Web Analytics Made Easy - Statcounter

 در این بازدید که صبح امروز، دوشنبه ۲۶ خرداد در خیابان کریمخان از حدفاصل خیابان حافظ تا پل کریم خان و به سمت میدان هفت تیر انجام شد، تعدادی از معلولان حرکتی و حسی نیز تیم شهرداری و شورای شهر را همراهی می کردند.

در طول مسیر معلولان ترمیم سازی پیاده راهها را مورد بررسی قرار دادند و ایرادات مد نظر را برای بهبود شرایط مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش هایی از مسیر با ایجاد شیارهایی برای نابینایان طراحی شده بود و نابینایانی که به همراه زهرا نژاد بهرام، رئیس کمیته شهرسازی و معماری شورای شهر تهران برای بازدید از پیاده راه ها حاضر شده بودند زمان استفاده از این مسیر رضایت خود را از نحوه ساخت اعلام کردند.

همچنین تعدادی از معلولان ویلچری نیز از مسیر مخصوص دوچرخه سواری که در خیابان کریم خان در بخش پیاده راه طراحی شده، استفاده کردند و برخی از ایرادات و ناهمواری ها را مطرح کردند که معاون شهردار اعلام کرد به همه موضوعات مطرح شده توجه و رسیدگی خواهد شد.

قرار است در تهران ۵۰۰ کیلومتر از مسیر پیاده راه ها تا پایان سال ۹۹ به این ترتیب بازسازی و بهینه سازی شود.

زهرا نژاد بهرام درباره این بازدید گفت که او از معلولان درخواست کرده است تا در این بازدید او و صبوری را همراهی کنند تا به صورت عملی ایرادهای مربوط به بازسازی پیاده راه های تهران مشخص شود و بهینه سازی به درستی انجام شود.

از سوی دیگر نیز صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت که طرح ۵۰۰ کیلومتر پیاده راه سازی قرار است در همه نواحی تهران تا پایان سال ۹۹ اجرایی شود.

صبوری دیلمی در توضیح اقدامی که در این بهسازی انجام شده است گفت: در پیاده راه ها مانند بلوار کشاورز مسیر دوچرخه اضافه شده که به این ترتیب ۲/۵ متر به عرض پیاده رو افزوده شده است. در این مسیر ها مسیر هدایت نابینایان نیز در نظر گرفته شده است و این مسیرها در خیابان شریعتی، ملک، بهار وجود دارد و می توان تا هزار کیلومتر در این مسیر پیاده روی کرد.

زهرا نژاد بهرام نیز توصیه هایی را مطرح کرد. او گفت: پیمانکار حتما باید آموزش های لازم برای مناسب سازی را ببیند چراکه به طور مثال در میدان سلماس پیمانکار تفاوت «شیار» و «سکه ای» را نمی دانست و مشکلاتی وجود دارد. از سوی دیگر حتما باید یک برنامه عملیاتی برای این کار وجود داشته باشد که باید منطبق بر برنامه جامع مناسب سازی باشد. همچنین این اقدام باید حتما بر روی مسیر ناسب سازی و با پیوستگی انجام شود.

خبرگزاری شهر به زودی گزارش مفصلی از این بازدید و توضیحات صبوری و نژاد بهرام درباره پیاده راه سازی در پایتخت منتشر خواهد کرد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۱۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان

حبیب نادیان در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: احداث باند دوم همدان به گل تپه علیصدر از سالها قبل بحث آن مطرح بود ولی بدلیل اینکه دارای ردیف بودجه و اعتبار ملی نبود و چون اعتبار این پروژه بالاتر از هزینه های استانی است و باید یک ردیف ملی برای آن لحاظ می شد از سال ۱۳۹۰ مطالعات آن شروع شده است و با توجه به اینکه مشارکت بخش خصوصی باید در این پروژه اصل کار بود که متاسفانه بدلیل عدم رغبت سرمایه گذار در احداث پروژه با پیگیری‌های استان انجام شد و سال گذشته ردیف ملی اخذ ودر قانون بودجه قرار گرفت و از پایان سال گذشته توسط معاون وزیر راه ومسئولان استانی کلنگ زنی انجام گردید و پیمانکار مشغول پروژه شده است.

