Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@12:09:58 GMT

تولید ۶ هزار واحد فرآورده خونی در رفسنجان

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۹۲۰۲

تولید ۶ هزار واحد فرآورده خونی در رفسنجان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  مهدی محمدحسینی اظهار کرد: روز جهانی اهداکنندگان خون از سوی سازمان جهانی بهداشت با عنوان خون سالم، نجات‌بخش زندگی و با شعار اهدای خون برای جهانی سالم‌تر به سازمان‌های انتقال خون سراسر کشور اطلاع‌رسانی شده است.

وی تصریح کرد: در مرکز انتقال خون رفسنجان سالانه بیش از ۱۱ هزار واحد خون کامل اهدا می‌شود که از این تعداد حدود ۳۰هزار واحد انواع فرآورده‌های گلبول قرمز، پلاسما، پلاکت و کرایو تهیه و در اختیار مراکز درمانی داخلی و استانی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدحسینی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۲ هزار و ۵۳۴ مراجعه‌کننده داشتیم که ۱۶۰ نفر زن و ۲ هزار و ۳۷۴ نفر مرد بودند که از ۲ هزار و ۸۷ نفر که واجد  شرایط اهدای خون بودند، خونگیری شد و ۴۴۵ نفر هم از اهدای خون معاف شدند.

رئیس مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان بیان کرد: در این مدت از خون‌های اهدایی ۶ هزار و ۹۷ واحد فرآورده خونی شامل گلبول قرمز، پلاکت و پلاسمای خون تولید شد و از این تعداد هزار و ۸۹۴ واحد به مراکز درمانی رفسنجان و ۲ هزار و ۸۸۸ واحد فرآورده خونی هم به مراکز درمانی سراسر کرمان ارسال شد.

وی گفت: در مدت ۳ماهه نخست سال ۹۸ از ۲ هزار و ۳۳۷ نفر خونگیری و ۵ هزار و ۸۵۱ واحد فرآورده خونی تولید و به مراکز درمانی ارسال شد.

محمدحسینی اظهار کرد: از زمان آغاز شیوع کرونا در اهداکنندگان این سازمان موارد ابتلا وجود نداشته است، شرایط محیط و رعایت نکات بهداشتی باعث می‌شود که فرد اهداکننده به هیچ عنوان به کرونا مبتلا نشود.

رئیس مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان ادامه داد: سازمان انتقال خون با شیوع کرونا در کشور به خصوص در شهرستان رفسنجان از اوایل اسفند به بعد در مراجعه‌کنندگان افت داشته است که با انجام پروتکل‌های بهداشتی، اهدای ماسک و دستکش به اهداکنندگانی که مراجعه می‌کردند و همچنین ضدعفونی محیط و تختهای سازمان انتقال خون، باعث شد اعتماد مردم به این سازمان برگردد و افت شدید برطرف شود.

وی افزود: در بحران کرونا ابتدا در استان بیماران خاص با مشکل تامین خون مواجه شدند به همین منظور فراخوان عمومی در شهرستان و استان داده شد و بخشی از اهداکنندگان مراجعه کردند و بحران اولیه در تامین خون پشت سر گذاشته شد.

کد خبر 521967 برچسب‌ها خون استان‌ کرمان سازمان انتقال خون ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خون استان کرمان سازمان انتقال خون ایران واحد فرآورده خونی مراکز درمانی انتقال خون ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۹۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هافبک مس در فرم روز‌های انتقال به استقلال 

آفتاب‌‌نیوز :

فرشید باقری هم یکی از بازیکنان مس رفسنجان به شمار می‌رود که با حضور محرم نویدکیا توانسته به روز‌های اوج خود برگردد و پس از چند حضور تاثیرگذار سرانجام در مصاف دربی کرمان پایش به گلزنی هم باز شد. نمایش باقری در این هفته‌ها هواداران استقلال را به یاد نمایش‌های این تیم در قبلی قم انداخته که در ادامه به استقلال پیوست، اما در استقلال نتوانست به چیزی که در ذهن داشت دست پیدا کند. 

مس رفسنجان با محرم نویدکیا در ۱۱ بازی قبلی خودش در لیگ و جام حذفی ۱۷ گل به ثمر رسانده که هیچ‌کدام به صورت مستقیم از روی نقطه کرنر به دست نیامده بود، تا اینکه در نیمه دوم بازی مقابل گل‌گهر در دربی کرمان که با تساوی یک بر سم تمام شد، هافبک دفاعی جنگنده نارنجی‌پوشان رفسنجانی ارسال دقیق سعید واسعی دیگر ستاره این روز‌های تیم نویدکیا را به گل تبدیل کرد.

البته خبر بدی هم در این مسابقه به کادر فنی مس از زمین مخابره شد و فرشید باقری در دقیقه ۹۰ با دریافت کارت زرد چهار اخطاره شد تا بازی بعدی تیمش مقابل صنعت نفت در آبادان را از دست بدهد.

دیگر خبرها

  • هافبک مس در فرم روز‌های انتقال به استقلال 
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور