Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@14:13:38 GMT

طرز تهیه آبدوغ خیار مجلسی، غذای روزهای گرم

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۵۶۴۴

طرز تهیه آبدوغ خیار مجلسی، غذای روزهای گرم

قدیمی‌ترها برای ناهار ظهرهای داغ تابستان گرما را بهانه می‌کردند و شش روز از هفت روز هفته بساط درست کردن آبدوغ خیار را علم می‌کردند.

آبدوغ خیار هم یک غذای نونی مناسب برای ناهار و هم حسابی سیر کننده و سالم و پرانرژی بود و البته دل آدم را خنک می‌کرد. طرز تهیه آبدوغ خیار به سلیقه شما بستگی دارد.

ممکن است دوست داشته باشید به آبدوغ خیار حتی خیار هم اضافه نکنید و با کشمش و گردو و سایر مخلفات یک وعده غذای خوشمزه درست کنید و البته شاید دوست داشته باشید به جای همه مخلفات فقط ماست و خیار و کمی آب و یخ داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرز تهیه آبدوغ خیار مجلسی

مواد لازم

ماست ترش یا شیرین (به ذائقه شما بستگی دارد): به مقدار دلخواه

خیار ریز خرد شده: ۴۰۰ گرم

سبزی خوردن ساطوری خرد شده: ۲۰۰ گرم (ریحان و نعنا باید حتما در ترکیب شما باشد)

خامه صبحانه: ۲ قاشق غذاخوری

کشمش، گردو یا پودر گردو: به میزان دلخواه

سبزی خشک شامل نعناع خشک و شوید خشک: به مقدار دلخواه

پودر ریحان خشک: به مقدار دلخواه

پودر گل محمدی خشک: به مقدار دلخواه

نمک: به مقدار دلخواه

نان خرد شده، یخ و آب

طرز تهیه

اما چگونه آبدوغ خیار درست کنیم؟ برای درست کردن آبدوغ خیار ابتدا ماست را خوب هم بزنید تا صاف و یکدست شود. اگر از ماست هم زده آماده استفاده می‌کنید البته نیاز به هم زدن ندارد. خامه را به ماست اضافه کنید و دوباره خوب هم بزنید تا با ماست یکدست شود. خیارها را ریز ریز خرد کنید و به ماست و خامه اضافه کنید و باز هم بزنید.

سایر مواد را هم به ترکیب بالا اضافه کنید و و به آرامی هم بزنید. هر کدام از مواد بالا که با ذائقه شما سازگاری ندارند را می‌توانید حذف کنید. در مرحله بعد باید آب را اضافه کنید. مقدار آبی که اضافه می‌کنید بستگی به سلیقه شما دارد. بعضی دوست دارند آبدوغ خیار را سفت و غلیظ میل کنند و بعضی هم آبکی و رقیق دوست دارند. بعد از یکدست شدن آبدوغ خیار با آب، نان‌ها را خرد کنید و به آبدوغ خیار اضافه کنید. برای تزیین آبدوغ خیار از پودر گل محمدی، پودر نعنا و برگ نعنا تازه استفاده کنید.

اضافه کردن یخ هم اختیاری است. آبدوغ خیار را می‌توانید به عنوان یک فست فود اصیل در وعده پیش غذا یا حتی غذای اصلی میل کنید. اما فواید آبدوغ خیار چیست؟ آبدوغ خیار یک وعده غذایی بسیار مفید برای درمان گرمازدگی است. به خاطر سبزیجات و نعنا ضد یبوست و نفخ است و گردو و کشمش موجود در آن مقوی و سیر کننده است.

 

منبع: مجله کوروش

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آبدوغ خیار غذای تابستانی ماست سبک زندگی پارسی خبر مقدار دلخواه اضافه کنید آبدوغ خیار طرز تهیه هم بزنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۵۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مؤسسه تحقیقات آب، برای هفته جاری (۹ تا ۱۴ اردیبهشت) وقوع بارش‌ها در غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود. در این مناطق، مقادیر تجمعی بارش ۷۵-۵۰ میلی‌متر پیش‌بینی‌شده است.

بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه ۱ کشور، حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان با مقدار میانگین ۳۰.۴ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۲۷.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه کشور در هفته جاری خواهد بود.

همچنین حوضه آبریز دریای خزر با مقدار میانگین ۶.۳ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۵۰.۸ میلی‌متر کم باران تر ین حوضه درجه ۱ کشور است.

از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه‌ی مند، کاریان و خنج با متوسط بارش ۴۵.۵ میلی‌متر و بیشینه بارش ۱۲۷.۷ میلی‌متر و کارون بزرگ با مقدار میانگین ۳۵.۹ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۱۱.۲ میلی‌متر و کرخه با مقدار میانگین ۴۰.۵ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۸۲.۳ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو کشور هستند.

از میان استان‌های کشور، استان‌های غرب و جنوب غربی کشور با بارش تجمعی معادل ۷۵-۵۰ میلی‌متر در هفته جاری پر بارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

کد خبر 6091110 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • بررسی علت ترک خوردن سیمان سفید و پودر سنگ چیست؟
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج
  • این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی مجلسی
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