Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@16:55:32 GMT

مرکز حمایت از کودکان کار در قزوین راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۷۹۹۰

مرکز حمایت از کودکان کار در قزوین راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مریم بیدخام، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در حاشیه بازدید از مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده با تاکید بر اینکه پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی نیازمند عزم جدی و مشارکت تمامی دستگاه های متولی است گفت: مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده به همت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و مشارکت و همراهی شهرداری، شورای شهر و بهزیستی استان راه‌اندازی و شروع به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: اداره کل امور اجتماعی استانداری قزوین برای تجهیز مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده در قزوین و تاکستان ۲میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان اجتماعی وزارت کشور هزینه کرده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه مکان اختصاص یافته به این مرکز از سوی شهرداری تامین شده است اظهار کرد: مدیریت و اقدامات آموزشی و تربیتی آن نیز از سوی بهزیستی با مشارکت موسسه خانه خورشید به اجرا درمی‌آید.
به گفته بیدخام، این مرکز دارای کلاس‌های آموزشی و درسی، سالن بازی، کتابخانه، فضای سبز، وسایل کمک آموزشی و ورزشی  است تا سازمان‌هایی نظیر میراث فرهنگی و فنی و حرفه‌ای بتوانند با حضور در این مرکز و آموزش به کودکان و خانواده آنها شرایط و زمینه توانمندسازی این قشر را فراهم کنند.
او تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی این مرکز دوری کودکان از مشاغل پرخطر مانند اسپند دودکنی، شیشه پاک کنی و فروشندگی در سطح شهر است تا کودک بتواند پس از مهارت آموزی و دریافت مدرک معتبر شغل بهتر آتیه خوبی را برای فردایی بهتر برای خود رقم بزنند.
بیدخام اظهار کرد: این مرکز نه تنها برای کودکان، بلکه برای اعضای خانواده این کودک نیز شرایطی فراهم می‌کند تا آموزش‌های مهارت زندگی و مهارت‌های لازم را آموزش ببینند که عمده تلاش فعلی بر روی توانمندسازی اقشار آسیب پذیر و زنان سرپرست خانوار متمرکز شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کودکان کار را نیازمند توجه و حمایت مردم و مسئولان دانست و اظهار کرد: با مساعدت و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله فنی و حرفه ای ، میراث فرهنگی و شهرداری باید نسبت به شناسایی ، استعداد یابی و توانمندسازی کودکان و خانواده های آنها اقدام شود تا با آموزشهای مستمر شرایط اشتغال آنها با ترسیم آینده ای روشن برای آنها مهیا شود .
این مقام مسئول اضافه کرد: حمایت‌های درمانی و بهداشتی و انجام آزمایشات بیماری‌های خطرناک مانند ایدز و هپاتیت، اجرای اردوهای تفریحی و فرهنگی، برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی مانند روز دختر، شب یلدا و... برای این کودکان انجام می‌شود.

46

کد خبر 1399731

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین امور اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۷۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی چرم دوزی در مهدیشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  خانم دوستمحمدیان سرپرست مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای خواهران مهدیشهر  گفت : بانوان و دختران علاقمند به چرم دوزی در یک دوره آموزشی ۳۰ ساعتهاین هنر سنتی را فرا میگیرند

در پایان دوره به هنر آموزان تائیدیه  آموزش ارائه می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • راه اندازی خانه بهداشت کارگری در مبارکه
  • دوره آموزشی چرم دوزی در مهدیشهر
  • راه‌اندازی مدرسه هنر در کاشان
  • اولین دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران راه‌اندازی شد
  • اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران افتتاح شد
  • تصویب راه‌اندازی دانشکده خانواده در دانشگاه‌های شهید بهشتی و شریف همچنین تهران
  • تحلیف سربازان مرکز آموزشی امام رضای بیرجند و مراسم گرامیداشت روز معلم
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان