Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه تهران با انتشار اطلاعیه‌ای فرایند برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان این دانشگاه برای نیم سال تحصیلی جاری ۹۸-۹۹ را تشریح کرد.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، این دانشگاه با انتشار اطلاعیه‌ای فرایند برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان این دانشگاه برای نیم سال تحصیلی جاری ۹۸-۹۹ را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاونت آموزشی دانشگاه تهران، اطلاعیه شماره (۲) برگزاری امتحانات پایان نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ را به شرح زیر صادر کرد:

ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای دانشجویان عزیز و همکاران گرامی و تشکر از همراهی شما در تداوم آموزش در شرایط ویژه نیم سال جاری، حوزه آموزشی دانشگاه تلاش کرده است با تاکید بر حفظ سلامت دانشجویان و همکاران گرامی، کیفیت و ادامه آموزش را هم در راستای سیاست‌های آموزشی خود لحاظ کند.
ارزیابی تحصیلی دانشجویان در نیم سال جاری در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی بصورت غیرحضوری و در مقطع کارشناسی و دکتری عمومی دامپزشکی به دو شیوه حضوری و یا غیرحضوری است. در مقطع کارشناسی و دکتری عمومی دامپزشکی، ارزیابی پایانی بر مبنای نظر استاد درس مربوط بوده و شیوه ارزشیابی (ارزیابی مستمر در طول ترم، امتحان برخط، امتحان حضوری، …) به اعضای محترم هیأت علمی تفویض گردیده است.
بر اساس نظرسنجی به عمل آمده برخی از اساتید، شیوه آزمون غیرحضوری و برخی دیگر شیوه آزمون حضوری را انتخاب نموده‌اند. لذا با توجه به تمایل برخی از اعضای هیأت علمی به آزمون حضوری، دانشجویان ساکن تهران و قم در دانشکده محل تحصیل خود و سایر دانشجویان، طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با دانشگاه پیام نور در یکی از مراکز منتخب پیام نور نزدیک محل سکونت خود آزمون خواهند داد.
فهرست حوزه‌های امتحانی در سامانه جامع آموزش (سامانه گلستان) برای دانشجویان دوره کارشناسی و دکتری عمومی دامپزشکی و یا دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی که دروس جبرانی در مقطع کارشناسی دارند، بارگزاری شده و قابل انتخاب است.

امتحانات حضوری دروس مقطع کارشناسی و دکتری عمومی دامپزشکی طبق تقویم آموزشی و برنامه زمان‌بندی اعلام شده برای هر درس، از تاریخ ۰۵/‏۰۴/‏۱۳۹۹‬ برگزار خواهد شد. ضروری است تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی و دکتری عمومی دامپزشکی با مراجعه به سامانه جامع آموزش (سامانه گلستان) فقط یکی از مراکز مندرج در لیست را به عنوان محل برگزاری امتحانات خود مشخص نمایند. در خصوص دروس تعیین شده برای امتحان حضوری، دانشجو بایستی در تاریخ و ساعت هر امتحان بر اساس تقویم آموزشی در محل حوزه امتحانی حضور داشته باشد. لازم به ذکر است توضیحات مربوط به تعیین حوزه / محل آزمون و سایر موارد ضروری در سامانه جامع آموزش (سامانه گلستان) ارائه گردیده است. امتحانات حضوری با رعایت دستورالعمل بهداشتی برگزاری امتحانات و بر اساس تصمیم استاد درس مربوطه به صورت تشریحی، تستی و یا ترکیبی از تستی و تشریحی خواهد بود.
دانشجویان دوره کارشناسی که دروس گروه معارف اسلامی را به عنوان دروس عمومی اخذ نموده‌اند با مراجعه به درس‌های دارای امتحان حضوری دانشکده معارف و اندیشه اسلامی از وضعیت امتحان پایانی خود اطلاع حاصل نمایند. 
امتحانات غیرحضوری کارشناسی ارشد، دکتری و آن بخش از دروس مقطع کارشناسی و دکتری عمومی دامپزشکی که به صورت حضوری برگزار نمی‌شود، بصورت ارزیابی مستمر در طول ترم (تمرین، پروژه، کوئیز، …) و آزمون الکترونیکی برخط انجام خواهد شد. امتحانات برخط نهایی بر اساس تقویم آموزشی و برنامه زمانی امتحانات برگزار خواهد شد. چنانچه به هر دلیلی آزمون مربوطه در تاریخ مقرر برگزار نشود، استاد درس مربوطه حداکثر تا پایان تیرماه هماهنگی و اقدام لازم نسبت به انجام آزمون مربوطه را به عمل آورد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان دانشگاه تهران دانشگاه آموزش دانشجویان دانشگاه تهران دانشگاه آموزش برگزاری امتحانات پایان دانشگاه تهران بر اساس نیم سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۲۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات

امتحانات نهایی به صورت کشوری برگزار می‌شود و تاثیرات مهمی بر آینده دانش‌آموزان دارد، از همین رو دانش‌آموزان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بهترین نمرات را کسب کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امتحانات نهایی یکی از موضوعاتی است که دانش‌آموزان در این خصوص نگرانی دارند و افت تحصیلی در امتحانات نهایی یکی از موضوعاتی است که از دغدغه دانش آموزان به شمار می‌رود و این در صورتی است که بنا به گفته مسئولان مربوطه، بخشی از افت تحصیلی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود.

تأثیر انگیزه دانش‌آموزان در نمرات امتحانات نهایی

محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع را نباید به صورت مقطعی و برشی بررسی کرد، شاید برداشت جامعه و آنچه که اتفاق افتاد، پس از اعلام میانگین نمرات آزمون نهایی پایه دوازدهم به این بود که این میانگین نشانگر افت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش بر این موضوع اصرار دارد که مبتنی بر شفافیت، وضعیت کنونی و نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی کند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: شرایط مبتنی بر کیفیت آموزشی این‌گونه است که وضعیت فعلی را به خوبی بشناسیم و با اعلام به جامعه برای رسیدن به وضعیت مطلوب برنامه‌ریزی لازم و جبران صورت گیرد.

زارعی ادامه داد: آموزش و پرورش در این موضوع نمرات را شفاف اعلام کرد تا برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود و معلمان دست به دست هم دهند و شاهد ارتقای کیفیت آموزشی باشیم.

وی گفت: در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود، زیرا این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: اشکالی هم که وجود دارد این است که در دوره‌های مختلف تحصیلی، بازخوردی از وضعیت آموزش نداریم و یک‌باره این بازخورد را در پایان دوران تحصیل انجام می‌دهیم، این موضوع باید در دوره‌های مختلف بررسی شود که در زمان خود مداخلات لازم صورت گیرد.

زارعی درباره تأثیر دشواری سوالات در امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار داشت: سوالات سخت شاخص دارد و شاخص هم ضریب دشواری است که در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سوالات نبودیم.

وی ادامه داد: آنچه در طراحی سوالات مبنا قرار دادیم این است که توجه و ارزشیابی از یادگیری صورت گیرد و توجه به مفاهیم باشد و دانش‌آموزان و کل فرایند آموزش جهت‌دهی به سمت یادگیری داشته و از حفظیات و محفوظات دور باشند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: در نوبت‌های قبل هم درصدی از سوالات مربوط به همین ارزشیابی از یادگیری متناسب با سطوح شناختی مختلف در سوالات امتحانات نهایی بوده است؛ بنابراین جمع‌بندی این نیست که سوالات سخت بوده است.

تاریخ برگزاری امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳

مصطفی پردلی، معاون رسانه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش‌وپرورش در صفحه ویراستی خود از مشخص شدن برنامه امتحانات نهایی خردادماه دانش‌آموزان خبر داد و نوشت:

«بنا بر اعلام مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش

برنامه امتحانات نهایی خرداد ماه مشخص شد

با آرزوی موفقیت برای دانش آموزان عزیز»

کد خبر 748368

دیگر خبرها

  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری
  • مهلت انتخاب رشته دکتری، امروز به پایان می رسد