Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای عالی مسلمانان اوگاندا به ریاست شیخ شعبان رمضان موباجه مفتی ملی و شیخ سلیمان کاسوله ِان دیرانگو مفتی عالی و دوم این کشور با توجه به اهمیت سازنده ، آگاه کننده ، وحدت آفرین و بیدار کننده خطبه ها در نماز جمعه ، تصمیم گرفتند که به منظور جبران خلا برگزار نشدن نماز جمعه در اوضاع کرونائی تلویزیون ملی اوگاندا و رادیو بلال هر جمعه به نوبت در محل دفاتر دو مفتی حضور داشته و خطبه ها را همزمان با ظهر شرعی بطور زنده پخش نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این تلویزیون ملی اوگاندا و رادیو بلال کامپالا هر جمعه به نوبت خطبه های ارائه شده توسط هر یک از مفتی ها یا نائب ها و قائم مقام های آن ها به عنوان امام جمعه بطور زنده پخش می کنند.مسلمانان اوگاندا در زمان ظهر شرعی خطبه ها را در حالیکه در خانه های خود هستند از طریق دو رسانه یاد شده گوش می کنند.

با توجه به شیوع رو به رشد ویروس کرونا در  اوگاندا و دستور آقای موسیوینی رئیس جمهور این کشور مبنی بر ممنوعیت برگزاری تجمعات دینی ، فرهنگی ، علمی و ... بیش از پنج نفر از جمعه بیست و سه اسفند ماه سال گذشته تاکنون نماز جمعه در این کشور برگزار نشده است.

کد خبر 4950057

منبع: مهر

کلیدواژه: اوگاندا مسلمانان خطبه های نماز جمعه امام خمینی ره ویروس کرونا معرفی کتاب کنفرانس بین المللی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی معرفی نشریات فعالیت های قرآنی نژادپرستی قرآن مجمع عالی حکمت اسلامی انجمن علوم سیاسی ایران مهدویت انقلاب اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا نماز جمعه خطبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۷۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش زنده جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ جمعه ۷‌ اردیبهشت از تلویزیون و آنلاین

ساعت پخش زنده رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ از شبکه ورزش و آنلاین در ادامه آمده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فهرست پخش رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ از شبکه‌های تلویزیون و سایت‌های آنلاین به شرح زیر است:

ساعت پخش زنده فوتسال یکشنبه جمعه ۷

فوتسال قهرمانی آسیا (تایلند - تاجیکستان) ساعت ۱۴:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه ورزش

فوتسال قهرمانی آسیا (ازبکستان - ایران) ساعت ۱۷:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه ورزش

کد خبر 748076

دیگر خبرها

  • گزیده ای از خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی
  • گزیده خطبه های نماز جمعه یاسوج
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • نماز جمعه سنندج
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • پخش زنده جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ جمعه ۷‌ اردیبهشت از تلویزیون و آنلاین
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز جمعه ۷ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه