Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@05:21:45 GMT

مهدهای کودک مازندران از اول تیر فعال می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۹۰۵۶

مهدهای کودک مازندران از اول تیر فعال می‌شوند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران ،فرزاد گوهردهی با اشاره به بخشنامه ابلاغی ستاد ملی کرونا مبنی بر برنامه ریزی بازگشایی مهدهای کودک توسط ستادهای استانی ، گفت : ستاد مبارزه با کرونا در مازندران ، زمان بازگشایی مهدهای کودک در استان را از اول تیر اعلام کرد.

وی  با بیان اینکه بر این اساس از سرگیری فعالیت دوباره مهد کودکها منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است ، افزود : فعالیت ۸۰۰  مهد کودک استان با ضرورت رعایت الزامات قانونی دستورات بهداشتی از اول تیر آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت : مهدهای کودک ، علاوه بر ضوابط ابلاغی وزارت محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ثبت نام در سامانه مرتبط وزارت بهداشت پس از دریافت کد مربوطه، با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند ارائه خدمت داشته باشند

گوهردهی هر گونه فعالیت مهدهای کودک بدون کسب موافقت ستاد استانی مبارزه با کرونا و رعایت دستورالعمل و دریافت کد مربوطه پس از ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت را ممنوع اعلام کرد و گفت : مطابق با پروتکل ها فعالیت مهدهای کودک در بخش های زیر ۲ سال (نوپا)  تا چهارسال(نوباوه)  به صورت یک سوم ظرفیت و دربخش کودکان پنج تا ۶ سال به صورت ۵۰ درصد ظرفیت و با تاکید بر رعایت دستورالعمل های ابلاغی و نظارت شدید از سوی کارشناسان بهزیستی و مراکز بهداشتی با اولویت مادران شاغل خواهد بود

وی رعایت فاصله فیزیکی ، تهویه مناسب اتاق ها ، پرهیز از نوبت دهی منجر به ازدحام در فضای بسته ، استفاده درست کارکنان از ماسک و دستکش ومواد ضدعفونی کننده دست را از جمله ملزومات اجرایی در دستورالعمل های بهداشتی عنوان کرد و افزود : با وجود تعطیلی مهدها با شیوع کرونا ،محتوا سازی و ارتباط با خانواده ها در آگاهی بخشی برای حفظ سلامت جامعه در شرایط حساس با فعالیت کارکنان بهزیستی در فضای مجازی نیز فراهم بوده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران همچنین با قدردانی از همدلی های صورت گرفته در راستای حمایـت از کودکـان ، فراهم آوردن امکان ادامه فعالیت مهدکودکها ، جلوگیری از بیکاری پرسـنل و بخشش اجاره بهای ملک توسط مالکان اشاره کرد و گفت : با توجه به استیجاری بودن ۹۰ درصد مهدهای کودک و عدم توانایی پرداخت اجاره بهای آن‌ها سازمان بهزیستی نیز در کنار مالکان خیر با پیوستن به پویش همدلی از دریافت اجاره بهای مراکزی که در ساختمان‌های دولتی فعالیت می‌کنند صرف نظر کرد.

مهدهای کودک مازندران از روز یکشنبه چهارم اسفند به خاطر شیوع بیماری کرونا به تعطیلی رفته بودند. بهزیستی مازندران بر بیش از ۸۰۰ واحد مهدکودک استان نظارت دارد که در مجموع حدود ۲۹ هزار نفر را زیر پوشش دارند.

ورورد ویروس کرونا به ایران که از حدود ۱۲۰ روز پیش به صورت رسمی اعلام شد، همزمان در مازندران نیز شیوع پیدا کرد و بخش های آموزشی ، خدماتی و اقتصادی استان را با خسارت جدی روبرو کرد. 

در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۹ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند و در همین مدت نیز تعداد ۳۴ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند.

در حال حاضر نیز ۲۳۴ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اداره کل بهزیستی استان مازندران مهدکودک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مهدکودک ویروس کرونا مهدکودک مهدهای کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۹۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی امروز در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، کارشناس هواشناسی گفت: امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ماه آسمان استان صاف تا نیمه ابری است و از اواخر روز تا فردا شمبه همراه با رگبار پراکنده باران و در دامنه ها و ارتفاعات هم رگبار باران و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

غلامپور افزود:  بر این اساس بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید، احتمال آسیب به سازه‌های کم مقاوم، کاهش دما، احتمال رعدوبرق و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای، کاهش دید، ریزش سنگ و اختلال در تردد محور‌های کوهستانی بویژه جاده‌های کندوان و هراز از تبعات این سامانه است.

او گفت: احتیاط در تردد محور‌های کوهستانی بویژه گردنه‌ها، و لغزنده بودن جاده ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی، مقاوم سازی پوشش خزانه برنج و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

بگفته غلامپور، مسافران در این مدت از تردد، اقامت و برپایی چادر در بستر وحاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های استان خوددداری و رانندگان هنگام تردد در جاده‌های استان بویژه در محور‌های کوهستانی و هنگام شب، ضمن رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از مسیر و با احتیاط کامل رانندگی کنند.

کارشناس هواشناسی افزود: شنبه آسمان استان ابری و نسبتا خنک همراه با رگبارهای پراکنده خواهد بود و از اواخر روز سامانه بارشی از استان خارج می شود.

غلامپور افزود: یکشنبه و دوشنبه وضعیت جوی استان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش بيني می شود و دوشنبه در ساعات بعدازظهر در اوایل شب در ارتفاعات غربی با رگبار پراکنده همراه است.

 

 

دیگر خبرها

  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • کندوان یک‌طرفه شد
  • برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در ساری
  • ضرورت ساماندهی تور‌های بدون مجوز برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی
  • فعالیت سامانه بارشی امروز در مازندران
  • فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد
  • مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد
  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر