Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@14:20:33 GMT

دلیل عدم واریز بیمه بیکاری افراد چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۸۳۱۴

دلیل عدم واریز بیمه بیکاری افراد چیست؟

خبرگزاری آریا - مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عدم واریز بیمه بیکاری اسفندماه مشمولان بیمه بیکاری کرونا را ثبت شماره حساب نادرست برخی افراد دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا ، «مسعود بابایی» روز دوشنبه درباره عدم واریز بیمه بیکاری، بیکاران کرونا، گفت: از میان مشمولان بیکاری اسفندماه ماه امسال که مقرر شد شماره حساب خود را ارسال کنند، شماره حساب 91 هزار و 656 نفر مشکل داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: شماره حساب برخی افراد مشکل داشته و با کدملی آنها همخوانی نداشت یا اینکه خارج از 6 بانک عاملی که اعلام شد شماره شبا ارسال کردند.
مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت کار گفت: برای این افراد پیامک فرستادیم که شماره حساب خود را اصلاح کنند که 72 هزار و 317 نفر تا روز گذشته این کار را انجام دادند که لیست این افراد برای تامین اجتماعی ارسال کردیم تا برای واریز مقرری به سازمان برنامه و بودجه فرستاده شود اما 19 هزار و 339 نفر هنوز اقدامی در این زمینه انجام ندادند.
وی اظهارداشت: 200 هزار و 532 نفر از بیکاران کرونا در فروردین ماه نیز شماره شبای خود را فرستادند اما همچون اسفندماه 70 هزار و 683 نفر شماره شبای نادرست اعلام کرده بودند که با دریافت پیامک اصلاح شماره حساب 59 هزار و 502 نفر اصلاح لازم را انجام دادند و مابقی نیز هنوز شماره حساب صحیح را ارسال نکردند.
بابایی گفت: البته فایل اطلاعاتی اصلاح شده متقاضیان بیمه بیکاری فروردین ماه را به سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل کشور ارسال کردیم تا در زمان تعیین شده واریز مقرری آنها انجام شود.
وی درباره پرداخت بیمه بیکاری، بیکاران کرونا در اسفندماه گفت: آمار پرداخت بیمه بیکاری کرونا در اختیار سازمان برنامه و بودجه است، اما براساس اعلام این سازمان 103 هزار نفر مقرری بیکاری کرونا در اسفند را دریافت کردند و لیست تکمیلی 46 هزار نفر دیگر نیز برای این سازمان ارسال شده است.
مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت کار گفت: مشمولان بیمه بیکاری در اسفندماه 371 هزار و 340 نفر بود که بخشی از کارفرماها لیست بیمه ارسال کرده بودند و براین اساس 241 هزار نفر مشمول نهایی بیمه بیکاری کرونا بود و در حال حاضر لیست 150 هزار مشمول بیمه بیکاری کرونا در اسفند ماه در اختیار سازمان برنامه و بودجه است.
وی گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، بیمه بیکاری مشمولان ناشی از شیوع کرونا از اسفند 98 تا پایان اردیبهشت 99 را تحت پوشش قرار داده است و هنوز مصوبه‌ دیگری در این زمینه وجود ندارد.
بابایی درخصوص مبلغ واریزی بیمه بیکاری کرونا گفت: تاکید ما بر پرداخت مطابق با قانون (بند ب ماده هفت قانون کار) بوده است اما مبلغ واریزی بنابر صلاحدید سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل کشور بوده است که براساس اعلام مشمولان منطبق با قانون نبوده است.
وی افزود: مقرر شده بود پرداخت بیمه بیکاری اسفندماه در دو مرحله انجام شود که یک مرحله آن صورت گرفته است.
مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت کار درباره پرداخت بیمه بیکاری مشمولان در فروردین و اردیبهشت ماه گفت: لیست کامل مشمولان در اختیار تامین اجتماعی قرار گرفته است و قرار است این سازمان پالایش تعداد عائله را انجام می‌دهد و در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار می‌دهد اما زمان واریز آن مشخص نیست.
وی همچنین درباره بیمه بیکاری در ماه‌های آینده نیز گفت: در خردادماه پرداخت بیمه بیکاری روند قانونی می‌شود و افراد باید حتما سابقه پرداخت بیمه منطبق با قانون باشد و مبلغ پرداختی نیز برعهده سازمان تامین اجتماعی است که مطابق قانون پرداخت می‌شود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدیرکل حمایت از مشاغل سازمان برنامه و بودجه پرداخت بیمه بیکاری بیمه بیکاری کرونا شماره حساب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۸۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، رسول چراغ سحر در نشست هم اندیشی سازمان‌ها و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: بسیاری از کارگران شاغل در بخش‌های خصوصی و دولتی از میزان دستمزد اعلام شده خود در لیست‌های بیمه‌ای ارسال شده به تامین اجتماعی آگاهی ندارند و ثبت دستمزد واقعی برای استفاده از مزایایی مانند بازنشستگی و سایر خدمات حق آنها است.  چراغ سحر  افزود: درج دستمزد‌های غیرواقعی و معمولاً به میزان حداقل حقوق در لیست‌های حق بیمه، یکی از مشکلات بیمه شدگان و عوامل ایجاد نارضایتی آنان در زمان بازنشستگی و یا بهره مندی از سایر مزایای بیمه‌ای است.  وی افزود: مبلغ دستمزد مشمول حق بیمه که در لیست‌های ارسالی توسط کارفرمایان درج می‌شود، ملاک محاسبه حقوق بازنشستگی است و لذا بیمه شدگان و کارگران باید در سال‌های اشتغال به صورت مستمر از ثبت کارکرد ماهانه و میزان دستمزد خود آگاهی و اطمینان حاصل کنند.  وی گفت: برخی از کارفرمایان به دنبال پرداخت حق بیمه کمتر هستند و در موارد زیادی بیمه شدگان و کارگران نیز از پیامد‌های اعلام دستمزد غیرواقعی خود آگاهی ندارند، اما هنگامی که برای استفاده از مزایایی، چون غرامت دستمزد ایام بیماری، مقرری بیمه بیکاری و کمک هزینه دوران بارداری مراجعه می‌کنند و یا زمانی که موعد بازنشستگی آنان فرا می‌رسد، با مبلغ پایین حقوق و مزایای دریافتی مواجه می‌شوند که این امر ناشی از میزان دستمزد اعلام شده در دوران کارکرد توسط کارفرما بوده است و سازمان تامین اجتماعی دخالتی در کاهش یا افزایش آن ندارد.  مدیرکل تامین اجتمتعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مبنای محاسباتی این سازمان، به طور مشخص، میزان دستمزد درج شده در لیست‌های حق بیمه دریافتی از کارفرماست و میزان حقوق و دستمزدی که بیمه شده از محل کار خود دریافت می‌کند، به هیچ وجه ملاک محاسبه نخواهد بود.  چراغ سحر گفتت: کارگران از روز نخست اشتغال به کار، مشمول ماده ۱۴۸ قانون کار بوده و کارفرمایان مکلف به ارسال حق بیمه و دستمزد واقعی آنان به سازمان تامین اجتماعی هستند.  وی نارضایتی بخش زیادی از بیمه شدگان در زمان بازنشستگی و یا استفاده از تعهدات کوتاه مدت سازمان را ناشی از درج نشدن دستمزد و مزایای واقعی آنان در دوران اشتغال دانست و اظهار داشت: این موضوع منجر به افزایش تعداد شکایت‌ها از سوی کارگران به ادارات کار و هم چنین افزایش شمار بازنشستگان با دریافت حداقل حقوق خواهد شد.    وی افزود: بیمه شدگان می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در بخش بیمه شدگان و منوی سابقه از عنوان شغلی و میزان دستمزد اعلامی خود اطلاع پیدا کنند.

دیگر خبرها

  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • تاریخچه آتش‌سوزی، پیوست ساخت‌وسازها باشد/بیمه در اسرع وقت کارشناسی را آغاز کند
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • بیکاری ۸۰ درصدی خبرنگاران زن در افغانستان
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید