Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@09:57:52 GMT

کاهش ۱۵ درصدی حجم آب ورودی به سدهای تهران

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۷۲۰۴

کاهش ۱۵ درصدی حجم آب ورودی به سدهای تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد شهریاری افزود: حجم آب ورودی به این سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته ۲ میلیارد و ۱۲۹ میلیون مترمکعب بوده است.

وی گفت: با توجه به ذخیره آب در سدهای پنجگانه تهران در حال حاضر یک میلیارد و ۱۳۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای پنجگانه تهران ذخیره شده که در مقایسه با روز مشابه سال ۹۸ که یک میلیارد و ۲۰۳ میلیون مترمکعب بوده است، کاهش ۶۴ میلیون مترمکعبی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران افزود: ذخیره آب در دریاچه سدهای امیرکبیر ۱۸۱ میلیون مترمکعب، لتیان ۶۱ میلیون مترمکعب، طالقان ۴۲۲ مترمکعب، لار ۲۳۴ میلیون مترمکعب و ماملو ۲۴۱ مترمکعب است.

وی بیان کرد: میزان بارش‌های جوی از ابتدای مهر سال ۹۸ تاکنون نیز ۴۵۳ میلی‌متر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته رشد ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

شهریاری اضافه کرد: در سال آبی جاری با اینکه بارش‌ها نسبت به مدت مشابه آن زیاد بوده،  ولی شاهد کاهش ورودی آب سدها هستیم که این امر به‌ دلیل تراکم پایین برف و اثر آن روی روان آب‌های حاصل از ذوب است.

مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب‌منطقه‌ای تهران گفت: شیوع کرونا و افزایش نسبی دما از دلایل اصلی بالارفتن مصرف آب است که در این خصوص ناگزیر به برداشت حجم بیشتری از آب سدهای تهران و اختصاص آن به شرب بوده‌ایم.

وی از شهروندان درخواست کرد که با رعایت الگوهای مصرف و استفاده درست، همکاری لازم را با مدیریت منابع آب محدود در سطح استان داشته باشند.

شهریاری همچنین هشدار داد: با توجه به شروع فصل گرما و افزایش دما شهروندان از ورود به مناطق ممنوعه و حریم دریاچه سدها و رودخانه‌ها خودداری و ضمن توجه به تابلوها و علائم هشدار از شنا کردن در این اماکن پرهیز کنند تا شاهد بروز حوادث و اتفاق‌های ناگوار غرق‌شدگی و فوت به‌دلیل سهل‌انگاری نباشیم.

کد خبر 521866 برچسب‌ها تهران استان تهران سد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تهران استان تهران سد میلیون مترمکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۷۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تهران از پاریس حتما تمیزتر است، گفت: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، رضا محمدی در حاشیه مراسم تکریم از ۸۰۰ نفر از پاکبانان پایتخت به مناسبت روز جهانی کارگر در جمع خبرنگاران، گفت: براساس آمار و ارقام وضعیت تهران به لحاظ نظافت از پاریس بهتر است.

وی با اشاره به نظرسنجی از شهروندان درباره نظافت پایتخت، تأکید کرد: سامانه ای تحت عنوان ۱۳۷ وجود دارد که شهروندان می‌توانند موارد را به این سامانه اطلاع بدهند که شکایت ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، یکی از مشکلات شهرداری در حوزه جمع آوری پسماند مدل ماشین آلات جمع آوری پسماند در شهر بود، بطوریکه معدل مدل ماشین آلات پسماند از مدل ۹۱ تا پایان اردیبهشت سال جاری به مدل سال ۱۴۰۰ می‌رسد.

وی اظهار کرد: همچنین کف حقوق پاکبانان از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون تومان رسیده است که قطعا این موضوعات اثر خود را در کف خیابان و نظافت شهر خواهد گذاشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند