Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-01@06:41:39 GMT

خشم پوتین به نفع محیط زیست خواهد بود؟

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۵۷۹۶

خشم پوتین به نفع محیط زیست خواهد بود؟

فعالین محیط زیست امیدوارند خشم رییس جمهور روسیه از انتشار گزارش های مربوط به نشت گازوئیل در شمالگان باعث شود که این کشور قوانین سفت و سخت تری برای حفاظت از محیط زیست وضع کند.

خشم پوتین از خسارت های زیست محیطی نشت نفت در شمالگان، شاید به اصلاحات مدرن در حوزه محیط زیست بیانجامد.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، اشتباهات مدیریتی در برخورد با نشت نفت در منطقه شمالگان روسیه، خشم ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه را برانگیخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان امیدوارند این خشم پوتین، راهی باشد برای اجرای قوانین سختگیرانه تر و مدرن تر محیط زیستی.

شرکت نورسیلک نیکل روسیه، بزرگترین شرکت حفاری در این کشور، حتی بعد از دو روز پس از حادثه اواخر ماه مه، در این خصوص اعلام عمومی صادر نکرد. در این حادثه بیش از 150هزار بشکه گازوئیل در سیستم شکننده رودخانه ای شمالگان تخلیه شد.

بعد از آن که تصاویر این فاجعه زیست محیطی در شبکه های اجتماعی پخش شد، فرماندار منطقه از آن گزارشی منتشر کرد، که همین امر خشم پوتین را برانگیخت و نورنیکل، بزرگترین سهامدار شرکت، و ثروتمندترین مرد کشور، پذیرای سرزنش های رییس جمهور قرار گرفت.

این شرکت می گوید آب شدن یخ ها و فرونشست زمین باعث شده است که تانکر حاوی گازوئیل آسیب دیده نشت داشته باشد. اگر این گزارش درست باشد، در این صورت زیرساخت های موجود در سراسر این منطقه با گرم شدن هوا در معرض خطر نشت هستند.

از نورنیکل پیش از این هم به دلیل بی توجهی به مسائل محیط زیستی انتقاد شده بود.

یک مقام دولتی روسیه می گوید، حتی با یک سرمایه گذاری کوچک هم امکان داشت بتوان از این نشت گازوئیل جلوگیری کرد که حالا حیات بسیاری از گونه های ماهی ها، پرندگان، و پستانداران منحصر به فرد شبه جزیره تایمیر سیبری را تهدید می کند.

این مقام دولتی که نخواست نامش فاش شود به بلومبرگ گفته است پوتین از این حادثه به شدت خشمگین است.

به گفته این مقام آگاه، این حادثه می تواند به عنوان عاملی برای اجرای قوانین سختگیرانه محیط زیستی در روسیه باشد که هدف آن بهبود و به روز رسانی زیرساخت های انرژی این کشور است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به سوال بلومبرگ در این خصوص پاسخ نداده است.

صندوق توسعه ملی نروژ پیش از این و از سال 2009، نورنیکل را به دلیل خساراتی که در شبه جزیره تایمیر داشته است در لیست سیاه قرار داده است.

به هر حال آنچه که مشخص است این که این فاجعه در روسیه بی سابقه است. سازمان «صلح سبز» ابعاد فاجعه نشت گازوئیل در روسیه را با فاجعه سال 1989 اکسون والدز در آلاسکا مقایسه کرده است. نورنیکل می گوید پاکسازی منطقه 150 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

بر اساس اعلام ولادیمیر چاپروف، رییس برنامه انرژی روسیه در سازمان صلح سبز، روسیه، بزرگترین صادر کننده انرژی دنیا، سالانه 10 هزار بشکه (؟) نفت نشت دارد.

با گرم شدن هوا و ذوب یخ های مناطق یخ زده این کشور، وضعیت زیرساخت های انرژی هم فاجعه آمیز خواهد بود. بیش از نیمی از مناطق روسیه به طور دام در حالت یخ زده هستند.

بعد از رخ داد این فاجعه، پوتین دستور رسیدگی به مخازن مشابه را داده است. از سویی به دستور رییس جمهور روسیه قوانین مربوط به محیط زیست این کشور به سرعت بازنگری می شود.

چاپروف می گوید بزرگ ترین مشکل در روسیه این است که شرکت های انرژی اهمیتی به تغییر وضعیت و سرمایه گذاری برای جلوگیری از رخ داد فاجعه ای مشابه نمی دهند. سازمان های محیط زیستی روسیه به دنبال این هستند که استفاده از تجهیزات و زیرساختهای با بیش از 20 سال قدمت را در شمالگان محدود کنند.

 

 

برچسب هاآلاسکا روسیه نروژ نشت نفت ولادیمیر پوتین

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آلاسکا روسیه نروژ نشت نفت ولادیمیر پوتین آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو محیط زیستی رییس جمهور محیط زیست خشم پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۵۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهران سحرابی نیک، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان با طراحی و ساخت دستگاهی در زمینه تصفیه آب و هوا رتبه نخست جایزه ملی محیط زیست کشور در بخش اختراعات را از آن خود کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • فاجعه زیست محیطی؛ خلیج فارس شورتر شد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان