Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@23:43:33 GMT

کشف بیش از ۸۰ کیلوگرم موادمخدر در اراک

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۹۸۸۰

کشف بیش از ۸۰ کیلوگرم موادمخدر در اراک

ایسنا/مرکزی فرمانده انتظامی شهرستان اراک گفت: ۸۰ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر در دو ماهه سال جاری کشف شده که بیشترین آن تریاک به میزان ۶۳ کیلوگرم بوه است.

سرهنگ امیر جلیلی روز دوشنبه ۲۶ خرداد در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: در دو ماهه سال جاری در شهرستان اراک 2648 سرقت اعم از خرد و کلان رخ داده که از این تعداد 1784 سرقت معادل ۶۷ درصد کشف و ۵۶۵ سارق دستگیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مواد مخدر کشف شده در این مدت را ۸۰ کیلو و ۵۰۰ گرم دانست و گفت: از میزان موادمخدر کشف شده ۶۳ کیلوگرم تریاک، ۲۲کیلو و ۲۷۸ گرم هروئین، ۶۷۳ گرم حشیش و ۸۲۱ گرم شیشه بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اراک تصریح کرد: کشف ۲۸هزار و ۲۰ نخ سیگار خارجی و دستگیری دو نفر، کشف ۲۵۰۰ لیتر گازوئیل و یک نفر دستگیری، کشف ۳۴ دستگاه کولر گازی، سه دستگاه یخچال فریزر، ۱۴ دستگاه ماشین لباسشویی، سه دستگاه جاروبرقی، ۱۱۷ طاقه پارچه خارجی، ۳۱۰ کیلو پوشاک، ۲۴۰۰ تیشرت خارجی و توقیف ۹ دستگاه ماشین و دستگیری ۹ نفر از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت بوده است.

مختاری در خصوص جمع آوری موتورسیکلت های مزاحم بیان کرد: در برخی مناطق شلوغ شهر از جمله پارک جنگلی، خیابان جهانپناه، پامچال و... طرح پاکسازی خودرو و موتورسیکلت انجام شده و تا به امروز ۵۷۸ خودرو و ۲۳۵ دستگاه موتورسیکلت توقیف شده که علت آن بیشتر مزاحمت و نداشتن مدارک و یا شیشه دودی خودرو و آلودگی صوتی بوده است.

وی قتل های انجام شده در این مدت در اراک را پنج مورد دانست و گفت: از تعداد قتل های انجام شده چهار قتل کشف شده و تنها قتلی که شب گذشته رخ داده در حال پیگیری است.

فرمانده انتظامی اراک از انجام ۲۸ طرح پاکسازی در نقاط آلوده اراک خبر داد و گفت: تمامی این طرح ها با همکاری پلیس های تخصصی اعم از پلیس اطلاعات، پلیس مواد مخدر و پلیس آگاهی انجام شده و کشف و دستگیری های زیادی نیز صورت گرفته است.

مختاری اضافه کرد: با توجه به همجواری اراک با استان های خرم آباد، همدان، کرج و... سرقت های خرد بیشترین آمار جرائم در اراک را به خود اختصاص داده که این سرقت ها شامل سرقت احشام، خودرو و سرقت های داخل شهری است، ۹۹ درصد سرقت هایی که در شهر رخ می‌دهد مرتبط به اعتیاد به مواد مخدر است. بیشترین سرقت ها هم قطعات خودرو بویژه خودرو پراید مدل ۸۹ بوده و اکثرا خودروهای مورد سرقت واقع شده فاقد قفل فرمان بوده است.

وی ادامه داد: مسئله پیشگیری از خودکشی مربوط به نیروی انتظامی نیست و برای آسیب شناسی آن نیز باید معاونت پیشگیری قوه قضائیه و بهزیستی پای کار بیایند، بیشترین خودکشی ها ناشی از آسیب های فضای مجازی است چراکه جوانان در سنین پایین به آن آلوده شده‌اند و از همه مهمتر اینکه خانواده ها نیز کنترل و نظارتی بر این موضوع ندارند و نیاز است متولیان کار به این موضوع ورود داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مواد مخدر نیروی انتظامی استان مرکزی انجام شده مواد مخدر کشف شده سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۹۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری یک سارق با ۲۷ فقره سرقت در سنندج

فرمانده انتظامی استان کردستان از دستگیری سارق قطعات و محتویات داخل خودرو با ۲۷ فقره سرقت در سنندج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی آزادی اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات داخل خودرو در سنندج، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری ۱۵ سنندج با اشراف اطلاعاتی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی یک سارق سابقه‌دار را در این خصوص شناسایی و در یک عملیات ضربتی وی را در یکی از محلات حاشیه شهر سنندج دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه در تحقیقات به عمل آمده متهم به ۲۷ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو اعتراف کرد، خاطرنشان کرد: در این رابطه دو مال‌خر دستگیر شدند و متهمان به همراه پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

کد خبر 751453

دیگر خبرها

  • کشف ١٠۶ کیلوگرم تریاک جاسازی شده در بار هندوانه در این شهر/ عکس
  • دستگیری یک سارق با ۲۷ فقره سرقت در سنندج
  • کشف ۲۷ فقره سرقت در سنندج
  • ۳۸۵ کیلوگرم تریاک در قاین کشف شد
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • سارقان ۴۰ فقره سرقت خودرو در مشهد دستگیر شدند
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • دستگیری سارقان به عنف نیسان
  • سه سارق خودرو در مشهد دستگیر شدند
  • ۲۳ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی؛ امدادرسانی به ۵ هزار نفر