Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@14:43:37 GMT

برگزاری نشست ویژه بررسی اوضاع امنیتی لبنان

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۵۲۸۳

برگزاری نشست ویژه بررسی اوضاع امنیتی لبنان

به گزارش افکارنیوز،

میشل عون، رئیس جمهور لبنان از شورای عالی دفاع این کشور خواست تا نشستی فوری ویژه بررسی اوضاع امنیتی در سایه موج جدید اعتراضات و تظاهراتی که این کشور شاهد آن است در ظهر امروز (دوشنبه) برگزار کند.

اخبار بین الملل-دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری لبنان در شب گذشته در پیامی توئیتری از دعوت به برگزاری این نشست خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتراضات از روز پنجشنبه در شماری از شهر‌های لبنان و در پی سقوط قیمت لیره لبنان در برابر دلار به وقوع پیوست؛ بطوری که لیره از ماه اکتبر تا کنون ۷۰ درصد از قیمت خود را از دست داده است و این کشور را با بحران مالی سختی مواجه کرده که سبب وخیم‌تر شدن اوضاع معیشتی شده است.

معترضان لبنانی با تخریب اماکن عمومی و خصوصی و آتش زدن شطل زباله‌ها و مسدود کردن مسیر‌ها با نیرو‌های امنیتی و ارتش درگیر شدند و این نیرو‌ها برای متفرق کردن مردم به استفاده از گاز اشک آور مجبور شدند.

لبنان در اواخر سال ۲۰۱۹ نیز شاهد تظاهرات در چندین استان خود در اعتراض به اوضاع اقتصادی بود که با وعده‌های مسئولان و شیوع بحران ویروس کرونا این تظاهرات متوقف شده بود، اما هم اکنون و با وجود وعده دولت به تزریق ۳۰ میلیون دلار به بانک‌ها و گفتگو با صندوق بین‌المللی پول برای دریافت وام، بار دیگر مردم معترض به خیابان‌ها آمده‌اند.

محمد فهمی، وزیر کشور لبنان گفت: همان گونه که بار‌ها بر حمایت از معترضان مسالمت‌جو و سرکوب آشوبگران و نفوذی‌ها تاکید کرده‌ایم، اخلال‌گران امنیت و کسانی را که اقدام به تخریب و شکستن املاک عمومی و خصوصی در مرکز بیروت می‌کنند تحت پیگرد قرار خواهیم داد و تحویل عدالت داده می‌شوند.

پیش از این نیز حسان دیاب، نخست‌وزیر لبنان اعلام کرده بود رژیم صهیونیستی کوشیده است فتنه فرقه‌ای و مذهبی در کشور ایجاد کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: امنیتی اعتراضات لبنان لبنان امنیتی اعتراضات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۵۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود

استاندار زنجان با بیان اینکه این کارگران هستند که چرخ تولید را می‌چرخانند و شما کارگران افسران جنگ اقتصادی هستید، گفت: موضوعاتی همانند سخت و زیان‌آور بودن باید به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، مراسم روز کارگر شامگاه چهارشنبه در یکی از واحدهای تولیدی استان زنجان با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

محسن افشارچی، استاندار زنجان در این مراسم ضمن ادای احترام به مقام کارگر، اظهار داشت: درد کارگران را درد خود می‌دانیم و به‌خاطر همین موضوع دستورات ویژه‌ای را برای پیگیری تایید طبقه‌مندی مشاغل صادر کردم.

وی با بیان اینکه این کارگران هستند که چرخ تولید را می‌چرخانند و شما کارگران افسران جنگ اقتصادی هستید، مطرح کرد: موضوعاتی همانند سخت و زیان‌آور بودن باید به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

استاندار زنجان گفت: با مشکلات کارگران آشنا هستم و در یک هفته اخیر هم در دیدار با کارگران با مشکلات آن‌ها بیشتر آشنا شدم و متأسفانه برخی مشکلاتی که به‌راحتی می‌تواند حل شود به خاطر عدم تدبیر سبب ادامه‌دار بودن مشکل می‌شود.

مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس در این برنامه ضمن تقدیر از زحمات کارگران در راستای تحقق جهش تولید در کشور، گفت: برخی واحدهای تولیدی استان زنجان نیازمند نوسازی هستند تا بهره‌وری آن رشد پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه باید به سمت افزایش صادرات حرکت کنیم، گفت: در همین کشورهای منطقه مشتریان خوبی برای محصولات واحدهای تولیدی استان زنجان وجود دارد که باید از فرصت‌ها استفاده کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به اینکه ارزآوری باید اولویت نخست واحدهای تولیدی بزرگ استان و کشور باشد، مطرح کرد: با ارزآوری است که وضعیت اقتصاد کشور ارتقا پیدا می‌کند و این ظرفیت را واحدهای تولیدی بزرگ استان زنجان از جمله ایران ترانسفو دارد.

گفتنی است، در این مراسم، سالار عقیلی خواننده کشورمان نیز حضور داشت و چند قطعه موسیقی خود را در جمع کارگران اجرا کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور برگزار شد
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌ های ریلی کشور برگزار شد
  • برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود
  • مشکل کمبود شیرخشک در نشست سازمان بازرسی بررسی شد
  • رسانه‌های استان بوشهر در انتخابات اهتمام ویژه‌ای به امیدآفرینی داشته‌اند
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک
  • ◄ برگزاری نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور؛ 18 اردیبهشت
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد