Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حجت‌الاسلام‌محمدباقر محمدی لائینی در نشست همکاری‌های حوزه‌های علمیه با آموزش‌وپرورش در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران ضمن تحسین عملکرد آموزش‌وپرورش استان در ایام تعطیلی مدارس به جهت شیوع کرونا و قطع زنجیره انسانی انتقال این ویروس منحوس اظهار کرد: دانش آموزان امانت‌های الهی هستند و باید نسیم وحی و تعالیم دینی به این قشر آینده‌ساز آموخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه همه نهادهای فرهنگی، دینی، آموزشی، ورزشی، دانشگاهی و ...بایستی برای ادای حق دین و فرهنگ دینی سازوکارهای قانونی داشته باشند، افزود: نهادهای آموزشی در حوزه نوجوانان و جوان سهم خود را درزمینهٔ چگونگی تولید و ترویج محتوای تربیت دینی مشخص کنند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با ابراز تأسف از اینکه در حکومت اسلامی، مباحث دینی و قرآنی در آموزش‌وپرورش، دانشگاه و سایر نهادها و سازمان‌ها به شکل توصیه‌ای و اخلاقی در حال اجرا است و جایگاه حقوقی ندارد، گفت: جایگاه فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت در نهادها و سازمان‌های مختلف دیده شود.

حجت‌الاسلام محمدی لائینی بابیان اینکه هنوز دین و معارف دینی در جامعه به جایگاه واقعی خود نرسیده، خاطرنشان شد: خط سیر تعلیم و تربیت باید برمبنای آموزه‌های دین اسلام باشد.

وی بابیان اینکه معلمان که در آموزش‌وپرورش به‌کارگیری می‌شوند باید سازگار با مبانی دینی و انقلاب اسلامی باشند، افزود: از عناصر فتنه و ناسازگار با انقلاب اسلامی نباید در حوزه تعلیم و تربیت به‌کارگیری شوند.

حجت‌الاسلام محمدی لائینی با اشاره به جایگاه تربیت در میدان عمل، گفت: بحران کرونا و خدمت‌رسانی مردم در قالب گروه‌های مختلف نظیر تولید و توزیع اقلام بهداشتی، کمک به کادر درمانی و توزیع کمک‌های مؤمنانه می‌تواند صحنه‌های عملی اثرگذاری برای دانش آموزان باشد تا تربیت با آموزش آمیخته شود.

وی با تأکید بر تأمین معیشت معلمان، افزود: معلمان با توجه به نقش اثرگذاری که بین دانش آموزان دارند اگر سهواً و یا از روی عمد نارضایتی‌های خودشان را در بحث معیشت و حقوق و مزایا به شکل نادرستی بیان کنند ممکن است اثرات مخربی در اذهان دانش آموزان داشته باشد.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تعلیم و تربیت جامعه دین ولی فقیه دین اسلام آموزش وپرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۶۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به هنرستان‌ها توجه ویژه شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در مراسم گرامیداشت و تکریم مقام معلم در شهرستان فامنین، گفت: اگر کشوری به سوی پیشرفت قدم بردارد، باید در آموزش‌وپرورش سرمایه‌گذاری کند تا نسلی همانند ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و ۴ هزار شهید معلم تربیت شوند که در راه مانایی ایران اسلامی جان خود را هدیه کردند.

وی افزود: معلم اول، خداوند باری‌تعالی است که به پیامبر اکرم (ص) علم و کتاب قرآن عطا فرمود و در قرآن (سوره جمعه) به شایستگی به عظمت مقام معلم اشاره می‌کند.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: همچنین جایگاه والای معلمان با روایت حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) که فرمودند؛ هرکس به من کلمه‌ای بیاموزد مرا بنده خود کرده، قابل تبیین است.

وی اضافه کرد: سطح فرهنگ‌ها، بینش‌ها و ارزش‌ها در خانواده‌ها متفاوت است از همین رو محلی که می‌تواند یک تعادل خاص بین دانش‌آموزان ایجاد کند، آموزش‌وپرورش است تا دلبستگی و وابستگی‌های دینی، ملی، اعتقادات و ارزش‌های جامعه اسلامی را سرلوحه دروس قرار دهد.

استاندار همدان تصریح کرد: دولت مردمی و انقلابی ایران قوی تمام تلاش و توان خود را برای تقویت آموزش‌وپرورش در زمینه ارتقای محتوا با تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین و توسعه زیرساخت‌ها به کار بسته است‌.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه نقش و حضور خیرین در ساخت مدارس بی‌بدیل و ارزشمند بوده و قابل تقدیر است گفت: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه شود تا فارغ‌التحصیلان مهارت‌آموز در تخصص خود به کار گرفته شوند.

کد خبر 6090304

دیگر خبرها

  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن