Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

وزیر سابق راه و شهرسازی تاکید دارد که فروش تراکم هیچ کمکی به کنترل قیمت مسکن نمی‌کند.

عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی در توئیتی در واکنش به طرح تازه دولت برای مهار بازار مسکن که یکی از مواد آن، برداشتن حساسیت‌ها از تراکم فروشی بود، نوشت:

«از جزئیات خبر زیر آگاه نیستم. ولی این را می‌دانم که هیچ خیری در تخطی از حاکمیّت قانون و نظریه علمی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرفروشی تنها به سوداگری و افزایش قیمت مسکن می‌انجامد و هیچ کمکی به متقاضیان نمی‌کند.»

وزیر راه و شهرسازی از آزادسازی فروش تراکم، واگذاری زمین‌های اطراف شهرها از سوی وزارت جهاد کشاورزی به وزارت راه و شهرسازی به منظور ساخت مسکن و همچنین کنترل قیمت مصالح ساختمانی از سوی وزارت صمت به عنوان سه راهکار ویژه برای مهار قیمت مسکن خبر داده است.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آخوندی وزیر راه فروش تراکم راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۹۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه

به گزارش قدس آنلاین، «ریموند مور» قاضی منطقه‌ای آمریکا گفت، می‌توانسته این کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا را که «جرد سباستین دالکی» ۳۲ ساله است، بیش از این محکوم کند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وی ادامه داد: «این یک رسوایی است. به نظر من این اقدامی عمدی بوده است. این خیانتی آشکار و افشار اسرار دولتی است.»

وکلای این کارمند سابق اما خواسته بودند که حکم موکلشان ۱۴ سال حبس باشد چون بر اساس ادله موجود، فروش این اسناد در سال ۲۰۲۲ بوده اما به دست کسی که گمان می‌کردند «دشمن» باشد، نیفتاده است.

دستیار مدافع عمومی فدرال نیز خواستار حکمی کمتر برای این کارمند سابق آژانس امنیت ملی شد و گفت که او به دلیل چهار بار تلاش برای خودکشی دچار ترومای مغزی شده و در کودکی هم تروما داشته است.

دالکی بعدا به قاضی پرونده گفت از اختلال اضطراب پس از سانحه، اختلال دو قطبی و اختلال وسواس رنج می‌برد. او همچنین انگیزه ایدئولوژیکی یا کسب درآمد از طریق موافقت با فروش اسرار را انکار کرد. البته قاضی پرونده گفت بابت ادعاهای دالکی مشکوک است چون هیچ سوابق پزشکی برای اثبات صحت این ادعاها وجود ندارد.

بر اساس اسناد دادگاه، دالکی که فقط برای یک ماه در آژانس امنیت ملی آمریکا کار کرده بود به مامور مخفی اف.بی.آی که گمان کرده بود یک مامور روس باشد، گفته بود که به دنبال ایجاد تغییر است. او همچنین گفته بود که ۲۳۷ هزار دلار هم بدهی دارد. دالکی همچنین گفته بود که تصمیم دارد تا با روسیه کار کند چون اصالتش به این کشور برمی‌گردد. این مرد در ابتدا ۱۶ هزار و ۴۹۹ دلار به صورت رمز ارز دریافت کرد تا نشان دهد که چه اسنادی در اختیار دارد و بعد مبلغ ۸۵ هزار دلار بابت بقیه اسناد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر اضافه کند
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • خبر معاون وزیر راه برای خریداران مسکن
  • واکنش وزارت راه به یکی دانستن «رفع نقاط پرحادثه» و «روکش آسفالت»
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • با خرید امتیاز نهضت ملی گرفتار نشوید؛ احتمال سلب پروژه مسکن
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • استقلالی‌ها منتظر کمک مدیر سابق‌شان