Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@02:07:02 GMT

ریل‌گذاری ۷ کیلومتر راه آهن اردبیل در هر ماه

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۸۵۹۱

ریل‌گذاری ۷ کیلومتر راه آهن اردبیل در هر ماه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، اکبر بهنامجو اظهار کرد: با تاکید رئیس جمهور و در سال جهش تولید پروژه راه آهن اردبیل – میانه جزو پروژه‌های اولویت‌دار کشور تعریف و ابلاغ شده و از همین روی سازمان برنامه و بودجه به صورت هفتگی و ماهانه پیشرفت راه آهن را رصد می‌کند.

وی از اختصاص یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خط ریلی اردبیل – میانه خبر داد و اظهار کرد: ۲۵۰ میلیارد تومان از این مبلغ تاکنون پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل افزود: خط ریلی اردبیل – میانه به طول ۱۷۵ کیلومتر دارای ۲۴ کیلومتر تونل و ۵ کیلومتر پل‌های خاص است که به رغم سختی کار پیمانکاران در همه قطعات فعالیت خود را انجام می‌دهند.

بهنامجو بیان کرد: امسال ۱۰۰ کیلومتر از مسیر راه آهن اردبیل – میانه با انجام عملیات روسازی آماده ریل‌گذاری خواهد شد و سعی دولت بر این است که در نیمه اول سال آینده این پروژه تکمیل و به مردم استان هدیه شود.

وی از اتصال راه آهن اردبیل به منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی برای انتقال تولیدات محصولات صنعتی این واحدها خبر داد و تصریح کرد: مطالعات در این زمینه انجام شده و در سالجاری با تامین اعتبار مورد نیاز این خط ریلی نیز عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

استاندار اردبیل با اعلام اینکه هر ماه ۷ کیلومتر ریل‌گذاری راه آهن توسط شرکت‌های داخلی و با خرید تجهیزات ایرانی انجام می‌شود، گفت: ۹ کیلومتر ریل‌گذاری انجام شده و ۷ تا ۱۰ کیلومتر نیز در ماه جاری به انجام می‌رسد.

بهنامجو به سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به استان و بازدید از عملیات بهسازی باند فرودگاه اردبیل اشاره کرد و افزود: این پروژه هفته دفاع مقدس آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از راه‌های مواصلاتی شمال و جنوب استان با حضور در یکی از قطعات راه آهن اردبیل از پل سارای دیدن کرده و از نزدیک در جریان مراحل اجرایی راه آهن اردبیل – میانه قرار گرفت.

رئیس شورای اداری استان اردبیل از سه برابر شدن اعتبار راه‌های مواصلاتی استان خبر داد و بیان کرد: از ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار سال گذشته در حوزه راه‌ها ۱۱۰ میلیارد تومان تخصیص یافت که امسال این رقم به ۳۰۵ میلیارد تومان افزایش یافته است.

بهنامجو خاطرنشان کرد: اکثر محورهای مواصلاتی استان دارای ردیف اعتباری است و امسال با آهنگی که در مسیر توسعه بزرگراه‌ها داریم سعی می‌کنیم تا ۶۰ کیلومتر بزرگراه را آماده افتتاح کنیم.

46

کد خبر 1399761

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان اردبیل راه آهن اردبیل میلیارد تومان ریل گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۸۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل بارانی می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: برای روزهای آینده طبق پیش‌یابی نقشه‌های هواشناسی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی و هشدار سطح نارنجی شماره دو صادر شده است. - اخبار استانها -

مجید کوهی در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری تسنیم از اردبیل اظهار داشت: با فعالیت سامانه های بارشی در اردبیل از عصر جمعه 14 اردیبهشت ماه شاهد بارش های متعدد در اردبیل خواهیم بود.

وی زمان پایان این پدیده هواشناسی را اواخر شنبه 15 اردیبهشت اعلام و خاطرنشان کرد: مخاطره های طبیعی برای این سامانه بارشی پیش بینی شده که وزش تندبادهای موقتی، بارش متناوب باران گاهی به صورت رگبار باران توام با رعدوبرق، رخداد تگرگ به ویژه در مناطق کوهستانی و دامنه کوه ها و بارش برف در ارتفاعات بویژه در ارتفاعات سبلان پیش بینی مش ود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل منطقه اثر این پدیده جوی را تمامی مناطق استان اردبیل اعلام کرد و گفت: آبگرفتگی معابر عمومی و روان آب درون شهری، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، برخورد صاعقه در دامنه کوه ها، لغزندگی جاده های مواصلاتی و اختلال در عملیات پروازی پیش بینی می شود.

کوهی با توصیه به شهروندان برای توجه به هشدارهای هواشناسی بیان کرد: شهروندان باید با اجتناب از اطراق و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها از وقوع رخدادهای تلخ جلوگیری کنند.

وی از اطلاع رسانی به عشایر به منظور جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع خبر داد و بیان کرد: توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی برای پیشگیری از خسارت، انجام تمهیدات لازم در ارگان های امدادی و گردشگری و توصیه به انجام تمهیدات لازم در راستای آگاه‌سازی گردشگران، احتیاط در انجام پروژه های عمرانی و ساختمانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات ضروری است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه حادثه خیز درمحور‌های مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • بهره برداری از قطار اردبیل- میانه در نیمه اول سال جاری
  • اردبیل بارانی می‌شود
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه پرتصادف محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۳۰ کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی شهرستان کوثر
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان