Web Analytics Made Easy - Statcounter

غذاخوردن در خارج از منزل، یکی از تفریحات مورد علاقه افراد است، اما با کاهش سرعت پاندمی کرونا و بازگشایی رستوران‌ها، این مسئله با نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی همراه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هنگام ورود به رستوران در را باز می‌کنید. صندلی خود را از داخل میز بیرون می‌کشید و بعد از نشستن دوباره آن را به سمت داخل جلو می‌برید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس به منو نگاهی می‌اندازید. بعد از آن دستمال، لیوان، قاشق و چنگال خود را برمی‌دارید که استفاده از هر یک از آن‌ها راهی آسان برای ورود میکروب‌ها به بدن است. از طرفی نمی‌توان اطمینان داشت فردی که این وسایل را روی میز قرار داده‎، دست‌های خود را ضد عفونی کرده است. همچنین بعید به‎نظر می‎رسد که درها، صندلی‌ها و منوها دست‌نخورده باشد. در خصوص ایمنی غذا در رستوران‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با مهرداد ابوطالبیان، دکتری صنایع غذایی گفت‌گویی انجام دادیم که شرح آن را در ادامه می‌خوانید:

راهکارهای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در رستوران‌ها چیست؟

بعضی از فرهنگ‎ها بر شستشوی دست قبل از مصرف غذا خوردن تاکید دارد. در این کشورها امکانات شستشوی دست‌ها در رستوران‌ها و فست‌فودها برای مشتریان فراهم است. شاید با انتشار ویروس کرونا، درهای اتوماتیک یا پدالی نیز در رستوران‌ها و اماکن جدید غذاخوری بیشتر استفاده می‌شود. همچنین از نظر علم پزشکی، حفظ حداقل دو متر فاصله اجتماعی الزامی است. بسیاری از رستوران‎ها به دلیل آیین‌نامه‌های جدید ملزم به بازسازی و افزایش فضای مجموعه خود برای ارتقاء فاصله اجتماعی هستند. رعایت فاصله فیزیکی در همه اماکن ضروری خواهد بود. در شرایط اپیدمی احتمالاً نوبت‌دهی باید به شکلی انجام گیرد که لزومی به قرارگرفتن افراد در لیست انتظار برای خالی‌شدن یا آماده‌شدن میز پذیرایی وجود نداشته باشد. در عین حال، به محض نشستن بر صندلی، پیشخدمت باید هنگام گرفتن سفارش، فاصله اجتماعی خود را با مشتریان رعایت کند.

کدام دستورالعمل‌های بهداشتی باید در آشپزخانه‌ها رعایت شود؟

در آشپزخانه‌ها حفظ فاصله اجتماعی، ضرورت بیشتری دارد. فضای آشپزخانه‌ها معمولاً اندک است؛ بنابراین توصیه می‌شود نیروی کار کمتری در آنجا مشغول کار شوند. تست‌کردن طعم غذا باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام گیرد. درعین‌حال به‎جای اینکه ظرف غذا توسط پرسنل رستوران دست به دست شود، بهتر است کارکنان ظرف را روی پیشخوان قرار دهند و طبق شماره مشخص‌شده، هر یک از مشتریان با رعایت فاصله اجتماعی، ظرف خود را بردارد.

استفاده از دستکش هنگام طبخ غذا تا چه حد در پیشگیری از ویروس کرونا موثر است؟

اگرچه تصور عامه مردم این است که استفاده از دستکش هنگام تهیه غذا ایمن‎تر است، اما یافته‌های جدید نشان می‎دهد که انجام این کار احساس امنیت کاذب ایجاد می‌کند. بسیاری از کارمندان آشپزخانه دست‌های خود را قبل از استفاده از دستکش، نمی‌شویند و پس از خارج‌کردن، دستکش را در نزدیکی غذایی که آماده می‌کنند، قرار می‎دهند. همچنین استفاده از دستکش، مانع از لمس سطوح توسط افراد نمی‌شود.

کارکنان آشپزخانه که از دستکش استفاده می‎کنند، معمولاً هنگام تغییر وظایف، آن‌ها را عوض نمی‌کنند یا بیش از حد معمول استفاده می‌کنند. مهمتر از همه، استفاده از دستکش مانع از شستشوی مکرر دست‌ها می‌شود. اگرچه مقررات جدید استفاده از دستکش را ضروری می‌داند، به نظر می‌رسد شستشوی دست‌ها بدون دستکش و به‌صورت منظم راهکار بهتری برای کاهش شیوع ویروس کرونا باشد.

استفاده از ماسک توسط کارکنان رستوران چه نقشی در پیشگیری از ویروس کرونا دارد؟

در صورت استفاده صحیح، ماسک می‎تواند در جلوگیری از شیوع بیماری مؤثر باشد. اما اغلب در آشپزخانه و هنگام طبخ غذا، به دلیل گرما، کارمندان ماسک‎های خود را دستکاری کرده و سپس بدون شستن دست‌ها یا تعویض دستکش، مجدداً به غذا دست می‌زنند، در حالی که که لمس ماسک برای برداشتن آن، باعث آلوده‌شدن دست‌ها می‌شود و پس از انجام این کار باید کارکنان رستوران دست‌های خود را با آب و صابون بشویند. از آنجا که همه گیری ویروس کرونا برای مدتی ادامه خواهد یافت، باید بهترین شیوه همزیستی با این ویروس را پیدا کنیم و با رعایت فاصله اجتماعی و حفظ موارد ایمنی از حضور در رستوران ها لذت ببریم و یا غذای خود را به‌صورت بیرون‌بر تهیه کنیم.

کد خبر 428583

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا پیشگیری از کرونا کرونا در ایران رستوران غذای بیرون بر ایمنی غذایی کرونا و رستوران شیوع کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استفاده از دستکش فاصله اجتماعی رستوران ها ویروس کرونا دست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۵۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلر استقلالی با دستکش سیدحسین مقابل سپاهان

به گزارش “ورزش سه”، استقلال ملاثانی در یکی از بازی‌های حساس جام حذفی عصر روز جمعه میزبان سپاهان اصفهان خواهد بود.

علی کردانی دروازه بان استقلال ملاثانی در مسابقه حساس عصر جمعه است و قبل از بازی خود یک هدیه ارزشمند را از سیدحسین حسینی دریافت کرده است.

کاپیتان استقلال در آستانه دیدار با سپاهان یک جفت دستکش و یک جفت کفش استوک خود را به علی کردانی هدیه کرده تا او بتواند با شرایط روحی بهتری مقابل سپاهان بازی کند.

کردانی دروازه‌بان جوان تیم لیگ یکی استقلال ملاثانی در این فصل به عنوان یک دروازه‌بان کم تجربه عملکرد خوبی را ارائه کرده و حالا قبل از بازی با سپاهان با هدیه ویژه سید حسین حسینی مواجه شده است.

این دروازه‌بان عصر روز جمعه با دستکش‌ها و کفش اهدایی کاپیتان استقلال مقابل سپاهان بازی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • دستکش طلا به دروازه‌بان ایران رسید
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • گلر استقلالی با دستکش سیدحسین مقابل سپاهان