Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی حاشیه‌های مجلس جدید موجب شد در افکار عمومی نسبت به این اتفاقات واکنش تلخی نشان دهند؛ از توئیت‌های جنجال‌برانگیز تا ازدواج اجباری، هرکدام می‌تواند به بستری برای ناامیدی از مجلس‌نشینان مبدل شود.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی احمدی؛ هنوز جا پای نمایندگان مجلس یازدهم در خانه ملت سفت نشده بود که عده‌ای به اصطلاح بازنده این انتخابات دست به کار‌های غیر حرفه‌ای و زشتی زده اند و هر روز در حال رو کردن بخش‌هایی از تخریب‌های خود علیه مجلس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنجال از آنجا آغاز شد که خبری در فضای مجازی مثل یک بمب ترکید و صدایی داشت که هر بیننده و شنونده این خبر را متحیر می‌ساخت. «ارائه طرح ازدواج اجباری در مجلس»

طبق این طرح خیالی، جوانان مکلف بودند تا ۲۸ سالگی ازدواج کنند و اگر این اتفاق نیفتد مجبور می‌شوند یک چهارم درآمد ماهیانه‌اشان را به افرادی که ازدواج کرده اند بپردازند.

اما این خبر از کجا نشئت گرفته و سر از فضای مجازی پیدا کرده بود. این موضوع در بخشی از یادداشتی منتصب به حجت‌الاسلام محمد ادریسی سردبیر نشریه سراج آمده بود که عده ای با سوءاستفاده از این موضوع نویسنده این طرح را نماینده مجلس و این پیشنهاد را به عنوان طرح در مجلس عنوان کرده بودند که همین موضوع باعث شد جنجالی در محافل رسانه‌ای و مجازی در کشور علیه مجلس ایجاد شود.

این فرد در توصیه‌ای به دولت و نهاد قانونگذاری کشور می‌گوید: «دولتمردان و دولت‌ها لازم است که «قانون تسریع و شتاب ازدواج» را حمایت یا اصلاح و تدوین و تصویب و اجرا کنند که این بهترین خدمت به جامعه و افراد و خود آن‌ها است و حفظ امنیت ازدواج‌ها را نیز بعد‌ها در نظر داشته باشند که برای توسعه اقتصادی که هدف دولت‌ها و حکومت‌ها است، ازدواج یک اصل اساسی و ضروری است. در اینجا قانون‌های دوازدگانه برای شتاب و تسریع ازدواج پیشنهاد می‌شود.»

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی به صراحت اعلام می‌کند که اصلاً چنین طرحی در مجلس از سوی هیچ‌کدام از نمایندگان مطرح نشده است و مباحث مطرح شده، فضاسازی علیه نمایندگان است.

وی افزود: به هیچ عنوان امکان بررسی و تصویب طرح‌هایی از این دست نظیر ازدواج اجباری در مجلس وجود ندارد و نمایندگان نیز وقت‌شان را صرف بررسی چنین اموری نمی‌کنند، زیرا اولویت‌های مهم دیگری نظیر مسائل اقتصادی و معیشتی در صدر امور نمایندگان قرار دارد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان می‌کند: هدف برخی افراد مغرض، حاشیه‌سازی برای نمایندگان مجلس است تا از وظیفه اصلی‌شان که نظارت بر عملکرد دولت و نیز تصویب قوانین کارآمد در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی است، دور بمانند.

 

پروژه تخریب همچنان ادامه داد

بعد از مشخص شدن منشا طرح پوچ ازدواج اجباری و عدم نسبیت آن به مجلس و موج سواری مخالفان، پروژه تخریب بعدی علیه مجلس کلید می‌خورد. این بار افرادی که پشت ماجرای ازدواج اجباری بودند با سوء استفاده از بی خردی یک نماینده مجلس، ضربات بیشتری را وارد پیکر تازه نفس مجلس کرده و پازل تخریب‌های خود را تکمیل می‌کنند.

