Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور دینی ترکیه بر تداوم مبارزه برای مساله قدس تا آزادی آن تاکید کرد. ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، علی ارباش٬ رئیس سازمان امور دینی ترکیه در رابطه با مساله فلسطین اعلام کرد: همه بدانند که مبارزه ما تا آزادی کامل قدس ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه‌ منتشر شده از سوی سازمان امور دینی ترکیه، ارباش که به صورت آنلاین در «نشست همبستگی با قدس و بیت المقدس» شرکت کرده بود‌٬ اظهار داشت: بیت المقدس یک ارزش جهانی است که شاهد عمیق ترین میراث و ماجراجویی تاریخی بشریت است. این شهر همچنین یکی از مهمترین میراث و حافظه تاریخی مسلمانان است و نمی‌توانند از آن چشم پوشی کنند.

وی تصریح کرد: اشغالگران قدس به این دلیل جرات اشغال را یافته‌اند که جوامع اسلامی را پراکنده و ضعیف می‌بینند. بنابراین ما به عنوان مسلمان باید محاسبه عمیق و انتقاد از خود و ایفای نقش مثبت راه حل‌هایی را پیدا کنیم.

رئیس سازمان امور دینی ترکیه افزود: کسانی که فلسطین و بیت المقدس را اشغال کرده و جهان را به جنگ و آشفتگی کشانده‌اند، به هیچ یک از ارزش‌ها نظیر قانون، انصاف، وجدان، دموکراسی و حقوق بشر اهمیت نمی‌دهند. تنها راه حل این وضعیت اتحاد است.

وی همچنین تاکید کرد: باید اطلاعات دینی و تاریخی مربوط به فلسطین، بیت المقدس و مسجد الاقصی در برنامه‌های درسی و آموزشی کل جغرافیای اسلامی گنجانده شود. نهادهای مذهبی و سازمان‌های غیردولتی کشورها نیز برای تقویت آگاهی بیت المقدس باید فعالیت‌های مختلفی را اجرایی کنند.

انتهای پیام/

R1396/P/S8,90,1414/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ترکیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه ترکیه سازمان امور دینی ترکیه رئیس سازمان بیت المقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۸۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در سفر به ریاض، پایتخت عربستان سعودی در روزهای ۲۸ تا ۲۹ آوریل، قرار است به ابتکارات آنکارا برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین ادامه دهد.

منابع دیپلماتیک ترکیه در این خصوص اعلام کردند که فیدان یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در ریاض با اعضای گروه تماس تشکیل شده از سوی سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب برای پایان دادن به کشتار مردم مظلوم غزه و تضمین صلح دائمی دیدار و گفتگوخواهد کرد.

به گفته این منابع قرار است گروه تماس با وزرای خارجه کشورهای غربی نیز دیدار کند.

گفته می‌ شود وزیر امور خارجه ترکیه در ریاض دیدارهای دوجانبه ای نیز خواهد داشت و محور گفتگوها هم آخرین وضعیت تحولات در نوار غزه خواهد بود.

کد خبر 6090379

دیگر خبرها

  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • تجلیل از برگزیدگان عقیدتی در سپاه بیت المقدس کردستان
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • اعزام «ناوگان آزادی ۲» به نوار غزه به دلیل تاخیر در روند کار به تعویق افتاد
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود