Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان قزوین گفت: سال گذشته واحدهای شهرک گلخانه‌ای شهدای نودهک برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند ولی متأسفانه اکنون که در خرداد قرار داریم هنوز تسهیلات بانکی توسط بانک عامل ابلاغ نشده است و سرمایه‌گذاران بلاتکلیف هستند.

سید محمدرضا حسینی، مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ایجاد شهرک گلخانه‌ای از مصوبات سفر ریاست جمهوری است که برای احداث آن ۱۰۰۰ هکتار از منابع ملی شهرستان خرمدشت بخش تاکستان برای این امر اختصاص پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تشریح کرد: فاز نخست شهرک گلخانه‌ای شهدای نودهک با ۷۱.۵ هکتار در سال ۹۶ کلنگ زده شد که آب آن از یک حلقه چاه تأمین می‌شود؛ عملیات زیرساختی احداث این شهرک در سال ۹۶ با تأمین اعتبار از محل منابع ملی مطالعات آغاز شد و اکنون بعد از گذشت سه سال ۸۰ درصد زیرساخت شامل خط انتقال آب، شبکه آب، خط انتقال برق، شبکه برق، استخر ذخیره آب، حصارکشی دور شهرک شبکه معابر شهرک انجام شده است؛ البته لازم به ذکر است که خط انتقال گاز در سال جاری محقق می‌شود.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان قزوین بیان کرد: در فاز نخست حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی برای این شهرک هزینه و ۱۰۰ درصد قطعات واگذار شده است؛ اگر سرمایه‌گذاران شروع به کار کنند ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در شهرک انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: فاز دوم شهرک گلخانه‌ای شهدای نودهک به مساحت ۱۰۰ هکتار است که در صورت تأمین آب از سد نهب، ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت و مطالعه تصویب شده ولی هنوز عملیاتی نشده است.

حسینی با اشاره به اینکه اراضی شهرک گلخانه‌ای شهدای نودهک از زمین‌های ملی است، خاطرنشان کرد: در شرکت شهرک‌های کشاورزی ۲ نوع شهرک وجود دارد؛ در نوع اول زمین‌های منابع ملی را گرفته و زیرساخت انجام و سپس به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم و در نوع دیگر افراد با زمین‌های خود از ما مجوز و تسهیلات دریافت کرده و به شهرک تبدیل می‌کنند.

وی عنوان کرد: در فاز نخست شهرک گلخانه‌ای شهدای نودهک با توجه به مجوز صادر شده انواع و اقسام سبزی، صیفی، نهال و نشاء کشت خواهد شد و در فاز دوم با توجه به شرایط موجود می‌توانیم پرورش گل‌های زینتی را نیز شاهد باشیم.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان قزوین اعلام کرد: بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته از اراضی فاز نخست شهرک گلخانه‌ای شهدای نودهک سالانه ۱۵ هزار تُن محصول صادر خواهد شد و با روند کشت گلخانه‌ای در استان می‌توانیم بگوییم که حداقل ۵۰ تا ۷۰ درصد تولیدات این شهرک صادر شده است.

وی اضافه کرد: برای صادرات، به غرب و شمال کشور دسترسی داریم که در آینده نزدیک یک شرکت خدماتی برای شهرک تعریف خواهیم کرد که بازاریابی شرکت‌های موجود در شهرک را انجام دهد.
 
این مسئول بیان کرد: سال گذشته واحدهای شهرک گلخانه‌ای شهدای نودهک برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند ولی متأسفانه با توجه به اینکه در خرداد قرار داریم هنوز تسهیلات بانکی توسط بانک عامل ابلاغ نشده است و سرمایه‌گذاران بلاتکلیف هستند، که این امر می‌طلبد بانک‌ها اعطای تسهیلات را تسریع ببخشند تا عملیات اجرایی سرعت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شهرک گلخانه ای تسهیلات بانکی فاز نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۸۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند

یکی از مهم ترین اقداماتی که نقش بسیار موثری در بهبود و تسریع در روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن به ویژه در بخش نوسازی بافت های فرسوده دارد پرداخت تسهیلات ساخت است که طبق آمارها متاسفانه همکاری بانک ها در این بخش چندان مناسب نبوده و همچنان روند کند پرداخت تسهیلات باعث شده مشارکت های مردمی در این بخش کمرنگ شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، بررسی های نشان می دهد که تنها یک بانک همچنان رکوددار پرداخت تسهیلات است و از سوی  دیگر عدم همکاری بانک ها باعث می شود که ظرفیت های مردمی و مشارکت آنها در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن کمرنگ شود.

در همین راستا آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به باشگاه خبرنگاران گفت: نوسازی بافت های فرسوده یکی از مهم ترین بخش ها در حوزه استفاده از ظرفیت های مردمی است. اگر همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات نوسازی از جمله ۵۵۰ میلیون تومانی بیشتر شود ما شاهد تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن خواهیم بود.

او اظهار کرد: بازار مسکن نیازمند همکاری و مشارکت های مردمی است و یکی از عوامل اصلی در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن و نوسازی بافت های فرسوده تزریق منابع مالی است که در این بین باید همکاری بانک ها بیشتر شود.

وی تاکید کرد: باید در این بخش همکاری تمامی  دستگاه ها به ویژه  بانک ها در  پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن بیشتر شود تا شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن و تسریع در روند ساخت مسکن در کشور باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند