Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@17:56:57 GMT

افزایش ۳۵ درصدی کشفیات مواد مخدر در گلستان

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۷۸۴۷

افزایش ۳۵ درصدی کشفیات مواد مخدر در گلستان

زائری گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳ تن و ۲۰۵ کیلوگرم انواع مخدر در گلستان کشف شده است که میزان کشفیات ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مجید زائری» ظهر امروز (دوشنبه 26 خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: 90 درصد جمعیت معتادان استان گلستان مرد و 10 درصد از جمعیت معتادان در استان را بانوان تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس پلیس مبارزه مواد مخدر گلستان ادامه داد: 74 درصد مصرف کنندگان مواد مخدر در استان سنتی و 26 درصد افرادی از مواد مخدر صنعتی استفاده می کنند.

 

زائری خاطرنشان کرد: اعتیاد معضل های اجتماعی از جمله طلاق، کودک آزاری و مسائل دیگر را دنبال دارد و باید به آن اهتمام شود.

 

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از ریشه سرقت ها اعتیاد است، تاکید کرد: 20 درصد علت قتل ها، 65 درصد علت همسر آزاری، 35 درصد علت کودک آزاری و 55 درصد ریشه طلاق ها را اعتیاد تشکیل می دهد.

 

رئیس پلیس مبارزه مواد مخدر گلستان بیان کرد: در سطح استان گلستان 42 کمپ ترک اعتیاد فعالیت می کنند که 39 مورد برای آقایان و سه مورد برای بانوان در نظر گرفته شده و یک هزار و 250 نفر در این کمپ ها پذیرش می شوند.

 

زائری ابراز داشت: یکی از دغدغه های ما در حوزه مواد مخدر مرکز ماده 16 است که تنها یک مورد در گلستان وجود دارد و ظرفیت آن 100 نفر است که پاسخگوی نیاز  استان گلستان نیست.

 

وی تاکید کرد: مدت نگهداری معتادان در این مرکز سه ماه است و در تلاش هستیم که مدت نگهداری این افراد از سه ماه به دو سال افزایش پیدا کند.

 

رئیس پلیس مبارزه مواد مخدر گلستان یادآور شد: در سطح استان 156 مرکز ام.ام.تی برای درمان معتادان فعالیت می کنند

 

زائری با بیان اینکه در سال گذشته 9 تن و 300 انواع مواد مخدر را کشف کردیم، یادآور شد: از مجموع کل مواد مخدر کشف شده 56 درصد تریاک، 40 درصد حشیش و 10 درصد سایر مواد مخدر بود.

 

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون براساس آخرین آمار سه تن و 205 کیلوگرم انواع مخدر در گلستان کشف شده است که میزان کشفیات ما در مدت مشابه سال گذشته دو تن و 300 کیلوگرم بود و 35 درصد نسبت کشفیات مواد مخدر در استان افزایش یافته است.

 

رئیس پلیس مبارزه مواد مخدر گلستان تاکید کرد: یک هزار و 527 عملیات برای کشف این مواد مخدر در سطح استان گلستان انجام شده است که از این تعداد 27 مورد عملیات هایی بوده که با عمده فروشان برخورد شده است.

 

زائری بیان کرد: براساس عملیات پلیس مواد مخدر 27 خودروی سبک و پنج خودری سنگین توقیف شد و همچنین در این عملیات ها تقریبا 54 نفر قاچاقچی و 45 عناصر قاچاق دستگیر شدند.

 

وی از شناسایی و دستگیری 907 نفر خرده فروش مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون خبر داد و افزود: بخشی از اقدامات ما در محورهای ورودی استان است و در این حوزه کشفیات ما در محور تنگراه 153 درصد و در محور تیل آباد آزادشهر 287 درصد رشد داشته است.

 

رئیس پلیس مبارزه مواد مخدر گلستان با بیان اینکه شربت متادون در چرخه بازار نیز وجود دارد و اختلاف قیمت در حوزه یارانه ای و اصلی در بازار می بینیم، بیان کرد: با افزایش 50 درصدی قیمت تریاک 123 لیتر متادون را در سطح استان در سال 99 کشف شده است.

 

زائری بیان کرد: 329 نفر از عناصر اصلی قاچاق به عنوان توزیع کننده اصلی و عواملی که این افراد را همراهی می کردند دستگیر شدند و چهار هزار و 480 نفر در سال گذشته به عنوان خرده فروش دستگیر شدند.

 

وی بیان کرد: 183 دستگاه خودروی سبک و 12 خودروی سنگین نیز در سال گذشته در استان گلستان از قاچاقچیان مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: کشفیات مواد مخدر مبارزه با مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشف مواد مخدر مواد مخدر استان گلستان سطح استان مواد مخدر سال گذشته کشف شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۷۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر

باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس در وضعیت هشدار قرار گرفته اند. مصرف مواد مخدر به نام اسنوس در میان بازیکنان به شدت افزایش یافته است که می‌تواند روی سلامتی آن‌ها تاثیر بگذارد. در تصاویری که اخیرا منتشر شده است بازیکن چیزی شبیه به چای کیسه‌ای را در میان لثه و گونه اش قرار داده است تا آن را مزه کند.

عکس جیمی واردی (لسترسیتی)، ویکتور لیندلف (منچستریونایتد)، دنی مورفی (لیورپول)، مارکوس رشفورد (منچستریونایتد)، برترند ترائوره (بازیکن سابق استون ویلا) و مارک گیلپسی (نیوکاسل) در حال مصرف این مخدر دیده شده است. 

فروش اسنوس به خاطر خطرناک بودنش در اروپا ممنوع است، اما پس از برگزیت در انگلیس قانونی شده است. با این حال هشدار پزشکان مانع از آن نشده است که مصرف اسنوس به یک اپیدمی در فوتبال انگلیس تبدیل نشود. عوارض این مواد به اندازه‌ای بالا است که خیلی از اعضای لیگ برتر تقاضای کمک کرده اند.

اسنوس شامل ۳۰ نوع ماده شیمیایی است که نیکوتینش سه برابر یک نخ سیگار است. با این حال تصور می‌شود که کمتر از سیگار برای سلامتی خطر دارد. اسنوس پودر مرطوب سیاه رنگی است که در کیسه‌های کوچک قرار داده می‌شود. افراد با گذاشتن این بسته‌ها زیر زبانشان می‌توانند از مزه کردنش لذت ببرند. 

خیلی از بازیکنان حاضر در لیگ برتر به این مواد اعتیاد پیدا کردند و در تلاش هستند تا آن را ترک کنند. بر اساس تحقیق انجمن حرفه‌ای فوتبال مصرف اسنوس تنها روی سلامتی تاثیر مخرب نمی‌گذارد و کودکان ممکن است از بازیکنان محبوب خود الگو برداری کنند. مصرف بیش از حد این مواد موجب نگرانی انجمن حرفه‌ای فوتبال شده است و این سازمان هشدار داده که اعتیاد بالا است. طبق تحقیقات برخی بازیکنان روزانه ۲۵ کیسه اسنوس مصرف می‌کنند. آن‌ها کیسه‌ها را زیر لب بالای خود می‌گذارند. 

یک منبع آگاه به نشریه سان گفت: "تعداد زیادی از بازیکنان درگیر آن شدند، چون نمی‌دانند که نیکوتین اسنوس اعتیادآور‌تر از سیگار است. حتی بازیکنان ذخیره هم از این مواد مصرف می‌کنند. پزشکان باشگاه‌های انگلیسی می‌ترسند که نحوه مصرفشان از کنترلشان خارج شود. " مصرف بیش از اندازه اسنوس خطر ابتلا به سرطان دارد. این ماده، چون داخل دهان قرار می‌گیرد می‌توانند آسیب‌های جدی به لثه بزند و احتمال ابتلا به سرطان دهان را افزایش دهد. همچنین موجب سرطان حلق، پانکراس و معده شود. 

خرید اسنوس به آسانی از طریق اینترنت انجام می‌پذیرد و مصرف کنندگان برای یک پاکت کمتر از پنج یورو هزینه می‌کنند. انجمن حرفه‌ای فوتبال اعلام کرد نیاز است تا اقدامات لازم برای منع بازیکنان از مصرف این مخدر انجام شود و به آن‌ها آموزش‌های لازم داده شود. نیکوتین موجود در اسنوس به شدت اعتیاد آور است که ترک آن خیلی سخت است.

این مخدر علاوه بر خطر ابتلا به انواع سرطان، مشکلات قلبی و مغزی را نیز ممکن است به همراه آورد. در حالی که این مخدر دود نمی‌شود، اما ترکیبش روی مغز تاثیر می‌گذارد، موجب افزایش دوپامین می‌شود و مصرف کننده مانند کسی که سیگار می‌کشد از آن لذت می‌برد. 

لی جانسن، سرمربی تیم هیبرنین اثرات این مخدر را از نزدیک مشاهده کرده است و معتقد است که ۳۵ تا ۴۰ درصد بازیکنان اسنوس مصرف می‌کنند. البته این آمار بالا نیست. باشگاه‌هایی مانند استون ویلا تصمیم گرفته اند بازیکنانی که این مخدر را مصرف می‌کنند جریمه کند. تحقیقات دیگری نشان می‌دهد فروش این مواد در میان پسران ۱۳ و ۱۴ ساله در آکادمی‌ها دیده شده است. همچنین یک بازیکن حاضر در دسته دو به دلیل مصرف بیش از اندازه اسنوس در لثه اش تومور سرطانی یافت شده است.

منبع: جماران

tags # فوتبال سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • افزایش بی‌سابقه؛ رشد ۴۲ درصدی اجاره‌بها در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان