Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:06:21 GMT

تجمع هزاران نفر در نیویورک در همبستگی با سیاهپوستان

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۹۸۹۹

تجمع هزاران نفر در نیویورک در همبستگی با سیاهپوستان

به گزارش روز دوشنبه تارنمای «نیویورک پست»، این عده از معترضان با پوشیدن لباس سفید و تجمع در محوطه بیرونی موزه بروکلین که یکی از بخش‌های قدیمی شهر نیویورک به شمار می‌رود، به نشانه همبستگی با جامعه سیاهپوستان آمریکایی، دست به اعتراض زدند. 
جمعیت بسیار زیاد از معترضان سفیدپوش نیویورکی در حالی در این بخش از شهر حضور یافتند که هم‌زمان در محله منهتن نیز حدود هزار نفر در حمایت از اینکه «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» دست به تظاهرات اعتراض‌آمیز زده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس این گزارش، معترضان در حالی دیروز (یکشنبه ۲۵ خرداد) در دو سوی شهر نیویورک به خیابان‌ها آمدند که جمعه گذشته (۲۳ خردادماه) فرماندار نیویورک درباره شدت گرفتن ابتلا به ویروس کرونا هشدار داده و در توئیتی نسبت به جریمه معترضانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند خبر داده بود. 

۱۶ روز است سراسر آمریکا شاهد اعتراض‌های خیابانی علیه رفتار خشونت‌بار و نژادپرستانه پلیس این کشور علیه رنگین‌پوستان در آمریکاست که با قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست به دست پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس در پنجم خرداد ماه جرقه آن زده شد.
**۱۳۰۲**2023

برچسب‌ها جامعه سیاه پوستان آمریکا اعتراض های خیابانی نیویورک ایالات متحده آمریکا نژادپرستی پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جامعه سیاه پوستان آمریکا اعتراض های خیابانی نیویورک ایالات متحده آمریکا نژادپرستی جامعه سیاه پوستان آمریکا اعتراض های خیابانی نیویورک ایالات متحده آمریکا نژادپرستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۹۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا/ بازداشت۳۳دانشجو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، دانشگاه کلمبیا در نیویورک آمریکا تخلیه تظاهرکنندگان طرفدار غزه را از محوطه دانشگاه به تعویق انداخت.

ریاست دانشگاه کلمبیا ضمن اعلام این خبر افزود که مذاکرات با تظاهرکنندگان حامی فلسطین پیشرفت نشان داده و این مذاکرات همچنان ادامه دارد و پلیس نیویورک به محوطه دانشگاه دعوت نشده است.

این خبر در حالی است که شبکه ان بی سی آمریکا اعلام کرد که بر اساس آمارها، دانشجویان ۴۰ دانشگاه در آمریکا و کانادا برای اعلام همبستگی با غزه تحصن کرده اند.

منابع خبری هم اعلام کردند که پلیس آمریکا تحصن دانشجویان دانشگاه ایندیانا را در حمایت از غزه و فلسطین هدف حمله قرار داد. این حمله پس از آن صورت گرفت که تحصن کنندگان حاضر به جمع کردن چادهای نصب شده در محوطه دانشگاه نشدند.

به گفته منابع مذکور، پلیس دست‌کم ۳۳ دانشجوی معترض به نسل کشی در غزه را در این دانشگاه بازداشت کرده است.

کد خبر 6088861

دیگر خبرها

  • ملحق شدن اساتید دانشگاه نیویورک به جمع حامیان فلسطین + ویدئو |‌ برخورد خشن پلیس آمریکا را ببینید
  • لحظات دردناک تگزاس و نیویورک
  • تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا
  • تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا/ بازداشت۳۳دانشجو
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  
  • تحصن حامیان فلسطینی‌ها در دانشگاه‌های آمریکا؛ دانشجویان چه می‌خواهند؟
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه