Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@17:12:50 GMT

اقتدار دریایی ایران در برابر آمریکا!

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۵۲۶۴

اقتدار دریایی ایران در برابر آمریکا!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ۵ نفتکش ایرانی حامل بنزین و سوخت ماه گذشته وارد ونزوئلا شد بدون اینکه آمریکا در خلیج فارس و نه در دریای عمان یا دریای سرخ و نه در دریای مدیترانه و نه در اقیانوس اطلس و نه حتی در دریای کارائیب جرات مزاحمت یا حتی نزدیک شدن بدان را داشته باشد، زیرا ایران پیام تهدید آمیزی از طریق سوئیس به دولت آمریکا ارسال کرد که مبادا به نفتکش‌های ما نزدیک شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه دنیا از عقب نشینی آمریکا از تهدیدات نفت کش‌های ایرانی عازم به ونزوئلا برای شکستن محاصره ظالمانه آمریکا؛ پس از حرکت دادن کشتی‌های جنگی و جنگنده‌های وابسته به ناوگان چهارم خود در کارائیب؛ غافلگیر شدند، این عقب نشینی به خاطر تمایل امریکا به احترام به کشتیرانی و تجارت بین الملل نبود بلکه از ترس انتقام ایران و تضعیف چهره اش در برابر افکار عمومی به ویژه آمریکا بود.

نگرانی آمریکا از انتقام ایران به جا بود، زیرا پایگاه الکترونیکی"نورنیوز" اطلاعاتی درباره اهمیت شدید مفاد آن صادر کرد: " پس از افزایش تهدیدات نظامی علیه کشتی‌های ایرانی عازم ونزوئلا، نیرو‌های مسلح ایرانی دستور تعقیب چندین کشتی تجاری امریکا در خلیج فارس و خلیج عمان را جهت آمادگی برای هدف قرار دادن آن در صورت ایجاد مزاحمت آمریکا برای نفتکش‌های سوخت عازم به ونزوئلا توسط نیرو‌های امریکایی صادر کردند.

امریکا نیازی به دریافت پیام هشدارآمیز نسبت به نزدیکی به نفت کش‌های ایرانی نداشت، زیرا از پیش پیام‌های ایرانی روشنی و قدرتمندی دریافت کرد زمانی که ایران به دزدی دریایی نفت کش‌های بریتانیایی امریکایی در تنگه جبل الطارق پاسخ داد و به نقض حریم هوایی پهپاد جاسوسی " گلوبال هوک " امریکایی و جنایت ترور شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس توسط امریکا پاسخ داد که این واکنش‌ها موجب شد امریکا پیش از انجام هرگونه حماقت علیه اهداف ایرانی هزار بار بیاندیشد، زیرا هرگونه هدف گیری؛ بدون کوچکترین تردید با مقابله به مثل روبرو خواهد شد.

این تصمیم روشن ایران هنوز عامل بازدارنده‌ای است تا نفت کش‌های ایرانی علیرغم میل ناوگان‌های آمریکا از اقیانوس‌ها عبور کنند.

منبع: العالم

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نفتکش های ایرانی صادرات بنزین به ونزوئلا کشتی های جنگی نفت کش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۵۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در جشنواره فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس واقع در میدان آزادی، اظهار داشت: من از خلیج فارس می‌آیم. ما هر ساله با اعزام دانشجویان دانشگاه‌های افسری به این منطقه، رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس را برای آنها تشریح می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حماسه‌آفرینی شهیدان رئیسعلی دلواری، دریاقلی و دریابان بایندر، و همچنین اجرای عملیات پیروزمندانه «مروارید» در هفتم آذر ۱۳۵۹، گفت: ۲۹ فروردین ۱۳۶۷ نیز همرزمانم در خلیج فارس با ایستادگی در برابر آمریکا، افتخار آفریدند؛ عزیزانی که پیکرشان در قعر آب‌ها باقی ماند و خون پاک آنها برای همیشه در خلیج فارس می‌درخشد.

امیر دریادار ایرانی با بیان اینکه خلیج فارس برای ما اعضای نیروی دریایی، بسیار مقدس است، افزود: اقتدار امروز کشور مرهون خون شهدایی است که جانانه در آن مقطع تاریخی جنگیدند و با ایستادگی خود، اقتدار ایران اسلامی را به همه نشان دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: ما هم تلاش می‌کنیم تا این اقتدار را به شکل ویژه‌ای که در شأن ملت ایران است، به نمایش بگذاریم که البته تحقق این امر، وابسته به دعای خیر تمامی مردم برای ما است.

امیر دریادار ایرانی خاطرنشان کرد: امروز هم ناوگروه‌های ما در آب‌های دوردست و اقیانوس‌ها در حال اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها هستند. امنیت شاهرگ اقتصادی کشور مانند دوران دفاع مقدس برقرار و پرچم زیبای کشورمان در بالاترین نقطه، برافراشته است.

در پایان این مراسم با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از هنرمندان پیشکسوت کشور، پوستر روز ملی خلیج فارس رونمایی شد.

دیگر خبرها

  • جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت
  • دانشگاه‌ها؛ پاشنه آشیل دولت آمریکا / عملیات وعده صادق نتیجه اقتدار علمی ایران است   
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • نخستین کاوش محققان ایرانی در عمق ۲ هزار متری دریای عمان
  • علّت تغییر رویکرد احتمالی اسرائیل در برابر حماس/ امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان
  • برگزاری رژه اقتدار دریایی در آبراه راهبردی خورموسی
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