موضوع به آنجا بر می‌گردد که خبری با عنوان طرح مجلس برای تغییر نام فرودگاه مهرآباد به سپهبد سلیمانی در فضای مجازی منتشر می‌شود. جالب آنجا بود که طراح این طرح آن را دو فوریتی اعلام می‌کند که همین اتفاق مانند بنزینی بر روی آتش می‌شود.

در همین راستا و هجمه‌های گسترده مخالفان مجلس یازدهم، عضو هیئت رئیسه مجلس و مسئول اعلام وصول طرح‌ها و لوایح در مجلس مجبور می‌شود شخصا وارد میدان شود تا بتواند غائله‌ای را که در همین بدو تشکیل مجلس یازدهم مخالفان ایجاد کرده بودند را پایان دهد.

امیرآبادی فراهانی در گفتگویی در واکنش به مطرح شدن طرح‌های «ازدواج اجباری» و «تغییر نام فرودگاه مهرآباد»، می‌گوید: چنین طرح‌هایی در مجلس تدوین و امضا نشده و همچنین به هیئت رئیسه ارسال نشده است.

امیرآبادی فراهانی ضمن انتقاد از کسانی که به دنبال ایجاد حاشیه برای مجلس هستند، تاکید کرد: مردم در این دوره با امید به مجلس یازدهم رأی دادند و دنبال آن بودند که این مجلس در خدمت مردم باشد و برای آنان کار کند، اما برخی افراد از ابتدا می‌خواهند برای مجلس یازدهم حاشیه ایجاد کنند.

وی افزود: این افراد با طرح ازدواج اجباری یا تغییر نام فرودگاه مهرآباد، می‌خواهند بگویند که مجلس در تعیین اولویت‌ها مشکل دارد درحالی‌که اولویت اصلی مجلس، مسائل اقتصادی و فرهنگی و بخصوص معیشت مردم است.

امیرآبادی فراهانی گفت: مجلس یازدهم به دنبال حل اساسی مشکلات کشور با همکاری دولت است و به دنبال آن نیست که وارد حواشی شود.

وی تأکید کرد: البته بنا نیست که هر کسی در فضای مجازی مطلبی درباره مجلس شورای اسلامی مطرح کند، ما به آن پاسخ دهیم چرا که عده‌ای می‌خواهند مجلس را به حاشیه ببرند و نگذارند که مجلس به کار‌های اساسی خود برسد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید اجازه دهیم که این مجلس که بارقه امید در مردم برای حل مشکلاتشان و نظارت بر دولت را ایجاد کرده است، به سمت حواشی کشیده شود.

در همین راستا حسین میرزایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره حواشی که برخی علیه مجلس یازدهم ایجاد می‌کنند، اظهار داشت: این موضوع طبیعی است، یکسال آینده انتخابات ریاست جمهوری است و برخی دنبال ساختن چنین حواشی برای مجلس انقلابی هستند.

وی ادامه داد: احتمالا پشت پرده این ماجرا‌ها مجموعه‌ای هستند که امروز بر دولت حاکم هستند و با عملکرد ضعیفی که در این مدت داشتند و نتوانستند نظر جامعه را بر خود موافق کنند و این پیش بینی را دارند که در انتخابات سال آینده توفیقی نداشته باشند دست به چنین اقداماتی می‌زنند.

 

وظیفه نمایندگان مراقبت از خود

هرچه هست باید این را گفت که مخالفان مجلس شورای اسلامی زودتر پروژه‌های تخریب هایشان را علیه مجلس یازدهم شروع کرده اند تا در سایه این اتفاقات نقاط ضعف خود را که زمانی عهده دار این نهاد قانونگذاری بودند را به ورطه فراموشی بسپارند. این پایان ماجرا نیست بلکه روزها و ماه های آینده باید منتظر حواشی دیگری باشیم.

