارجاعی به شورا‌های حل اختلاف استان کرمان منجر به صلح و سازش شده است.

او با اشاره به اینکه قانون کاهش و تقلیل مجازات‌های حبس در حال تصویب نهایی است، بیان کرد: پس از وقوع بیماری کرونا بخشی از جمعیت کیفری زندان‌ها کاهش یافته، اما رویکرد قوه قضاییه بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و جلوگیری از ورود غیر ضرور افراد به زندان‌ها است.

رییس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه در استان کرمان نیز دراین نشست گفت: تجربه استان کرمان برای برگزاری هفته قوه قضاییه در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که سنت حسنه‌ای در بزرگداشت این هفته ایجاد شده و به شکلی است که برنامه‌های هفته قوه قضاییه تنها منحصر به دستگاه قضایی نشده است و این هفته به تمامی دستگاه‌های اجرایی فرهنگی و نهاد‌های مردمی تعمیم داده شده است.

محمدباقر اسلامی تصریح کرد: در حادثه هفتم تیر که بنیان هفته قوه قضاییه مبتنی بر شهادت شهید بهشتی گذاشته شده است، شهید بهشتی به همراه ۷۲ تن از یاران خود که تعدادی وزیر، معاون وزیر، نماینده مجلس، نمایندگان سازمان‌های مختلف اجرایی و نخبگان نهاد‌های فعال مدنی بوه اند، به شهادت رسیده اند و از این رو و برای یادواره شهید بهشتی نیز همه باید همکاری کنند.

او اظهار داشت: نوعی مطالبه گری برای همکاری در بزرگداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران ایشان در دستگاه قضایی استان کرمان ایجاد شده تا نام و سیره شهدای هفتم تیرماه برای جوانان این سرزمین ماندگار شود.

او بیان کرد: با دعوت از دستگاه‌های مختلف در مرکز استان نقش آن‌ها در بزرگداشت هفته قوه قضاییه تبیین شده و مقرر شد این دستگاه‌ها بر اساس رسالت‌های خود در راستای بزرگداشت هفتم تیرماه فعالیت داشته باشند.

معاون توسعه منابع انسانی دادگستری کل استان کرمان بر برگزاری نشست‌های مطبوعاتی در هفته قوه قضاییه تاکید کرد و ادامه داد: جشنواره قلم و عدالت نیز در سال جاری برگزار خواهد شد.

اسلامی بر رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در برنامه‌های بزرگداشت هفته قوه قضاییه نیز تاکید کرد.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری قوه قضائیه رییس کل دادگستری استان کرمان بزرگداشت هفته قوه قضاییه هفته قوه قضاییه استان کرمان آیت الله رییسی قوه قضاییه دستگاه قضایی اطلاع رسانی شهید بهشتی برنامه ها انجام شده پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۵۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن قهرمانی مسی‌های شکست‌ناپذیر در دل کویر

به گزارش "ورزش سه"، صنعت مس کرمان با کسب نوزدهمین پیروزی خود و 40 امتیاز سه هفته مانده به پایان سی و شششمین دوره لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور قهرمانی خود را جشن گرفت.

عصر امروز و در هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال صنعت مس کرمان با شکست زغال سنگ طبس در خانه خود، با کسب نوزدهمین پیروزی پیاپی خود، کاپ قهرمانی لیگ برتر هندبال را به کرمان برد.

نارنجی‌پوشان در این دیدار با عملکردی بهتر نسبت به حریف سرشناس خود، توانستند با پیروزی 24 -32 در میان هواداران خود جشن قهرمانی بگیرند. 

صنعت مس با این پیروزی اختلاف امتیاز خود را با تیم دوم و سوم جدول رده‌بندی به 7 رساند تا سه هفته مانده به پایان لیگ قهرمانی خود را قطعی کند. 

صنعت مس در هفته بیستم لیگ برتر هندبال مهمان پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد است.

دیگر خبرها

  • ۵ نکته مهم درباره برخورد دستگاه قضایی به دانه درشت ها
  • راهکار های سند تحول قضایی برای تحقق فصل خصومت
  • قهرمانی زودرس مس کرمان در لیگ برتر هندبال
  • مس کرمان فاتح لیگ برتر هندبال
  • مس کرمان قهرمان لیگ برتر هندبال
  • مس کرمان قهرمان لیگ برتر هندبال شد
  • تیم هندبال مس کرمان جشن قهرمانی را در خانه گرفت
  • جشن قهرمانی مسی‌های شکست ناپذیر در دل کویر
  • جشن قهرمانی مسی‌های شکست‌ناپذیر در دل کویر
  • قهرمانی مس کرمان سه هفته زودتر از پایان لیگ برتر هندبال