Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@04:21:21 GMT

برداشت پیله تر در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۶۴۰۹

برداشت پیله تر در خراسان شمالی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به برداشت پیله تر از پنج هزار و ۵۰۰ جعبه تخم نوغان توزیع شده در بین نوغانداران گفت : پیش بینی می‌شود ۲۳۰ تن پیله تولید و تبدیل به نخ ابریشم شود.

 

محمد محمد زاده با اشاره به خرید تضمینی پیله‌تر به قیمت ۳۳ هزار تومان افزود: این در حالی است که قیمت بازار برای هر کیلو از ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان است بنابراین نوغانداران از خرید تضمینی استقبال نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او  گفت: چهار هزار نفر در استان در فرایند تولید پیله ابریشم فعال هستند که بیشتر آنان در شهرستان‌های مرزی راز و جرگلان و مانه و سملقان فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید : درخواست ۱۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای نوغانداری خراسان شمالی 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان گفت: در شهرستان راز و جرگلان و شهرک صنعتی بیدک بجنورد برای تکمیل زنجیره تولید، دستگاه‌های ابریشم کشی با ظرفیت روزانه پنج تا ده کیلوگرم راه اندازی شده است.

 

 

استان خراسان شمالی با تولید ۴۲ کیلوگرم پیله‌تر در هر جعبه، رتبه نخست بهره وری و توسعه و رتبه چهارم تولید کشوری را دارد.

پرورش کرم ابریشم، صنعتی پرسود است که طرح پرورش آن سال هاست در خراسان شمالی اجرا می‌شود.

آب و هوای سازگار منطقه برای پرورش درخت توت و خرید تضمینی، شرایط مناسبی برای پرورش کرم ابریشم در استان ایجاد کرده است.

 

مدت پرورش پیله کرم ابریشم ۴۵ روز است و کشاورزان با کمترین هزینه می‌توانند اقدام به پرورش کرم ابریشم و کسب درآمد مناسب کنند.

نوغانداری و تولید فرآورده‌های ابریشمی از فعالیت‌های جانبی در کنار کشاورزی و اقدامی برای اشتغالزایی و درآمد پایدار روستاییان است همچنین با پرورش کرم ابریشم ماده اولیه مورد نیاز صنایع فرش بافی استان به خصوص قالی دو روی ابریشمی ترکمن نیز تأمین می‌شود.

انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوغانداران خراسان شمالی جهاد کشاورزی خراسان شمالی پرورش کرم ابریشم خراسان شمالی پیله تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۶۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت

مهدی رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده و در دیدار با رییس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه که مدیریت اعتبارات سفر رییس جمهور به استان‌ها را بر عهده دارد، ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی تخصیص یافت.

وی در ادامه افزود: از این میزان، ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر است که به صورت نقدی به خراسان شمالی تخصیص داده شد و ۲۵۰ میلیار تومان نیز از اعتبارات استانی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: ۱۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی، ویژه تکمیل طرح محور بجنورد به جنگل گلستان است.

رشیدی بیان کرد: علاوه بر اعتباری که برای محور بجنورد گلستان منظور شده است، برای محور بجنورد_سنخواست، محور جاجرم میامی، محور بجنورد اسفراین، سد گلمندره، تاسیسات فاضلاب بجنورد و دانشگاه علوم پزشکی (دانشکده داروسازی) از این اعتبارات بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 6092543

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • فرآیند کشت، برداشت و فرآوری هزاران تن پیاز توسط کشاورزان آمریکایی (فیلم)
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • آغاز برداشت گل محمدی در بابل + فیلم
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید