Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@19:19:45 GMT

«لوطی انقلابی» به بازار آمد + عکس

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۵۷۳۵

«لوطی انقلابی» به بازار آمد + عکس

کتاب «لوطی انقلابی» به قلم محمد جعفربگلو حاوی ناگفته‌هایی از زندگانی طیب و اسناد تازه‌منتشر شده درباره فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی اوست.

به گزارش مشرق، تازه‌ترین اثر از تولیدات انتشارات سوره مهر در قالب کتاب با موضوع زمانه و زندگی طیب حاج‌رضایی روانه بازار نشر شد.

بر اساس همین گزارش، کتاب «لوطی انقلابی» به قلم محمد جعفربگلو حاوی ناگفته‌هایی از زندگانی طیب و اسناد تازه‌منتشر شده درباره فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی اوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از مقدمه این اثر می‌خوانیم:

«طیب حاج‌رضایی نماینده لوطیانی بود که در قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ عمق پیوستگی خود با مرجعیت شیعه را به اثبات رسانده و در برابر استبداد پهلوی قد علم کرد. وی که از اوایل دهه سی سابقه مراوده با دربار پهلوی را در کارنامه داشت در همان دوران نیز پیوستگی خود با روحانیت را قطع نکرد. این ارتباط پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و انزوای روحانیت بیشتر هم شد به‌طوری‌که گزارشگر ساواک این ارتباط را به «تغییر لحن» طیب حاج‌رضایی تعبیر کرد. سرانجام، طیب خان در ابتدای دهه ۴۰ دین خود را به مرجعیت شیعه و روحانیت مبارز که در راس آن حضرت امام خمینی (ره) قرار داشت ادا کرده و با رد درخواست دربار مبنی بر اعتراف دروغ درباره امام خمینی شهادت را با آغوش باز پذیرفت.»

«لوطی انقلابی» در چهار فصل، حیات سیاسی و اجتماعی طیب حاج‌رضایی را از کودکی تا تیرباران در ۱۱ آبان ۱۳۴۲ بررسی کرده است. در این کتاب برای نخستین‌بار وصیت‌نامه دست‌نویس طیب که یک شب قبل از تیرباران به پسرش بیژن تحویل داد نیز منتشر شده است.

گفتنی است «لوطی انقلابی» با قیمت ۳۵ هزار تومان، در قطع رقعی و در ۲۳۲ صفحه در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. علاقمندان می‌توانند برای تهیه این کتاب به سایت «سوره مهر» به آدرس www.sooremehr.ir مراجعه کنند و یا با شماره ۶۶۴۶۰۹۹۳ تماس حاصل نمایند تا این کتاب را با پست رایگان دریافت کنند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم کتاب طیب حاج رضایی شهید طیب حاج رضایی شهید طیب حاج رضایی لوطی انقلابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۵۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدرضا رادان به دعوت مردم متدین و انقلابی مشهد به استان خراسان رضوی می رود.

این سفر به درخواست مردم شریف انقلابی و متدین استان خراسان رضوی برای حمایت از طرح نور فراجا صورت گرفته و حامیان عفاف و حجاب میزبان فرمانده کل انتظامی خواهند بود. وعده گاه این اجتماع عظیم ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در عرصه میدان شهدای مشهد می باشد.

کد خبر 6093202

دیگر خبرها

  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد