Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت،  کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا نسبت به توانایی اسپیس ایکس برای ارائه سرویس اینترنت ماهواره ای با تاخیر کمتر از ۱۰۰ میلیونم ثانیه تردید دارد.

این امر نه تنها خبر بدی برای کاربران است، بلکه بدان معنا است که شانس اسپیس ایکس در مزایده توزیع بودجه ۱۶ میلیارد دلاری دولت فدرال جهت پشتیبانی از پهنای باند در مناطق حومه ای، کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 البته اسپیس ایکس با این گزارش به شدت مخالف است، اما شاید نتواند به موقع خلاف این امر را ثابت کند.

 در گزارش فاز یک مزایده  بودجه فرصت های دیجیتال مناطق حومه ای(RDOF)، کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا اشاره می کند  پروژه اینترنت ماهواره ای استارلینک و LEO مزیت هایی بر ماهواره های ثابت  دارند زیرا در ارتفاعی بالاتر قرار می گیرند. با این وجود هنوز تردیدهایی وجود دارد که تاخیر اینترنت فقط با عواملی مانند ارتفاع از زمین تعیین می شود. در این تاخیر ذکر شده این شاخص تحت تاثیر عواملی مانند پردازش و مسیریابی است.

اسپیس ایکس ادعا می کند تردیدهای کمیسیون ارتباطات فدرال بی اساس است و استارلینک می تواند به آسانی اینترنتی با تاخیر کمتر از ۱۰۰ میلیونوم  ثانیه را فراهم کند . در حقیقت اسپیس ایکس ادعا می کند می تواند  در ارتفاع ۳۳۵تا ۳۵۴ از زمین، اینترنت را با تاخیر کمتر از ۲۰ میلیونم ثانیه فراهم  کند که مشابه همین شاخص در اینترنت کابلی است.

البته این گزارش به معنای آن نیست که پروژه اسپیس ایکس به طور کلی از فرایند مزایده کنار گذاشته می شود. اما در این حالت احتمالا بودجه ای که شرکت دریافت می کند، کمتر خواهد بود.

در حال حاضر اسپیس ایکس ۴۸۰ ماهواره در مدار زمین دارد اما هنوز شرکتی مشتری سرویس های آن نشده است. این شرکت دقیقا یک ماه فرصت دارد تا برای شرکت در مزایده بودجه درخواست خود را ثبت کند.همچنین اسپیس ایکس تصمیم دارد در سال جاری سرویس اینترنت برای شمال آمریکا و کانادا فراهم کند. 

کد خبر 4950265 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت اسپیس ایکس اینترنت ماهواره ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری شرکت دانش بنیان فناوری فضایی تحقیقات علمی فناوری نانو تولید ایالات متحده آمریکا اینترنت امنیت اطلاعات صندوق نوآوری و شکوفایی گوشی هوشمند گوگل اسپیس ایکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۰۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در آخرین شماره از فصلنامه‌ این سازمان، گزارش شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط به پاییز ۱۴۰۲ را منتشر کرده است که بر اساس این گزارش، مشترکان پهن باند ثابت در پاییز سال ۱۴۰۲ به ۱۱ میلیون رسیده‌اند که این آمار کاهش اندک ۶۲/‏۰ درصدی نسبت به پاییز سال ۱۴۰۱ دارد.

از سوی دیگر ضریب نفوذ پهن باند سیار در بازه زمانی ذکر شده رشد ۵ درصدی داشته است. همچنین تا پایان پاییز سال ۱۴۰۲، تعداد مشترکان پهن باند سیار به ۱۰۹ میلیون و ۲۵ هزار مشترک رسیده است.

بر اساس گزارش رگولاتوری، عمده سهم بازار مشترکین پهن باند ثابت با رقم ۲۷/‏۷۴‬ درصد به فناوری X-DSL مربوط شده و تعداد کاربران TD-LTE به ۴۳/ ۱۹ درصد رسیده است.

همچنین ۴۹ درصد بازار اینترنت ثابت در اختیار شرکت مخابرات قرار دارد و تنها‬ ۶ درصد به شرکتهای FCP مربوط می‌شود.

گزارش اخیر رگولاتوری تعداد خانوارها و شهرهای تحت پوشش فیبرنوری را تا پاییز ۱۴۰۳ مشخص کرده است.

بر اساس آمار این گزارش، ۱۱۰ شهر پوشش زیر ۳۰ درصد، ۳۱ شهر پوشش ۳۰ تا ۶۰ درصد و ۷۶ شهر بالای ۶۰ درصد پوشش فیبر نوری داشته‌اند که به طور کلی تا پایان سه ماه سوم سال ۱۴۰۲، ۲۱۷ شهر به پوشش فیبر نوری رسیده‌اند.

کد خبر 6091950 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح
  • سنجش قند خون با گلکسی واچ 7