Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-05-01@04:57:07 GMT

به بهانه سالروز تولد مجتبی جباری؛ زیدان هشت پوش

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۷۲۹۳

به بهانه سالروز تولد مجتبی جباری؛ زیدان هشت پوش

هشت محبوب آبی ها 37 ساله شد.

اختصاصی طرفداری - همیشه در زندگی به دنبال کسانی می گردیم که حرف حق را بزنند حتی اگر آن حرف به ضررشان باشد. رک و راست باشند و به ناعدالتی ها اعتراض کنند. همیشه دوست داشتیم کسانی را ببینیم که زیر بار حرف زور نمی روند و حق شان را می گیرند. 26 خرداد، تولد یکی از همین آدم هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی جباری، هشت همیشه شاکی امروز 37 ساله شد.

مجتبی جباری از جنس استقلال و از دل آبی ها است. جباری از جوانان استقلال رشد کرد و جزو میراث ارزشمند باشگاه شد. مجتبی در سال 84 به تیم بزرگسالان استقلال پیوست و با جادوی پاهایش با توجه به ترافیک بازیکنان نامدار در تیم ملی ایران، توسط برانکو ایوانکوویچ به کار گرفته شد. مجتبی جباری 22 ساله آن مقطع در تیم ملی درخشید و درخشید و سرانجام زیدان آسیا ظهور کرد.

ایران و ژاپن در چارچوب بازی های مقدماتی جام جهانی 2006 آلمان مقابل هم صف آرایی کردند. جنس ایرانی ها جور بود. از موشک و هلی کوپتر بگیرید تا جادوگر و شهریار اما ایران یک زیدان کم داشت. کسی فکرش را نمی کرد میان آن همه ستاره نامدار تیم ملی، شماره 17 ترکیب ایران این گونه خوش بدرخشد. با وجود شکست ایران در آن بازی تشریفاتی، مجتبی جباری مقابل تیم ژاپن به قدری خوب بازی کرد که برانکو ایوانکوویچ به او لقب زیدان آسیا را داد، لقبی که تا همیشه بر روی او ماند. بازی 2-1 به سود ژاپن پایان یافت و پس از بازی انتقاد های زیادی از مربی تیم ملی شد. برانکو در پاسخ گفت:

چرا ایراد می گیرید؟ چرا نمی گویید من یک زیدان به فوتبال آسیا معرفی کردم؟

اما مصدومیت بد موقع بلای جان زیدان آسیا شد و مجتبی جباری متاسفانه از جام جهانی 2006 بازماند. آندو جای او را در ترکیب تیم ملی گرفت. به عقیده خودش و خیلی ها، جام جهانی 2006 آلمان می توانست سکوی پرتابش به سمت اروپا باشد، اما نشد که نشد و جام جهانی 2006 آلمان از داشتن دو زیدان محروم شد.

ترکیب تیم ملی ایران مقابل ژاپن

شماره 8 استقلال اما داستان جالبی دارد. شماره ای که از یک جباری به یک جباری دیگر رسید! علی جباری یکی از اسطوره های بزرگ استقلال سال ها قبل، شماره 8 استقلال را می پوشید و در مقدس کردن این شماره نقش اصلی را ایفا کرد. طی سال های بعد از علی جباری، بازیکنان بزرگی شماره 8 استقلال را بر تن کردند اما هیچ کدام آن ها همنام جباری نبودند! این شماره کسی را از جنس جباری می طلبید، مجتبی جباری با پوشیدن شماره 8 استقلالی ها را غرق در خاطرات گذشته کرد. البته این دو بازیکن بزرگ استقلال هیچ نسبتی با یگدیگر ندارند. نکته ای که مجتبی جباری را از دیگران متمایز می کرد خوش فکری او بود. مجنبی جباری بازیکنی است که بیش از آن که از قدرت و سرعت استفاده کند، از فکر خودش بهترین استفاده را می کند.

علی جباری و مجتبی جباری، شماره هشت های ماندگار استقلال

"هشت شاکی" دومین لقب مجتبی، از سوی هواداران به او داده شد. زیدان آسیا همواره سازش را مخالف آن چه دیگران انتظار دارند کوک می‌ کند. همیشه از فوتبال ایران و سیستم آن ناراضی بوده و برایش فرقی ندارد فرد مقابل او ژنرال است یا شوالیه، استقلالی است یا پرسپولیسی... جباری هر وقت احساس کند مواضعش در خطر است، لب به نقد می‌ گشاید. یکی از انتقاد های او به سبک مربیگری کی روش بود. مجتبی جباری در یک جمع خصوصی از کی روش گله ای کرد و گفت کی روش که به پلی میکر نیاز ندارد. او هافبک دونده می خواهد، من چرا به جام جهانی بروم!

گفته های جباری در جمع خصوصی توسط یکی از شنونده ها رسانه ای شد و به گوش مربی تیم ملی رسید. کار از کار گذشت و بازگو کردن همین چند جمله منجر به کناره گیری یا شاید کنار گذاشته شدن مجتبی از اردوی تیم ملی شد. مطرح کردن صحبت های خصوصی، جام جهانی را از مجتبی جباری گرفت. زیدان آسیا جام جهانی را از دست داد و جام جهانی هم تماشای زیدان آسیا را.

مجتبی جباری مقطعی از دوران حرفه ای خود را در سپاهان اصفهان و مقطعی دیگر را در الاهلی قطر گذراند؛ چهار فصل دوری از استقلال و بعد بازگشت دوباره به خانه. مجتبی جباری لیاقت تیم های مطرح اروپایی را داشت اما مصدومیت های پی در پی، امان هشت شاکی را برید و او را از اروپا دور و دورتر کرد. جباری در سال 97 و پس از بحث و جدل با مدیران و سرمربی استقلال، از فوتبال خداحافظی کرد.

بازگشت مجتبی جباری پس از دوری 4 فصله از استقلال

مجتبی جباری در اولین مصدومیت طولانی مدتش به کتاب خواندن و فیلم دیدن روی آورد. همین مسئله جهان بینی او را تغییر داد. جباری حتی تهیه کننده فیلم کاهانی شد. او همچنین در فعالیت های اجتماعی همواره حضور پررنگ و مثبتی دارد.

مجتبی جباری هم اکنون در حال گذراندن دوره های سرمربی گری است و احتمالا در قامت مربی به فوتبال بازگردد. انتظار می کشیم تا زیدان آسیا را مثل زین الدین زیدان در کنار نیمکت تیم محبوبش ببینیم. برایمان قابل حدس است که مجتبی جباری، همان صراحت را در دوران مربی گری هم داشته باشد و جنجال های زیادی به پا کند. در پایان برای زیدان شاکی در هر کجایی که هست، آرزوی موفقیت و سلامتی می کنیم.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: شماره 8 استقلال جام جهانی 2006 مجتبی جباری زیدان آسیا تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۷۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیدان حاضر است در خانه بماند ولی مربی بایرن نشود!

به گزارش "ورزش سه"، سه ماه پیش و پس از کش‌وقوس‌های فراوان اعلام شد بایرن مونیخ و توماس توخل در پایان فصل جاری به همکاری خود خاتمه خواهند داد ولی این سرمربی می‌تواند تا پایان فصل روی نیمکت باواریایی‌ها بنشیند.

در چنین شرایطی، جست‌وجوهای بایرن مونیخ برای یافتن مربی جدید آغاز شده و نام‌های زیادی نیز تاکنون پیرامون آن‌ها مطرح شده است. 

اخیرا مارکا ادعا کرد بایرن روی زیدان علاقه خاصی دارد و با او تماس‌هایی نیز گرفته شده اما هموطن زیزو معتقد است این انتقال اصلا منطقی نیست.

دسایی، ملی‌پوش سابق فرانسه، به اکیپ گفت: «بایرن فقط چند بازیکن دارد که با فلسفه زیدان و سیستم 3-3-4 او مطابقت دارند. باشگاه باید برای تغییرات و تطبیق خود با نیازهای زیدان، پول زیادی خرج کند. بایرن برای فراهم کردن شرایطی مطلوب زیدان به یک تغییر اساسی نیاز دارد. این انتقالی منطقی برای هیچکدام محسوب نمی‌شود. در حال حاضر زیدان ترجیح می‌دهد در کنار خانواده‌اش بماند تا اینکه مربی بایرن شود.»

دیگر خبرها

  • زیدان حاضر است در خانه بماند ولی مربی بایرن نشود!
  • ۱۷ نقطه از گلستان میزبان برنامه‌های دویست و نود و یکمین سالروز تولد مختومقلی فراغی است
  • ببینید | ۱۲ اردیبهشت سالروز درگذشت محمدرضا لطفی
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۶/زنگزور بایگانی شد؟
  • جباری:شرایط سپاهان کار پرسپولیس را سخت می‌کند/ اصلا انتقادی به اوسمار ندارم
  • مرد شماره ۲ استقلال عصای دست نکونام در تبریز
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • تولد ستاره جدید رئال برابر بایرن!
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست