Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 سینما‌های سراسر کشور بعد از چهار ماه تعطیلی به دلیل شیوع بیماری کرونا بار دیگر از ابتدای تیر ماه فعالیت خود را با رعایت پروتکل‌های الحاقی وزارت بهداشت برای مبارزه با بیماری کرونا از سر خواهند گرفت تا بار دیگر شاهد اکران آثار سینمایی در سالن‌های سینما باشیم.

اخبار فرهنگ و هنر - بازگشایی سینما‌ها از اول تیر ماه موافقان و مخالفان خاص خود را دارد، برخی این اقدام را زود می‌دانند و نسبت به رعایت بهداشت احساس نگرانی می‌کنند، برخی نیز بازگشایی سینما‌ها را بلامانع دانسته و آن را امری طبیعی در ایام پساکرونا می‌دانند، اما هر چه هست هنر هفتم از ابتدای ماه آینده بار دیگر میزبان مخاطبان خود خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اهالی سینما و تماشاگران این هنر بدون شک لذت تماشای فیلم در سالن سینما و در کنار نزدیکان خود تجربه‌ای است که به هیچ وجه با پدیده اکران آنلاین و یا پدیده‌هایی این چنین ایجاد نمی‌شود، به همین دلیل اکران در سینما‌ها می‌تواند با توجه به دوری چهار ماهه مردم از این هنر با استقبال خوبی روبرو شود.

در این میان، اما چیدمان چرخه اکران سینما‌ها پس از دوران اوج کرونا چالش بزرگی محسوب می‌شود، از سویی برخی از فیلم‌ها در میانه‌های راه اکران متوقف شدند و از سویی برخی نیز قبل از آنکه روی پرده بروند چراغ اکرانشان خاموش شد، در حال حاضر فیلم‌های اکران بهمن ماه و همچنین فیلم « خوب بد جلف » از جمله آثاری هستند که با شیوع کرونا متوقف شدند.

از سویی بعد از این آثار، فیلم‌های اکران نوروزی ۹۹ در نوبت بعدی اکران قرار دارند، البته بر اساس اعلام‌های قبلی بازگشایی سینما‌ها اختیاری است، اما بعید است که سینماداران بعد از چهار ماه تعطیلی همچنان اصراری بر بسته بودن درب سالن‌های نمایش فیلم داشته باشند.

فیلم سینمایی « خورشید » به کارگردانی مجید مجیدی در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و توانست نقدهای بسیار مثبتی را از آن خود نماید، «خورشید» که سیمرغ بهترین فیلم جشنواره فجر گذشته را به دست آورد، بیشتر از هر چیزی تماشاگر را به یاد مجید مجیدی‌ای می‌اندازد که فیلم‌های محبوبی چون بچه‌های آسمان را ساخته بود.

علی نصیریان، طناز طباطبایی ، جواد عزتی بازیگرانی هستند که در فیلم جدید مجید مجیدی به ایفای نقش پرداخته اند.

مجیدی که در این فیلم به سراغ کودکان کار رفته است به خوبی توانسته شخصیت‌های اصلی و فرعی دوست داشتنی بسازد که با آن‌ها همذات‌پنداری کنیم. علی کودک دوازده ساله ای است که همراه دوستانش با دزدی قطعات و کار در یک انبار لاستیک ، زندگیشان را می گذرانند تا اینکه با پیشنهاد جدیدی از سوی خلافکاران محل مواجه می شوند.

مجید مجیدی به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین فیلمسازان ایرانی در جهان، پیش از این با فیلم سینمایی «بچه‌های آسمان» در میان نامزد‌های نهایی دریافت اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان حضور داشت و با فیلم‌های «پدر»، «بچه‌های آسمان»، «رنگ خدا»، «باران»، «بید مجنون» و «آواز گنجشک‌ها»، جوایز متعددی را از جشنواره‌های معتبر جهانی دریافت کرده است.

فیلم سینمایی خورشید به نویسندگی مشترک نیما جاویدی و مجید مجیدی دهمین ساخته این کارگردان صاحب سبک سینمای کشور محسوب می‌شود، اثری که با محوریت قرار دادن معضلی اجتماعی می‌تواند گزینه مناسبی برای سینمای پساکرونا باشد. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کرونا اهالی سینما خوب بد جلف بازگشایی سینما ها خورشید طناز طباطبایی مجید مجیدی بهترین فیلم مجید مجیدی فیلم خورشید بازگشایی سینما ها مجید مجیدی سینما ها فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۲۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پروژه، دومین اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی و تهیه‌کنندگی کامران حجازی شب گذشته ۹ اردیبهشت ماه در جمع پرشور مردم اکومال کرج در ۵ سانس برگزار شد.

در این اکران که با استقبال مخاطبان همراه بود، جواد عزتی و کامران حجازی کارگردان و تهیه‌کننده فیلم و همچنین عباس جمشیدی‌فر و شبنم قربانی از بازیگران این اثر حضور داشتند.

پیش از نمایش فیلم، عباس جمشیدی‌فر ضمن خوشامدگویی به مهمانان بیان کرد: بسیار خوشحالیم که اینجا حضور داریم و قرار است در کنار شما «تمساح خونی» را تماشا کنیم. ممنون که ما را حمایت و این فیلم را در سینما تماشا می‌کنید.

سپس جواد عزتی در سخنانی کوتاه اظهار کرد: امیدوارم از فیلم خوشتان بیاید و آن را به دوستان خود پیشنهاد دهید که در سینما ببینند.

وی یادآور شد: از همه شما و دیگر تماشاگران عزیزی که این فیلم را در سینما می‌بینند و دیده‌اند، تشکر می‌کنم و باید بگویم که اگر در حال حاضر سینما رونق دارد، به برکت حضور شماست. دستتان را می بوسم و از همه شما بسیار ممنونم.

«تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی و تهیه‌کنندگی کامران حجازی تا امروز صدرنشین جدول فروش ۱۴۰۳ بوده است و به تازگی از مرز دومیلیون تماشاگر در سینماها عبور کرده و مجموع فروش آن به ۱۲۵ میلیارد تومان رسیده است.

در این کمدی اکشن سینمایی جواد عزتی، عباس جمشیدی‌فر، الناز حبیبی، بهزاد خلج، شبنم قربانی و سعید آقاخانی در این کمدی نقش‌آفرینی می‌کنند و پخش این فیلم سینمایی برعهده شهرفرنگ است.

کد خبر 6092127

دیگر خبرها

  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران
  • اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند (فیلم)
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...