لیوانی عنوان کرد: از تدارک ۳۱۰۰ دقیقه انیمیشن تابستانه تا اولین شبکه ۴K رسانهملی بر روی ماهواره
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۹۹۸۸
محمدرحیم لیوانی در نشست خبری امروز برنامههای پویانمایی و انیمیشنهای تلویزیون را در فصل تابستان معرفی کرد. همچنین مشاور معاون مرکز تولید و فنی سیما به شبکه تهران یواچاف که تولیدات ۴k پخش میکند، اشاره کرد. ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرحیم لیوانی رئیس مرکز صبا امروز درباره تولیدات جدید انیمیشن برای پخش از شبکههای سیما گزارشی ارائه کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
رئیس مرکز صبا در ادامه معرفی تولیدات جدید، تأکید کرد: «نقاش کوچولو» در 26 قسمت، آخرین مجموعه از «مهارتهای زندگی» نیز تولید شده است، «آقا معلم و بچهها» در 13 قسمت، «خروس و روباه زیرک» در 13 قسمت، «شکرستان» در 13 قسمت جدید، «تندر یوز ایرانی» در 13 قسمت، مجموعه علمی جدیدی با نام «فرایند» داریم که برای اولین بار تولید میشود. «شکرستان» در تایم دو دقیقهای با موضوعات فرهنگسازی به شکل مستقل از سریال آن نیز آماده شده است. مجموع این آثار 3100 دقیقه است که در اختیار شبکهها قرار میگیرد.
لیوانی درباره تولید انیمیشن در شرایط کرونایی، گفت: تولیدکنندگان پویانمایی که با صداوسیما همکاری نزدیکی دارند نوعی همفکری داشتند و بلافاصله بعد از آغاز و انتشار ویروس کرونا تولیدات را از شرکتها به خانههای تولیدکنندگان منتقل کرده و با پلتفرمها و برنامهریزیها هنرمندان را به خانهها بردند. با توجه به اینکه تولید پویانمایی به صورت رایانهای انجام میشود این کار به راحتی انجام گرفت. به این ترتیب بهار 99 یکی از پرکارترین بهارهای تولید در کشور بوده است و امسال از پنجم فروردین کار تولید شروع شد. پویانمایی یکی از حوزههایی است که به سرعت میتواند خود را به فناوریهای روز برساند. فریم به فریم این تولیدات باید دانش فنیاش به دست بیاید و بعد بر این اساس تولیدات آغاز شود. حجم دادهها در فاصله تولید کار از sd تا 4k حدود 16 برابر میشود.
ماجرای سرمایهگذاری عجیب و غریب دولت علیه تلویزیون/ چرا VODها را مقابل رسانهملی قرار میدهند؟اخبار تلویزیون| از پخش نسخه اصلاحشده "مادر" تا روایت رئیس صداوسیما از خداحافظی "پدرسالار"بازی "پایتختی"ها با تلویزیون/ تفاهمنامه برای پایانبندی جدیددر ادامه صالحی مشاور معاون مرکز تولید و فنی سیما با اشاره به شبکه تهران یواچاف که تولیدات 4k پخش میکند خبر داد: فرکانس شبکه IRIB UHD، اولین شبکه 4K رسانهملی بر روی ماهواره قرار دارد و به صورت پخش زمینی از روی کانال 54 سیستم دیجیتال زمینی (DVBT2) در شهر تهران قابل دریافت است. خواهشم این است که تولیدات به صورت 4k باشد. اولین مجموعهای که داریم مجموعه چیا است و خیلی خوشحالیم شروع کار با تولیدات ایرانی است.
انتهای پیام/
R1515/P/S4,1430/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران انیمیشن رسانه ملی تلویزیون
منبع: تسنیم
کلیدواژه: شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران انیمیشن رسانه ملی تلویزیون شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران انیمیشن رسانه ملی تلویزیون رسانه ملی 13 قسمت شبکه ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۹۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
ساترا رقیب است یا شریک تولیدات تصویری؟/ ۷۰۰ تقاضا در انتظار مجوز
به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین جلسه از سلسله نشستهای نقد و بررسی نظام تنظیمگری شبکه نمایش خانگی در ایران با حضور سعید مرادی مدیرعامل اتحادیه تولید کنندگان فیلم و برنامههای تصویری ایران به میزبانی خبرگزاری مهر برگزار شد.
مرادی در ابتدای این نشست و در پاسخ به این سوال که با وجود دنیای آزاد اطلاعات چه الزامی به حضور نهاد تنظیمگر وجود دارد، گفت: همانگونه که ما در محیط خانوادگی خود برای رفتار اعضا محدودهای را تعیین میکنیم، در دنیا نیز سازمانها و دولتها به دنبال این هستند که رفتار همسو و همگن را ایجاد کنند تا از ایجاد آسیبهای اجتماعی برحذر بمانند.
وی افزود: در اروپا و آمریکا حوالی دهه ۱۹۷۰ موضوع تنظیمگری در فیلم و سریال ایجاد شد. به عنوان مثال هیچکاک درباره برخی تولیدات خود میگوید که «من حق نداشتم فرضا سرویس بهداشتی را در فیلم خود به تصویر بکشم». در کشور ما نیز از نیمه دوم دهه ۷۰ این مساله دارای اهمیت شد.
مرادی عنوان کرد: موضوع این است که در تولیدات رسانهای و تصویری ما به دنبال تجارت و اقتصاد هستیم. زمانی که نگاه اقتصادی بر محصولات فرهنگی چیره شود، سازندگان به دنبال جذب مخاطب میروند. در این زمینه نیز لاجرم باید از جاذبههای تصویری استفاده شود که گاه بسیار برای جامعه مخرب است.
خشونت، خیانت و جاذبههای تصویری در آثار غرب
وی افزود: در غرب نیز این جاذبههای تصویری مانند خشونت، خیانت، موضوعات جنسی، مشروبات الکی و … در آثار تولیدی به وفور استفاده شده است و آثار آن در جوامع شان دیده میشود. در کشور ما نیز متاسفانه در برخی موارد استفاده از همین قواعد در تولیدات رسانهای انجام شده است.
این فعال فرهنگی در ادامه با اشاره به نقش ساترا در تنظیمگری تولیدات رسانهای و تصویری تصریح کرد: از سال ۱۳۹۵ که ساترا ایجاد شد، ۲ نقش مهم برای آن توسط سیاستگذار در نظر گرفته شد. اولاً ساترا باید بهعنوان یک نهاد ناظر بر تولیدات فرهنگی و رسانهای کشور نظارت و کیفیت سنجی میکرد و دوم اینکه ساترا باید ریلگذاری مناسب را برای تولیدات فرهنگی کشور انجام میداد تا فرضا ۱۰ سال آینده مخاطب ایرانی از نقطه فعلی به یک نقطه متعالیتر برسد.
مرادی ادامه داد: در واقع تا پیش از سال ۹۵ به این دلیل که تولیدات سینمایی و سریالی کشور توسعه و تعدد زیادی نداشت، وزارت ارشاد میتوانست به تنهایی بر این تولیدات نظارت داشته باشد اما امروز با توجه به رشد غیرقابل مقایسه تولیدات، سیاستگذار فرهنگی تشخیص داد که باید قدرت تنظیمگری خود را آرام آرام افزایش دهد. به همین منظور در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این مساله دیده شد که یک نهاد مجزا مسؤولیت مرکزی را بر عهده گیرد و سایر نهادهای فرهنگی کشور نیز در امر تنظیمگری به کمک آن بیایند.
۷۰۰ تقاضا برای دریافت مجوز به ساترا داده شده است
وی در پاسخ به این سوال که «یکی از تهیهکنندگان مطرح کشور ادعا کرده است که ساترا تنظیمگر نیست، بلکه سد راه تولیدات هنری کشور است» عنوان کرد: این جمله قطعاً درست نیست. تاکنون ۷۰۰ تقاضا به ساترا برای دریافت مجوز تولید داده شده و این نهاد درخواستها را کمتر از ۱ ماه پاسخ میدهد. بنابراین ساترا بیش از ۹۵ درصد درخواستها را در کوتاهترین زمان پاسخ میدهد و احیاناً اگر نیاز به اصلاح داشته باشد بهصورت مشخص موارد اصلاحی را اعلام میکند تا سازندگان بتوانند با رعایت آن موارد، مجوز خود را دریافت کنند.
مرادی گفت: به نظر من بهعنوان یک فعال صنفی، ساترا در این سالها توانسته است تعامل و ارتباط خوبی را با جامعه سازندگان برقرار کند. در واقع سه وجه مهم برای تعاملات ساترا تنظیم شده بود و ساترا توانست هر ۳ بخش یعنی «حمایت از حقوق کاربران»، «حمایت از تولیدکنندگان و بخش خصوصی» و «حمایت از سفارشدهنده و سکوها» را به خوبی هماهنگ کند.
این تهیه کننده با تشریح اقدامات ساترا در ایجاد گفتوگو و آگاهی در بین تولیدکنندگان محتوا افزود: ساترا توانست اثبات کند این جمله که «رقیب نمیتواند ناظر نیز باشد» از اساس اشتباه است. زیرا ساترا اساساً رقیب نیست و بهعنوان یک شریک در تولیدات رسانهای و تصویری کشور نقش آفرینی میکند. این نهاد در سالهای گذشته به واقع توانست در کنار بخش خصوصی باشد و با ایجاد گفتو گو بهعنوان یک بخش همدل دغدغه تمام طرفین را لحاظ کند.
در پایان مدیرعامل اتحادیه تولید کنندگان فیلم و برنامههای تصویری گفت: برنامه ساترا فعال کردن بخش خصوصی و ظرفیتهای خاموش است. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که این چه نفعی برای ساترا دارد؛ باید در پاسخ بگویم زمانی که نگاه به ارتقای کمی و کیفی آثار تولیدی باشد، ساترا کمک میکند که بخش خصوصی مشغول و فعال در زمینه تولیدات باشد و این نهاد نگاه ایجابی به بخش محتوا و آثار دارد.
ویدیوی این نشست را می توانید از اینجا دریافت کنید.
اتحادیه تولید کنندگان فیلم و برنامههای تصویری بزرگترین نهاد صنفی در حوزه محصولات سریالی و سینمایی است که بیش از ۱۰۰ شرکت تولیدکننده در آن عضویت و حضور دارند.
کد خبر 6088910