Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@07:45:09 GMT

آخرین ماهواره بیدو پنج‌شنبه پرتاب می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۲۰۶۰

آخرین ماهواره بیدو پنج‌شنبه پرتاب می‌شود

آخرین ماهواره ناوبری بیدو قرار است روز پنج شنبه پرتاب و سیستم موقعیت یاب چین تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سی‌تی‌جی‌ان، آخرین ماهواره ناوبری بیدو قرار است روز پنج شنبه پرتاب شود. 

سامانه ناوبری بیدو پروژه‌ای بوسیله چین برای توسعه سامانه ناوبری ماهواره‌ای مستقل است؛ .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سامانه در چین در دسامبر ۲۰۱۱ با ۱۰ ماهواره شروع به کار کرد.

دفتر ناوبری ماهواره‌ای چین طی بیانیه‌ای اعلام کرد: آخرین ماهواره سامانه بیدو از مرکز راه اندازی ماهواره شیچانگ در استان سیچوان و توسط موشک حامل Long March-3B پرتاب می‌شود.

ماهواره موقعیت یاب بیدو در ابتدا فقط به چین خدمت می‌کرد اما از آن زمان تاکنون گسترش یافته و در حال حاضر پوشش جهانی دارد.

این ماهواره‌های جدید و موشک حامل آن‌ها توسط «آکادمی فناوری فضایی چین» و «آکادمی فناوری خودروهای پرتاب چین» تحت «شرکت علم و فناوری هوافضا چین» ساخته شده‌اند. 

 بیشتر تلفن‌های هوشمند با تراشه اسنپ‌دراگون Qualcomm از ماهواره‌های چینی برای موقعیت یابی و پیمایش استفاده می‌کنند؛ برخی از محصولات آمریکایی، روسی، اتحادیه اروپا و بعضا ژاپنی نیز از سیستم موقعیت یابی چین استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: چین ماهواره فناوری توسعه چین ماهواره فناوری توسعه بیدو موشک آخرین ماهواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۲۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به خدمه شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی حاجی رضایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیرو اعلام اضطرار شناور تانزانیایی به مرکز هماهنگی جست و جو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر مصدومیت خدمه شناور ویژه حمل کالاهای عمومی پس از هماهنگی لازم شناور ناجی ۲۳ به موقعیت اعزام شد.

وی بیان کرد: شناور اعزامی با رسیدن به موقعیت و تحویل گرفتن فرد مصدوم به پایگاهش بازگشت و خدمه مصدوم را به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل داد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: در دومین عملیات نیز پس از تماس تلفنی شناور سفیر لیان با سامانه ۱۵۵۰ مبنی بر بیماری یک نفر از خدمه، شناور ناجی ۹ به موقعیت اعلامی اعزام شد.

حاجی رضایی ادامه داد: شناور اعزامی پس از رسیدن به موقعیت و تحویل گرفتن فرد مصدوم از شناور ویژه حمل مواد شیمیایی به اسکله مروارید خارگ بازگشت و فرد مصدوم را به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل داد.

وی گفت: دریانوردان به محض مواجهه با شرایط اضطرار در اسرع وقت با سامانه تلفنی ۱۵۵۰ تماس حاصل کنند.

کد خبر 6087806

دیگر خبرها

  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد
  • امدادرسانی به خدمه شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر انجام شد
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی
  • کره جنوبی نانوماهواره پرتاب کرد
  • حمله به سایت اس ۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت
  • امسال شاهد رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید خواهیم بود