Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران با اشاره به ظرفیت های معدنی خراسان جنوبی گفت: مطالعات اکتشافی در ۱۱ پهنه این استان از اولویت های ایمیدرو است. ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، خراسان جنوبی یکی از مهمترین استان های معدنی کشور از نظر تنوع و میزان ذخایر معدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در خراسان جنوبی ظرفیت های بالقوه فراوانی وجود دارد که اگر به فعلیت برسد می تواند استان را از لحاظ اقتصاد و اشتغال متحول کند.

در این میان پهنه های اکتشافی حرف های زیادی برای گفتن دارند و اهمیت این موضوع تا آنجاست که مسئولان ایمیدرو به عنوان متولیان این عرصه از اقدامات انجام شده در خصوص پهنه های اکتشافی استان گزارش دادند.

مدیراکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران اظهار داشت: در این راستا در 4 پهنه نوار مرزی استان، پهنه فردوس و قاین، پهنه لوت و پهنه ایران مرکزیه کار فعالیت شناسایی انجام شده است.

اصغرزاده بیان کرد: ما در پهنه نوار مرزی 3 محدوده دارای پروانه اعم از یک محدوده لیتیوم و دو محدوده مس طلا داریم و در آن کار می کنیم.

مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران با اشاره به ظرفیت های معدنی خراسان جنوبی افزود: مطالعات اکتشافی در 11 پهنه این استان از اولویت های ایمیدرو است.

اختصاص 1200 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه‌گذاری برای جهش تولید در خراسان جنوبی‌تخصیص اعتبار یک هزار و 250 میلیارد تومانی دولت برای 70 پروژه در خراسان جنوبی5 هزار واحد مسکونی جدید در حاشیه شهرهای خراسان جنوبی احداث می‌شود

وی خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی که از مهمترین اولویت های اکتشافی ما در استان است به جهت خصوصیات زمین شناسی فوق العاده ای که دارد در حال حاضر در 11 پهنه اکتشافی کار می شود.

مدیراکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران افزود: تاکنون بالغ بر 200 میلیارد تومان هزینه اکتشافات و ژئوفیزیک هوایی پرداخت کرده ایم.

اصغرزاده یادآور شد: همچنین در سال جاری نیز بالغ بر 50 میلیارد تومان هزینه پروژه های ما است که در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در پهنه های منحصر بین شهرستان قاین و فردوس 47 محدوده جدید معدنی، در لوت 27 محدوده و در پهنه ایران مرکزی 9 محدوده دارای پتانسیل معدنی کشف شده است که عمده این محدوده ها حاوی فلزاتی از قبیل مس، طلا، سرب و روی و در برخی نقاط آهن است.

با وجود اینکه خراسان جنوبی به لحاظ غنای مواد معدنی بهشت معادن شرق کشور است اما تا بهره برداری از ظرفیت های کامل این بخش راه زیادی مانده است.

انتهای پیام/255/ ع

R41348/P/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۵۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۴۰ هزار میلیاردی پروژه آب‌های سرانی خراسان شمالی در ۱۴۰۳

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: پروژه انتقال آب‌های سرانی استان در بودجه ۱۴۰۳، ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در اختیار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، مهدی رشیدی امروز _ پنج شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در آئین نکوداشت شوراهای اسلامی شهر و روستا خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به اینکه اوایل کار دولت، خشکسالی در استان مشهود بود و اقدامات انجام شده در گذشته کافی نبود، اولویت‌های استان پیش از سفر هیئت دولت در نظر گرفته شد.

وی افزود: با تاکید استاندار، تأمین آب استان در اولویت قرار گرفت؛ نقاط ضعف و قوت شناسایی و با برگزاری ۱۱۰۰ ساعت کار کارشناسی پروژه‌های نیمه‌تمام و بالای ۵۰ درصد مشخص شد.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به پروژه‌هایی اجرایی در حوزه صرفه‌جویی و تأمین آب استان، خاطرنشان کرد: طرح انتقال آب سرانی، با پیگیری مسئولان ارشد استان در سفر رئیس‌جمهور به استان مصوب شد، اما برای اجرا با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود تا اینکه با پیگیری‌های مستمر استاندار خراسان شمالی اواخر سال گذشته، مجوز ماده ۲۳ آن اخذ شد و اکنون برای اجرا در ردیف‌های بودجه‌ی سال ۱۴۰۳ برای آن چهار هزار میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شده است.

رشیدی از مرمت، احداث و آسفالت بیش از ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی، ۸۵۰ هزار مترمربع آسفالت معابر روستاها و ۸۳۰ هزار مترمربع آسفالت معابر شهری خبر داد.

کد خبر 750014

دیگر خبرها

  • اعتبار ۴۰ هزار میلیاردی پروژه آب‌های سرانی خراسان شمالی در ۱۴۰۳
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • فیلم‌ های سینمایی امروز تلویزیون + جدول فیلم‌ های امروز، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت
  • مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت، به خودرو‌ها آسیب می‌زند
  • اعلام آمادگی آفریقای مرکزی برای توسعه همکاری‌های معدنی با ایران
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • سودآوری ۴۸ هزار میلیاردی ایمیدرو در یک سال