وی یادآورشد: فاز اول که بخش مهم وحادثه خیر به مساحت ۳۲ کیلومتر است و قرارداد هزار میلیاردی دارد از همدان به تقاطع نجفی تا میدان حسن قشلاق از ۶۸ کیلومتر کل مسیر به بهره برداری خواهد رسید وباید گفت قاعدتاً پروژه به لحاظ فیزیکی و اجرایی قابلیت تمام شدن در عرض ۳یا ۴سال را دارد ولی منوط به اختصاص تخصیص اعتبارات صورت گرفته است که امیدواریم با پیگیری های مسئولان استان، نمایندگان و وزارت راه زودتر انجام شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه این پروژه جز پروژه های سفر ریاست جمهوری به استان صورت گرفته است و تخصیص ویژه ای هم شامل این پروژه شده است و اگر تخصیص به سرعت وبه موقع انجام شود قسمتهای مهم به بهره برداری خواهد رسید.

نادیان گفت: بحث مهم این پروژه که شاید زیاد دیده نشود درج قرارداد در قانون بودجه بوده که کار بسیار سختی است که می توان گفت در ۱۰ سال گذشته کل استان همدان ۳ مورد ردیف اینگونه نداشته است و باعث اهمیت این پروژه شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ۱۰ طرح راه سازی با اعتبار ۹۵۰ میلیارد تومان در استان همدان انجام خواهد شد که شامل تمام شهرستان ها با اولویت بندی وکاهش تصادفات جاده ای در استان انجام خواهد شد افزود: کنارگذر غربی همدان نیز به طول ۳۰ کیلومتر، جاده کنارگذر رزن به طول ۹ کیلومتر، چهار خطه تویسرکان - کنگاور به طول ۴۰ کیلومتر، راه اسدآباد-قروه به طول ۲۷ کیلومتر، راه همدان-قهاوند به طول ۲۲ کیلومتر، مسیر گردشگری همدان-گنجنامه، جاده سیاه‌کمر- عبدالکریم- میلاجرد به سمت اراک از دیگر طرح‌های راهسازی استان است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان تصریح کرد: از سال ۱۳۹۸ احداث ونگهداری راه های روستایی با اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای است که خوشبختانه در توسعه راه روستایی استان وضعیت خوبی وجود دارد، اکنون آسفالت و بهسازی راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار در حال انجام است.

نادیان در ادامه با اشاره به اینکه محور نهاوند به فیروزان و نهاوند و آورزمان بخاطر سفرهای که درایام اربعین انجام می شود خاطرنشان کرد: اکثر تصادفات دراین فصل بدلیل نا آشنا بودن زایرین پیش می آید که از سال‌های قبل در دستور کار وزارت راه بوده است و محور نهاوند به فیروزان در حوزه همدان ۴۰ کیلومتر است که حدود ۲۵ کیلومتر در دسترس اجرا است و ۱۸ کیلومتر به بهره برداری رسیده است و ۱۵ کیلومتر پیمانکار در حال فعالیت است که سال گذشته ۳ کیلومتر در دهه فجر سال گذشته به بهره برداری رسیده است.

وی در پایان مطرح کرد: صرفاً توسعه راه ها باعث کاهش تصادفات نخواهد شد و طبق نظر کارشناسان ۷۰ درصد عامل تصادفات عامل انسانی است که باید فرهنگ رانندگی را بین افراد جامعه بدرستی آموزش دهیم و یک آموزش همگانی منسجمی را دراین زمینه در جامعه می طلبد و باید بدانیم رانندگی یک مهارت و یک تخصص است.

کد خبر 6092530

دیگر خبرها

  • پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است
  • بازدید تعدادی ازمعتمدان وریش سفیدان ازطرحهای بزرگراهی درسیستان وبلوچستان
  • مکتب «گل آقا» در بخش طنزپردازی امروز پیاده سازی شود
  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • چراغ سبز تغییر نام باشگاه استقلال تهران
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد