Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا در مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی (آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان‌های خارجی) ابلاغ شد.

دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا ویروس جدید ۲۰۱۹در آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان‌سراها، نسخه ۰۱ در مورد بازگشایی آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان‌سراها در شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی، ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروتکل باهدف ایجاد محیطی ایمن نسبت به سرایت ویروس کرونای جدید (کووید-۱۹)، بر پایه اصل فاصله‌گذاری اجتماعی (با تأکید بر اقدامات هوشمند) تنظیم و تصویب‌شده است و از زمان ابلاغ تا اعلام رسمی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در کشور، قابل استناد و لازم‌الاجرا است. همچنین در صورت لزوم، اصلاح و بازبینی‌های ضروری در این پروتکل، بر اساس نظرات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و کمیته آموزش‌وپرورش ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا صورت خواهد پذیرفت.

هدف از ارسال این دستورالعمل برگزاری ایمن کلاس‌های آموزشی در آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان‌سراها است و مسئولیت اجرای این دستورالعمل با مدیر آموزشگاه علمی آزاد و مدیر زبان‌سرا است.

مسؤولیت نظارت بر اجرای این پروتکل با شورای نظارت به ریاست مدیرکل آموزش‌وپرورش استان (نماینده تام‌الاختیار) و مرکب از ۵نفر شامل دو نفر نماینده حوزه مشارکت‌های مردمی (ترجیحاً مدیر مشارکت‌های مردمی و کارشناس مسئول توسعه مدارس غیردولتی)، یک نفر از شورای مؤسسین آموزشگاه‌های علمی آزاد استان به پیشنهاد مدیر مشارکت‌های مردمی و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی در حوزه‌های سلامت نوجوانان،جوانان و مدارس و مدیریت سلامت محیط و کار است.

الزامات کلی با توجه به شرایط شیوع بیماری بازگشایی آموزشگاه‌ها و زبان‌سراها منوط به داشتن امکانات فنی و اجرایی کامل شامل موارد ذیل است؛ برنامه مدون گندزدایی کلیه سطوح دارای امکان تماس زیاد، تأمین صابون مایع و محلول‌های مناسب ضدعفونی‌کننده دست، امکان فاصله‌گذاری مناسب و جلوگیری از تجمع در ورود و خروج، امکان فاصله‌گذاری مناسب برای صندلی‌ها در کلاس‌ها و سالن‌ها، آگاهی کلیه دانش آموزان، اساتید، مربیان و کارکنان مدرسه از احتیاطات لازم در زمان شیوع بیماری از طریق ارائه آموزش‌های لازم.

فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آموزشگاه های علمی آزاد و زبان بیماری کرونا آموزشگاه ها فاصله گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۹۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود

بر اساس اعلام جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی، شهروندان گوشت قرمز را از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند و از خرید گوشت‌های بازرسی‌نشده و بدون مهر دامپزشکی (کشتار غیرمجاز) جدا خودداری شود.

قصاب‌ها و افرادی که مستقیم با دام سر و کار دارند، یا در کار ذبح دام هستند، یا افرادی که دام را در منزل یا مجاورت منزل خود نگهداری می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام هستند؛ بنابراین این افراد باید از تماس مستقیم با حیوان و ترشحات آن، اجتناب کرده و افراد فعال در کشتارگاه‌ها هم باید از دستکش، چکمه و روپوش استفاده کنند، رعایت بهداشت فردی تنها راه پیشگیری از ابتلا به بیماری است.

گوشت‌هایی که خارج از زنجیره تولید دامپزشکی ذبح می‌شود اگر علائم بیماری نداشته باشد، بهتر است قبل از مصرف، برای از بین رفتن میکروب بیماری‌های احتمالی مشترک بین انسان و دام، به مدت ۲۴ ساعت داخل کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • CPU چیست؟ به زبان ساده و نحوه کار
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد