Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان از دستیابی دو مجله علمی این دانشگاه به رتبه کیفی Q  بر اساس آخرین ارزیابی (SJR)  در سال 2019 خبر داد.

دکتر سیف‌الله سعدالدین 26خردادماه با اعلام این خبر اظهار کرد: بر مبنای نتیجه ارزیابی 2019 Scimago Journal Rank،  مجلات International Journal of Nonlinear Analysis and Applications و Mechanics of Advanced Composite Structures موفق شده‌اند از سایمگو رتبه کیفی Q دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سعدالدین با بیان اینکه  مجله International Journal of Nonlinear Analysis and Applications دارای نمایه ISI نیز است تصریح کرد: این مجله از سوی  دانشکده ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر دانشگاه سمنان با مدیرمسئولی و سردبیری دکتر مجید اسحاقی استاد دانشکده ریاضی و با اخذ رتبه Q4 منتشر می‌شود.

وی ادامه داد:  مجله Mechanics of Advanced Composite Structures هم از سوی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان  با مدیرمسئولی دکتر احمد قاسمی قلعه بهمن و سردبیری دکتر عبدالحسین فریدون از اعضای هیات علمی این دانشکده با اخذ رتبه های Q4،  Q3  در چارک‌های  مختلف منتشر می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت:  نظام رتبه‌بندی سایمگو توسط یک گروه پژوهشی به همین نام در دانشگاه گرانادا در اسپانیا انجام می‌شود که بر اساس تعداد مقالات علمی مؤسسات آموزش عالی کشورهای مختلف موجود در بانک اطلاعاتی اسکوپوس، آن‌ها را ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کند.

دکتر سعدالدین اظهار کرد: این رتبه‌بندی یکی از جدیدترین و جامع‌ترین نظام‌های رتبه‌بندی پژوهشی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهش محور در جهان است و اخیراً این نظام رتبه‌بندی دو شاخص جدید عملکردی (نمایه تخصصی و میزان تعالی) را به چهار شاخص قبلی برای ارزیابی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ها افزوده است.

وی گفت: رتبه‌بندی مجلات سایمگو شاخص اندازه‌گیری نفوذ علمی از مجلات علمی است که تعداد استنادهای دریافت شده توسط یک مجله و اهمیت یا اعتبار  مجلات که چنین استنادهایی از آن آمده است را بررسی می‌کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان بابیان اینکه این دو مجله دانشگاه سمنان قبلاً در پایگاه استنادی اسکوپوس نمایه شده‌اند افزود: مجلات پیش از دریافت رتبه کیفی از سایمگو نیاز است در پایگاه استنادی اسکوپوس نمایه‌سازی شوند و پس از ارزیابی‌های صورت گرفته مشمول دریافت رتبه کیفی شوند.

دکتر سعدالدین ضمن تبریک کسب این موفقیت اظهار امیدواری کرد: در آینده‌ای نزدیک سایر مجلات دانشگاه سمنان موفق به اخذ رتبه و نمایه در پایگاه‌های معتبر علمی شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه سمنان استان سمنان دانشگاه سمنان رتبه بندی رتبه کیفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۷۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، دومین همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند که از دیروز آغاز شده بود با ارائه مقالات برگزیده و برگزاری پنل‌های تخصصی به کار خود پایان داد.
سجاد خوشه چین دبیر اجرایی همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند گفت: در حاشیه این همایش ، دو تفاهم نامه امضا شد که اولی با هدف شناسایی و برنامه ریزی برای رفع مشکلات سازمان انرژی اتمی و اقدامات فناورانه، آزمایشگاهی، دانشی، پژوهشی و علمی بین دکتر علی نوروزی، معاون سازمان انرژی اتمی و دکتر عبدالکریم افروزه، رئیس مرکز آموزش عالی لارستان منعقد شد.
از مهم ترین مفاد این تفاهم نامه ایجاد ظرفیت فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در صنعت و فرصت مطالعات دانشگاهی برای خبرگان صنعتی، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی و راه اندازی دوره‌های آموزشی با هدف توانمندسازی نیروی انسانی است.
خوشه چین افزود: همچنین تفاهم نامه دیگری بین دکتر محمد حسن زاده، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و دکتر عبدالکریم افروزه، رئیس مرکز آموزش عالی لارستان منعقد شد.

گسترش همکاری‌ها و استفاده بهینه از منابع و امکانات،  تبادل تجربیات علمی و پژوهشی  و برگزاری دوره‌های آموزشی از مهم ترین مفاد این تفاهم نامه است.

به گفته دبیر اجرایی همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند ۱۰۱ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که ۵۷ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

وی افزود: از این میان، ۳۳ مقاله به صورت پوستری و ۲۰ مقاله به صورت ارائه حضوری و مجازی و ۴ مقاله در دو پنل تخصصی ارائه شد.
دومین همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند با حمایت سازمان انرژی اتمی، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، شرکت پتروشیمی نوری، دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه تفرش و برج علم و فناوری لارستان به مدت ۲ روز به میزبانی مرکز آموزش عالی لارستان برگزار شد.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله ۳۴۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • فصلنامه ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم اسکوپوس شد
  • برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • آئین آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ برگزار شد
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است