Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن عطائیان روز دوشنبه در جلسه کمیسیون حمل و نقل و بیمه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان افزود: ایجاد شهرک لجستیک در زنجان با توجه به زیرساخت‌ها و امکانات موجود در منطقه شمال‌غرب، یک فرصت مطلوب برای استان زنجان است.

وی تصریح کرد: بر اساس این ظرفیت‌ها از لحاظ موقعیت جغرافیایی و زیرساخت‌ها، تبدیل استان زنجان به مرکز لجستیک منطقه شمال‌غرب کشور از سوی رییس‌جمهوری در سفر استانی مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عطائیان اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا در ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت امسال بر روند کار این کمیسیون و حوزه حمل و نقل استان، بی‌تاثیر نبوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان نیز گفت: بیش از چهار هزار دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین حمل و نقل در این استان وجود دارد.

علی مدقالچی افزود: عمر اکثر این ماشین‌آلات از میانگین کشوری بالا نبوده و به این جهت، تجهیزات مطلوبی در اختیار استان زنجان است.

 وی با اشاره به مصوبه دولت و سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ورود کِشنده‌های دست دوم با استفاده از تخفیفات گمرکی، اظهار داشت: در صورت اجرایی شدن این مهم، کمک شایانی به حمل و نقل در کشور و استان زنجان خواهد شد.

مدقالچی خاطرنشان کرد: در حمل و نقل از مبدا استان زنجان به سایر نقاط کشور هیچگونه مشکلی وجود نداشته و ظرفیت زنجان در این حوزه، هنوز اشباع نیست.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: شاید در برخی از مقاطع بسیار کوچک، محدودیت حمل بار وجود داشته باشد ولی این محدودیت‌ها مستمر و همیشگی نیست.

عبدالرضا کشاورز، معاون امور گمرکی اداره کل گمرک استان زنجان نیز با اشاره به آمادگی گمرک برای همکاری در راستای توسعه حمل و نقل و صادرات از این استان، گفت: گمرک به‌ویژه در زمان شیوع بیماری کرونا به صورت شبانه‌روزی در حال انجام کار است و با وجود کمبود نیروی کار حتی در زمان تعطیلات عید نوروز نیز برای معطل نشدن صادرات استان زنجان، پای کار بود.

سعید رمضانلو، معاون فرودگاه زنجان نیز با اشاره به لغو پروازها به دلیل شیوع بیماری کرونا از مسیر زنجان به مشهد و سایر مقصدها، گفت: ظرفیت فرودگاه زنجان جهت استفاده و بهره‌برداری فعالان اقتصادی برای صادرات، آماده بوده و تجهیزات خوبی برای فرودگاه زنجان طی سال‌های گذشته خریداری شده که حتی امکان پرواز در زمستان را نیز مهیا کرده است.

کریمی، معاون راه‌آهن شمال‌غرب ایران نیز با اشاره به همکاری مناسب گمرک و راه‌آهن برای صادرات کالاهای تولیدی استان زنجان در زمان شیوع بیماری کرونا، گفت: با توجه به بازگشایی مرز بازرگان از ۱۵ خردادماه، طی ماه‌های گذشته، سنگینی صادرات بر دوش راه‌آهن بوده است.

نوسازی ناگان حمل و نقل استان و مشکلات پیش روی آن، مشکلات تامین لوازم یدکی مورد استفاده رانندگان و مشکلات حمل و نقل شهری، مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

برچسب‌ها اتاق بازرگانی ایران اداره کل راه آهن شمال غرب گمرک جمهوری اسلامی ایران زنجان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران گمرک جمهوری اسلامی ایران زنجان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان اتاق بازرگانی ایران گمرک جمهوری اسلامی ایران زنجان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان شیوع بیماری کرونا اداره کل راه استان زنجان حمل و نقل شمال غرب راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۰۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبض قیمت مسکن شمال شهر

دو منطقه ۱ و ۳ تهران، مناطق شمال‌شهر محسوب می‌شوند که همواره قیمت فروش آپارتمان در آنها، اختلاف چشمگیری با قیمت میانگین شهر دارد.

به گزارش دنیای اقتصاد، چند روز پیش در همین صفحه، میانگین قیمت پیشنهادی فایل‌های فروش آپارتمان در ۲۲ منطقه پایتخت براساس فایل‌های فروردین ۱۴۰۳ را حدود ۸۳ میلیون تومان در مترمربع اعلام کردیم.

در جدول این گزارش، میانگین قیمت پیشنهادی مناطق ۱ و ۳ در حال حاضر ۱۶۴ میلیون تومان برآورد می‌شود. این یعنی، فاصله دو برابری قیمت شمال‌شهر تا سطح میانگین.

در این جدول، فایل‌های فروشی محله‌های مختلف این دو منطقه براساس آپارتمان‌های میان‌متراژ آمده است:

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین نشست کمیته پایش، ارزیابی و بهبود شاخص های لجستیک
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • ارائه ۲ زنجیره برتر زنجان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ +فیلم
  • نمایش توانمندی صادراتی اردبیل در نمایشگاه اکسپوی ایران
  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است