Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دادخدا سالاری دادستان کرمان گفت: متاسفانه برخی دستگاه‌هایی که محور و متولی کار تولید هستند فقط شعار رونق تولید سرمی دهند هماهنگونه که از اقتصاد مقاومتی فقط شعار آن را سردادند.

او ضمن گلایه جدی از وضع تعرفه غیر کارشناسی بر محصولات جالیزی، افزود: وضع این تعرفه‌ها فساد پذیری بالایی داشته، صادرکننده را برای صادرات این محصولات بی انگیزه کرده و فرصت فوق العاده موجود در بازار‌های منطقه با ارز آوری بسیار بالا را تبدیل به چالش ورشکستی وبدهکاری کشاورزی وتولید کننده داخلی وبی انگیزه شدن آن‌ها در امر تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالاری تصریح کرد: مدیران و تصمیم گیرندگان که باعث این آشفتگی و هدر رفت منابع کشور شده اند، از باب قصور در انجام وظایف و خدای ناخواسته از باب تعمد یا سوء استفاده در هر سطحی که قرار دارند مورد سئوال و جواب مدعی العموم وعندالاقتضاء پیگیرد قضایی قرار خواهند گرفت.

مدعی العموم در استان کرمان با اشاره به این مطلب که این مطلب که پیمان سپاری ارزی در جالیز فساد پذیر باید با سایر کالا‌های صادراتی متفاوت باشد، تاکید کرد: بدیهی است تصمیم گیری بر خلاف این بدیهیات قابل تامل است.

او اظهار کرد: طبیعی است وقتی به صادرکننده اعلام می‌شود که برای محصول فساد پذیری مانند پیاز بایدکیلویی ده هزار تومان تعرفه صادرات بپردازد از قبل هم برای محصولی که معلوم نیست به سلامت به بازار مصرف خود در کشور مصرف کننده برسد یا بواسطه ضعف سیستم حمل ونقل و دیپلماسی اقتصادی ضعیف پشت مرز‌ها فاسد شود.

او گفت: اضافه شدن پیمانسپاری ارزی دیگر انگیزه‌ای برای صادرات باقی نخواهد گذاشت و اصلاً کنار گذاشتن این مولفه‌ها یعنی بحث صادرات باید متوقف و تعطیل شود.

دادستان کرمان افزود: متاسفانه باید بگوییم برخی مسئولین اتفاقاً تاثیرگذار معنی طرح استمرار را به خوبی درک نکرده و مطلع نیستند که تفاوت هزینه تولید و میزان تولید در گلخانه و مزرعه، بازاریابی و صادرات محاسبات خاص خود را می‌طلبد.

او اظهارداشت: در حالیکه مسئولین متولی در حوزه وزارت کشاورزی و صمت و سایر سازمان‌های ذیربط بجای پاسخگویی و چاره اندیشی به دنبال متقاعد کردن دستگاه قضایی برای برخورد با کشاورز معترض رفته اند، سپاه پاسداران با درایت و برنامه ریزی فرماندهی محترم سپاه ثارا... استان علیرغم مواجه نبودن با تکلیف قانونی با دو برابر قیمت پیشنهادی شبکه دلالی، پیاز را از کشاورزان جنوب استان خریداری وبا قیمت خرید بین مردم توزیع کرده است.

سالاری یاداورشد: این اقدام با روحیه انقلابی گری وجهادی فرماندهی محترم سپاه ثارالله باعث خروج کشاورزان از بن بست وجبران قصور ومسامحه مسئولین ذیربط شد.

سالاری افزود: متاسفانه مسئولین تصمیم گیر و تصمیم ساز بازار را از جیب کشاورز، تولید کننده و صادرکننده بی دفاع و ورشکسته تنظیم می‌کنند در حالی که همانطوری که برای تهیه اقلام اساسی کشور از جمله برخی محصولات کشاورزی از طریق واردات یارانه اختصاص داده می‌شود حق آن است که دولت نیز از باب حمایت از تولیدات داخلی در سال جهش تولید در قالب بسته‌های حمایتی مانع از ورشکستگی و بیکاری هزاران کشاورز و تولید کننده شود.

دادستان کرمان بیان کرد: اینکه واردات و دلال گری روز به روز تسهیل، بی ضابطه و شیرین، اما صادرات با مشکل و تلخ می‌شود، نشان از ضعف عملکرد مسئولین و احیانا فساد و رانت پنهان در این مقوله دارد که لازم است در این زمینه آسیب شناسی انجام شود.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادستان کرمان محصولات جالیزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۷۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری اعضای باند فرااستانی سرقت از پیرزن‌ها در این استان خبر داد. 

به گزارش ایرنا، سردار ناصر فرشید روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: باند فرا استانی سارقان به عنف که در معابر شهری کرمان اقدام به سرقت از پیرزن‌ ها می‌ کردند با تلاش پلیس منهدم شد.

وی اظهار کرد: باند سرقت از پیرزن ها در کرمان بعد زیر نظر گرفتن بانوان مسن سوژه مورد نظر خود را انتخاب کرده و اقدام به سرقت از آنها می کردند.

وی تصریح کرد: سارقان با به کارگیری ترفندهایی چون سوال کردن آدرس مساجد و یا انجام کارهای خیر و خداپسندانه به سوژه نزدیک شده و اعتماد فرد مورد نظر را جلب می‌ کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: سارقان پس از جلب اعتماد پیر زن ها در فرصت مناسب اقدام به سرقت طلا و جواهرات آنها می‌ کردند.

وی ادامه داد: باند سرقت فرا استانی سرقت از پیرزن ها در کرمان تاکنون به ۱۱ فقره سرقت اعتراف کرده اند.

سردار فرشید گفت: اعضای باند سرقت از پیرزن‌ها ها را ۲ مرد و یک زن تشکیل می داد که این افراد با خودرو اقدام به سوژه یابی می کردند.

وی افزود: پلیس پس از دریافت گزارش شاکیان اقدامات لازم برای دستگیری سارقان را انجام داد و بر این اساس گشت‌ های نامحسوس پلیس در حین گشت زنی و رصد در شهر به یک خودرو مشکوک می شوند و دستور ایست می‌ دهند.

وی افزود: سارقان به محض دریافت دستور ایست اقدام به فرار می‌ کنند.

فرمانده انتظامی کرمان با تاکید بر اینکه پلیس بعد از اقدام به فرار سارقان با تیراندازی خودروی آنها را متوقف و آنها را دستگیر می کند افزود: افراد نباید به سادگی به افراد غریبه اعتماد کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیام تبریک فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز بسیج سازندگی
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • سپاه حضرت ولیعصر به وجود افراد فعال و جهادی نیازمند است
  • زنگ خطر سگ‌های بلاصاحب و صاحب‌دار در جنوب کرمان به صدا در آمده است
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان
  • بهره برداری از کانال آب‌رسانی در سپیدان
  • بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • برگزاری اردوی جهادی سلامت در سروستان