Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رییس اتحادیه طلا و جواهر تصمیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی در معافیت طلا، نقره و پلاتین به صورت خام از حقوق، عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده را در بهبود روند معاملات بازار موثر دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا ، شورای عالی هماهنگی اقتصادی تصویب کرد ورود ارز به صورت اسکناس بدون محدویت امکان پذیر و همچنین طلا، نقره و پلاتین به صورت خام از حقوق، عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده معاف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بند (2) مصوبات پنجاهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ( 1399/03/03 ) که به تایید مقام معظم رهبری رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می گردد:
ورود ارز به صورت اسکناس به داخل کشور بدون محدودیت مطابق با ضوابط و مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مقررات مبارزه با پولشویی، توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مجاز است واردات فلزات گرانبها (طلا، نقره و پلاتین) به صورت خام طبق ضوابط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از کلیه حقوق، عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده معاف است. مدت اعتبار این مصوبه، تا پایان سال 1399 خواهد بود.
در همین راستا، ابراهیم محمدولی، رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار ایبِنا در اینباره توضیح داد: این اقدامی که اعلام شده براساس پیگیری فعالان این حوزه و توجه این شورا بوده که ما بسیار تقدیر می کنیم از این تصمیم زیرا به بهبود روند بازار کمک می کنند.
وی در ادامه تاکید کرد: قیمت طلا و نقره و پلاتین در کل دنیا مشابه هم است، اما برخی مواقع درصد کمی ممکن است در برخی کشورها نوساناتی داشته باشد، اما اگر این روند ایجاد شود و در جابجایی آن نیز تسهیل شود به طور حتم بر روند معاملات بر بازار تاثیرگذار خواهد بود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نقره و پلاتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۷۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اعتصاب و تعطیلی بازار طلای تهران صحت دارد؟

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901525

دیگر خبرها

  • رشد اندک بهای سکه و ثبات قیمت نیم سکه در معاملات امروز
  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • افزوده شدن ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • توقف در روند کاهشی دلار؛ خریداران دوباره برگشتند!
  • درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • ببینید | اعتصاب و تعطیلی بازار طلای تهران صحت دارد؟
  • عرضه شمش طلای تولید داخل از هفته آینده در مرکز مبادله/ آغاز حراج سکه از ۱۷ اردیبهشت