Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا نوری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به ابلاغ دستورالعمل جدید بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده اشاره کرد و افزود: این بخشنامه اقدامی برای ارائه تسهیلات حمایتی از فعالان اقتصادی محسوب می‌شود.

وی به مفاد دستورالعمل اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس ماده یک این بخشنامه، میزان بخشودگی جرایم برای هر دوره یا سال در هر منبع حسب مورد حداکثر تا سقف پنج میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوری اظهارداشت: اگر حداکثر تا پایان خرداد سال جاری مانده بدهی طبق برگ قطعی ابلاغ شده تا پایان دی ماه سال ۱۳۹۸ پرداخت شود، میزان بخشودگی برای واحدهای تولیدی، ۹۰ درصد و برای سایر مودیان تا ۸۰ درصد لحاظ می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: اگر تا پایان تیر سال جاری مانده بدهی طبق برگ قطعی ابلاغ شده از تاریخ یک بهمن سال گذشته تا پایان خرداد امسال پرداخت شود، میزان بخشودگی جرایم به طور ۱۰۰ درصدی خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: اگر حداکثر ظرف یک ماه پس از ابلاغ برگ قطعی از تاریخ یک تیر امسال، مانده بدهی طبق برگ قطعی ابلاغی پرداخت شود، بخشودگی 100درصدی لحاظ می‌شود.

نوری ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل ابلاغی، در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده پس از مهلت‌های تعیین شده به ازای هر ماه ۲ درصد از بخشودگی موضوع این ماده تا پایان سال کسر می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: این مهلت‌های تعیین شده در بازه‌های مختلف ذکر شده به ترتیت تا ۳۱ تیر، ۳۱ مرداد و ۲ ماه پس از ابلاغ برگ قطعی برای اشخاص تعیین شده است.

وی با بیان اینکه در این دستورالعمل اشخاص مشمول مشخص شده است، افزود: مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز مربوط به گردشگری، حمل‌ونقل عمومی مسافر برون‌شهری، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی، مراکز، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای، مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع‌دستی و آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، گروه‌های مورد نظر این دستورالعمل هستند.

نوری اضافه کرد: مودیان موظف هستند درخواست بخشودگی جرایم را به اداره امور مالیاتی ذیربط تسلیم کنند و این اداره‌ها تا میزان مندرج در ماده یک این دستورالعمل ضرورتی به تهیه و تنظیم فرم بخشودگی جرایم ندارد و با دستور رئیس امور مالیاتی ذیربط نسبت به اعمال بخشودگی جرایم اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: محدودیت زمانی در ارائه درخواست برای اعمال بخشودگی تا سقف تعیین شده در ماده یک این دستورالعمل وجود ندارد.

وی یادآورشد: اعمال بخشودگی جرایم برای هریک از سنوات یا دوره‌ها در هر منبع با پرداخت بدهی قطعی آن سال یا دوره امکان‌پذیر است.

نوری اظهارداشت: در صورتی که مودیان مالیاتی مشمول خسارت تاخیر موضوع ماده ۲۴۲ قانون مالیات‌های مستقیم و تبصره ۶ ماده ۱۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند، ابتدا باید مبالغ مذکور از جرایم مالیاتی کسر و سپس نسبت به بخشودگی جرایم اقدام شود.

مدیرکل امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: مودیانی که بابت اصل مالیات و جرایم غیرقابل بخشش، فاقد بدهی هستند یا به واسطه معافیت‌های قانونی، مشمول جرایم انجام ندادن تکالیف قانونی شده اند، حسب مورد از بخشودگی ۱۰۰ درصد جرایم برخوردار خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: ملاک تاریخ تعیین قطعیت بدهی برای مودیان در خصوص بدهی ابرازی، زمان سررسید پرداخت مقرر در قوانین موضوعه است.

نوری ادامه داد: محدودیت موضوع بند ۵۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۲ و بند ۲ تبصره «۹» قانون بودجه سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ مانع از بخشودگی جرایم نخواهد بود.

مدیرکل امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: شرط برخورداری از بخشودگی جرایم موضوع ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم برای عملکرد سال‌های ۱۳۹۱ لغایت ۱۳۹۴، پرداخت بدهی مالیات عملکرد آن سال است اما برای سال ۱۳۹۵ به بعد شرط برخورداری از بخشودگی جرایم موضوع ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم، ارسال فهرست معاملات هر یک از سال های ذکر شده است.