در هر حال این را باید به صراحت به نماینتدگان مجلس یازدهم شورای اسلامی گوشزد کرد که کسانی منتظر نشسته اند تا مجلس یازدهم را تخریب و با دادن آدرس‌های غلط به مردم اقدامات مثبت و سازنده آن را زیر سوال ببرند. پس نمایندگان با اقدامات و حرکات غیرکارشناسی این بهانه را به دست مخالفان ندهند تا آن ها بتوانند بر روی آن سوار شده و با موج سواری کردن اقدامات خوب و سازنده مجلس یازدهم را تخریب کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمود صادقی زندان قوه قضائیه مجلس شورای اسلامی عضو هیئت رئیسه مجلس مجلس شورای اسلامی ازدواج اجباری مجلس یازدهم فضای مجازی علیه مجلس طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۶۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رضا ابراهیمی، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی که با موضوع تشریح برنامه‌های هفته ازدواج برگزار شد، با بیان اینکه براساس مصوبه شورای عالی جوانان دستگاه‌های دولتی و عمومی باید ۲۰ درصد از امکانات و ظرفیت‌های خود را رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند گفت: در این بین ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان مکلف هستند برای برپایی ازدواج آسان اماکن و سالن‌های خود را در اختیار جوانان قرار دهند.

وی اظهار داشت: ترویج ازدواج اسان یک ضرورت است که لزوم ورود بیشتر و جدی تمامی نهاد‌ها و ادارات را دارد.

وی با بیان اهمیت استفاده از ظرفیت خیرین ازدواج عنوان کرد: لازم است به صورت ساماندهی شده مجمع خیرین امر ازدواج در استان تشکیل شود تا در اوایل زندگی خیرین با حمایت مادی و یا مسکن زوجین را در زندگی مشترک یاری دهند.

ابراهیمی اضافه کرد:مراکز مشاوره غیر مجاز و بدون مجوز شناسایی و با متخلفین برخورد خواهد شد.

سجاد بیرامی، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی هم با ارائه عملکرد اداره کل ورزش و جوانان در بخش‌های مختلف جوانان گفت: در طی سال گذشته بیش از ۲ هزار نفر در مراکز مشاوره ازدواج ورزش و جوانان استان مشاوره رایگاه پیش، حین و بعد از ازدواج دریافت کرده اند.

بیرامی با اشاره به اینکه هفته ازدواج امسال از ۱۹ تا ۲۵ خرداد با برگزاری برنامه‌های متنوع برگزار خواهد شد اظهار داشت:
طرح " وصال شیرین " که مبنای آن ارزان سازی ازدواج برای جوانان است، را با همکاری یکی از سمن‌های جوانان امسال اجرایی خواهیم کرد.

 وی افزود بر همین اساس، سامانه‌ای طراحی شده که طی آن، خدمات ارزان به جوانان در شُرُف ازدواج ارائه خواهد شد، این خدمات ارزان ازدواج شامل ۱۳ مورد از جمله: گل فروشی، لباس فروشی و ... می‌باشد و در این سامانه، شرایط دریافت تسهیلات قرض الحسنه هم برای جوانان وجود دارد

بیرامی اضافه کرد؛ برای توسعه عرصه جوانان، نیاز داریم گه تمام دستگاه‌ها پای کار باشند و انتظار داریم رسانه‌ها و خبرگزاری در مسیر فرهنگ سازی ازدواج آسان، اثر گذاری داشته و مسئولان را یاری دهند

وی با بیان برنامه‌های مصوب هفته ازدواج گفت: سال گذشته در ۹شهرستان آذربایجان غربی برای ۲۸۷ زوج جشن‌های وصال را برگزار کردیم و امسال بنا داریم در ۱۷ شهرستان استان جشن‌های وصال را برگزار کنیم.

بیرامی اضافه کرد:با همکاری سمن‌های مربوطه و همکاران اداره کل، توانستیم سال گذشته رتبه اول کشور را در برپایی جشن‌های وصال کسب کنیم.

دیگر خبرها

  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • ابهامات خط و نشان ارزی در دقیقه ۹۰ مجلس یازدهم
  • ببینید| نوری قزلجه: بیش از ۵۰ درصد اقدامات مجلس یازدهم رضایت‌بخش نبود
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد