Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-05-08@00:20:00 GMT

عراق شرکت نفتی را برای کاهش تولید نفت مجاب کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۷۶۹۳

عراق شرکت نفتی را برای کاهش تولید نفت مجاب کرد

عراق با شرکت‌های بزرگ نفتی فعال در این کشور توافق کرده است که از تولید خود در ماه ژوئن بکاهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بصره و عراق، مقام‌های عراقی فعال در میدان‌های نفتی جنوب این کشور، روز یکشنبه (۲۵ خردادماه) اعلام کردند: عراق با شرکت‌های بزرگ نفتی فعال در این میدان‌های عظیم توافق کرده است تولید نفت خام خود را در ماه ژوئن کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف بغداد از این اقدام افزایش پایبندی به سهمیه کاهش تولید این کشور مطابق با توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس» است.

عراق با لوک‌اویل روسیه توافق کرده است از تاریخ ۱۳ ژوئن با تعمیق کاهش تولید روزانه ۵۰ هزار بشکه‌ای در میدان قرنه غربی ۲، مجموع تولید این میدان را به حدود ۲۷۵ هزار بشکه در روز برساند.

دو مدیر میدان نفتی عراق روز یکشنبه اعلام کردند که لوک‌اویل ماه مه در پاسخ به درخواست وزارت نفت عراق روزانه ۷۰ هزار بشکه از تولید خود کاسته است.

مدیران نفتی عراق که نظارت بر عملیات تولید را به‌عهده دارند، گفتند: شرکت دولتی نفت بصره از بی‌پی می‌خواهد روزانه حدود ۱۴۰ هزار بشکه از کل مقدار تولید میدان نفتی رمیله بکاهد، تولید این میدان یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه تا یک میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه در روز است.

این دو مدیر عراقی اعلام کردند که اکسون موبیل هم موافقت کرده است ۷۰ هزار بشکه در روز از تولید میدان قرنه غربی ۱ را کاهش دهد تا تولید این شرکت در ماه ژوئن به حدود ۳۵۰ هزار بشکه در روز برسد.

لوک‌اویل، بی‌پی و اکسون در این باره اظهارنظر نکردند.

پس از آنکه ائتلاف اوپک پلاس خواستار پایبندی بغداد و دیگر کشورهایی شد که به سهمیه کاهش تولید خود پایبند نبودند، عراق به اوپک اعلام کرد طرحی فوری را برای کاهش تدریجی تولید نفت خود برای پایبندی کامل به سهمیه کاهش تولید این کشور آغاز خواهد کرد.

اوپک، روسیه و متحدانشان روز شنبه (۱۷ خردادماه) پس از برگزاری نشستی از طریق ویدئوکنفرانس، به توافق رسیدند که کاهش تولید تاریخی نفت را به‌مدت یک ماه و تا پایان ماه ژوئیه تمدید کنند و با کاهش تولید ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه‌، حدود ۱۰ درصد از عرضه جهانی نفت، از مازاد عرضه ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا بکاهند.

ائتلاف اوپک پلاس همچنین از کشورهایی مانند نیجریه و عراق که تولیدشان بیش از سهمیه تولید در ماه‌های مه و ژوئن بود، خواست که پایبند نبودنشان در ماه‌های مه و ژوئن را جبران کنند و با پایبندی کامل (۱۰۰ درصد) تعهدهای خود را در ماه‌های ژوئیه، اوت و سپتامبر اجرا کنند. 

منبع: شانا

کلیدواژه: عراق توافق کاهش تولید اوپک اوپک پلاس توافق اوپک و غیر اوپک هزار بشکه در روز کاهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۷۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعمیرات پلاژ بانوان و احداث پلاژ آقایان در جزیره خارگ اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین احمدی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکید و دستورات ویژه مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی در خصوص عمل به مسئولیت‌های اجتماعی اظهار کرد: در تلاش هستیم با اجرای یک برنامه زمانبندی دقیق پروژه تعمیرات اساسی پلاژ بانوان و احداث پلاژ آقایان را به نتیجه برسانیم.

وی ادامه داد: مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران وجود پلاژی با امکانات مناسب را حق مسلم ساکنان جزیره خارگ می‌داند و در خصوص تسریع در فرایند اجرای پروژه دستورات ویژه ای صادر کرده است.

سرپرست مدیریت عملیات عمومی شرکت پایانه‌های نفتی افزود: در پلاژهای شنا غریق نجات‌های باتجربه و توانا حاضر خواهند بود تا از بروز خطرات احتمالی غرق شدن جلوگیری نمایند موضوعی که موجب ایجاد فضایی امن و مطمئن جهت ثبت لحظاتی آرامش‌بخش و لذت‌بخش خواهد شد.

احمدی گفت: طبق برآوردهای انجام شده، اجرای این پروژه در مدت زمان ۶ ماه و با بودجه‌ی قریب به ۳۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد.

کد خبر 6097768

دیگر خبرها

  • ۳۰۷ کالای راهبردی نفتی شناسایی‌ شد/ ۷ پروژه در محله نهایی سازی
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • تعمیرات پلاژ بانوان و احداث پلاژ آقایان در جزیره خارگ اجرا می‌شود
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر حیفا