وی افزود: در صورتی که تمام یا بخشی از فهرست معاملات در سنوات ذکر شده بنا به دلایل خارج از اختیار مودی با تشخیص مدیران کل امور مالیاتی ارائه نشده باشد، بخشودگی جرایم یاد شده به شرط پرداخت مانده بدهی عملکرد سال مربوطه به ایشان تفویض می‌شود.

نوری یادآورشد: مفاد این دستورالعمل مانع از اعمال بخشودگی جریمه عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی و جریمه تاخیر موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده نسبت به مهلت‌های اعلامی به موجب بخشنامه‌های صادره نخواهد بود.

مدیرکل امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: مفاد این دستورالعمل مانع از اختیار اجرای ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم توسط سازمان امور مالیاتی کشور نخواهد بود.

وی اضافه کرد: با عنایت به مفاد ماده ۱۰ این دستورالعمل بخشودگی جرائم قابل بخشش مازاد بر مبلغ مندرج در ماده ۱ حداکثر تا درصدهای تعیین شده در ماده مذکور و با رعایت مقررات ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می‌شود.

بر اساس موضوع بند ۵۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۲ اشخاصی که طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور در سال ۱۳۹۲ مکلف به ثبت‌نام برای دریافت شماره اقتصادی می‌شوند، در صورت عدم ثبت‌نام در مهلت تعیین‌شده توسط سازمان مذکور از کلیه معافیت‌ها و بخشودگی جریمه‌های مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات برارزش افزوده در سال مربوط محروم می‌شوند.

بر اساس بند ۲ تبصره ۹ قانون بودجه سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴، مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال تمدید می‌شود.

برچسب‌ها سازمان امور مالیاتی کشور استانداری تهران شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی کشور استانداری تهران شهر تهران سازمان امور مالیاتی کشور استانداری تهران شهر تهران قانون مالیات های مستقیم قانون بودجه سال قانون مالیات اعمال بخشودگی بخشودگی جرایم ارزش افزوده مانده بدهی تعیین شده برگ قطعی تا پایان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۶۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران بیشترین زندانی غیرعمد را دارد

استان تهران با اختلاف بسیار از اصفهان، کردستان و خراسان‌رضوی بیشترین تعداد زندانیان جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عباس کشانی؛ مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان تهران اظهار کرد: زندان‌های سطح پایتخت با میزبانی از 1794 زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست عددی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد.

وی با بیان این که 119 نفر از این محبوسان را بانوان شامل می‌شوند، افزود: طبق فرآیند رسیدگی به پرونده مددجویان تحت پوشش ستاد دیه و بنا به ملاحظات مندرج در اساسنامه و شیوه‌نامه اجرایی از جمعیت تقریبا یک‌هزار و هشتصد نفره زندانیان جرایم غیرعمد استان تهران در شرایط فعلی تنها 319 نفر مشمول شرایط کمک و مستحق دریافت حمایت‌های حقوقی و مردمی در راستای آزادی قرار دارند و الباقی یا بابت سوء سابقه یا تعدد جرایم عمد و غیرعمد در فهرست مددجویان واجد شرایط قرار نگرفته‌اند.

دانش‌آموزان مدرسه‌ای در تهران بدهی 3 زندانی را پرداخت کردند

کشانی با اشاره به این که بنا به موقعیت جغرافیایی و جمعیت بالا زمینه بروز جرایم و ورود ناخواسته افراد به داخل بندها در شهرستان‌های استان تهران بالاست، گفت: هر چند سال گذشته و در قالب برپایی جشن‌های گلریزان فیزیکی و مجازی و بدنبال راه‌اندازی پویش‌های انساندوستانه تعداد 660 نفر از زندانیان بدهکار غیربزهکار با کمک‌های نیکوکاران استان تهران و در قالب تلاش مددکاران ستاد مردمی دیه استان با رقم بدهی بالغ بر یک هزار و 171 میلیارد تومان از بند آزاد و به آغوش پرمهر جامعه بازگشتند اما بنا به ارقام سنگین بدهی و شرایط بعضا نامساعد معیشتی برای برخی از طبقات اجتماعی همچنان جمعیت زندانیان غیرعمد در این استان بالا بوده و برای استخلاص این زندانیان اغلب عائله‌مند و سرپرست خانه مساعدت هرچه بیشتر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را می‌طلبد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش سامانه مودیان در شناسایی خودکار معاملات مشکوک و کاهش فرار مالیاتی مشاغل خاص
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی معلمان نیکوکار برای آزادی همکارشان
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • تهران بیشترین زندانی غیرعمد را دارد
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • شرایط استرداد جرایم مالیاتی اعلام شد
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان