Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمن خادمی استفاده از زنان قربانی اسیدپاشی به عنوان مدل لباس مجموعه ماهورا را تابو شکنی خواند و گفت: مدلی که جلوی دوربین قرار می گیرد معمولا ویژگی های مشخصی دارد اما می خواستیم با این اقدام به زیبایی از زاویه ای دیگر بنگریم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، چندی پیش یکی از زنان قربانی اسیدپاشی برای اولین باردر ایران  به عنوان مدل لباس های مجموعه فرهنگی هنری ماهورا  را بر تن کرد، این اتفاق حاصل همکاری این مجموعه با انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی بود؛ شاید نکته قابل توجه در این اقدام حمایت از زنان آسیب دیده و بازگرداندن آنها به اجتماع بوده است و اینکه زیبایی تنها در چهره خلاصه نمی شود، درباره این رویداد با «آمن خادمی»، طراح لباس و مدیر مجموعه فرهنگی _هنری ماهورا و طراح عروسک بومی ایرانی به گفتگو نشسته ایم که در زیر می آید:

 

چرا از زنان قربانی اسیدپاشی به عنوان مدل لباس استفاده کردید؟

یک اعتقادی که دارم این است که زن بالذات و جدا از ویژگی های ظاهری که دارد زیباست و وقتی که کسی قربانی اسیدپاشی می شود در واقع آن شخصی که این کار را انجام داده می خواسته که مهم ترین ویژگی از نگاه خودش  یک زن را نشانه بگیرد که بتواند آن زن را افسرده و خانه نشین کند و با این هدف این اسیدپاشی را انجام داده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع من میخواستم با این کار بگویم که درست است که نگرش فرد اسیدپاش این بوده که  اگر اسید به صورت یک زن بپاشد تا او را خانه نشین و افسرده کند ولی ما می آییم  از این زن  به عنوان مدل لباس استفاده می کنیم.

 

آنچه در نگاه اول از یک مدل  همگان انتظار دارند داشتن ویژگی های خاص است ؟

بله؛ درست است همه توقعی که از یک مدل دارند این است که یک ویژگی خاص داشته باشند مثلا قد بلند رنگ پوست مو و چشم فلان داشته باشند؛ یعنی کسی که مدل می شود باید یک ویژگی های بصری خاص  داشته باشد تا  به عنوان مدل جلوی دوربین قرار بگیرد؛ ما می خواستیم  با این اقدام این تابو شکنی را انجام بدهیم یعنی بگوییم که خود زن زیباست  و فرد اسید پاش با سوزندن پوست یک زن نمی تواند زیبایی ذاتی را از او بگیرید.

 

 ایده استفاده از زنان قربانی اسیدپاشی به عنوان مدل لباس از چه زمانی در ذهن شما شکل گرفت؟

سال 98  بود که ایده استفاده از زنان قربانی اسیدپاشی برای این پروژه به ذهنم رسید  قبل از آن هم من از زنان با چهره های طبیعی که کمترین آرایش و کمترین جراحی صورت را داشته باشند به عنوان مدل لباس استفاده می کردیم که بازخورد جالبی نمی گرفتم  و گفته می شد که چرا مدل های شما ساده هستند و آرایش ندارند؛ در همین زمینه  جدا از نگرشم به اینکه زن بالذات باید زیبا باشد دنبال چهره های خاص می گشتم که بتوانم آنها را با میکاپی که به مدل و فرم لباس  بخورد انتخاب کنم اما بعد دیدم که ما به ازای واقعی اینها در جهان بیرونی وجود دارد .

 

استفاده از زنان قربانی اسیدپاشی به عنوان مدل با موافقت انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی انجام شد؟

بله؛ من در آذرماه سال 98  درخواستی را به انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی  فرستادم و مورد موافقت قرار گرفت که از این دوستان به عنوان یک پروژه استفاده کنم و آنها سه نفر را معرفی کردند و کار در حدود پنج ماه طول کشید.

 

چرا زمان پروژه استفاده از زنان قربانی اسیدپاشی به عنوان مدل طولانی شد؟

دلیل اینکه این پروژه طولانی شد این بود که من اعتقاد دارم که لباس هایی که برای این عزیزان طراحی می کنم باید خاص باشد و با توجه به اینکه ایران را در دنیا به صنایع دستی اش می شناسند باید بر روی لباس ها حتما  کار دست انجام شود و فرم لباس ها باید  لباس خاص باشد که در واقع این موضوع به چشم بیاید؛ هم طراحی لباس ها طول کشید؛ البته قرار بود که این یک پروژه یکساله باشد که ما به دلایلی مجبور شدیم خیلی زود آن را رونمایی کنیم.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: تابو شکنی مدل لباس زنان قربانی اسیدپاشی آمن خادمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۵۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ابطحی به تجمع برخی روحانیون قم با لباس نظامی

به گزارش «تابناک»، محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر دولت اصلاحات در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تنظیم کنندگان مراسم حضور روحانیانِ لباس رزم پوشیده برای ⁧حجاب⁩ در ⁧قم⁩ ضربه های سنگینی بر پیکر نحیف شده وکم رمق ⁧روحانیت⁩ وارد می کنند. حتی اگر معاریف و استوانه های حوزه هم در این مراسم شرکت نکرده باشند که نکرده بودند.

دیگر خبرها

  • شمس‌ آذر به دنبال طلسم‌شکنی مقابل پیکان
  • مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها فیلمبرداری کنند
  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار | عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابه جا کرد
  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار/ عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابجا کرد
  • طرح «نور» است یا «زور»؛ روحانیون برای جنگ با که لباس نظامی پوشیده‌اند؟
  • اصالت لباس محلی عشایر ایل شاهسون
  • روحانیون و طلاب قم، لباس نظامی پوشیده اند برای جنگ با که؟ با زنان و دختران این سرزمین؟!
  • واکنش ابطحی به تجمع برخی روحانیون قم با لباس نظامی
  • ویدیو/ ملی‌پوش واترپلو که پس از طلسم‌شکنی حذف شد!
  • پس لرزه‌های تجمع روحانیون قم با لباس نظامی