Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@23:39:25 GMT

قاهره: توان روی آوردن به همه گزینه ها را داریم

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۲۹۷۲

قاهره: توان روی آوردن به همه گزینه ها را داریم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رای الیوم، مصطفی بکری نماینده پارلمان مصر به حرفهای جنگ طلبانه معاون رئیس ستاد ارتش اتیوپی واکنش نشان داد.

وی افزود: اینکه معاون رئیس ستاد ارتش اتیوپی تهدید به جنگ علیه مصر می کند و می گوید که اتیوپی می داند که چگونه جنگ را در صورت بروز آن اداره کند، مردود است. مصر همچنان بر راهکار سیاسی برای حل موضوع سد النهضه اصرار دارد؛ اما مصر از حقوقش کوتاه نمی آید و نمی پذیرد که از سهم آبی خود طبق توافقات بین المللی چشم پوشی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بکری تاکید کرد: اتیوپی زیر توافقات زده است زیرا هدفش به زانو درآوردن مصر است. مصر به زانو در نمی آید.

این نماینده پارلمان مصر گفت: اگر مصر بر راهکار سیاسی تاکید دارد، مفهومش این نیست که توان روی آوردن به گزینه های دیگر برای حفظ حقوقش را ندارد. شما به تعهداتان پشت پا زدید و به طور عمدی وقت کشی می کنید. مصر ذره ای از حقوق خود کوتاه نمی آید.

گفتنی است که روز گذشته، برهانو جولا معاون رئیس ستاد ارتش اتیوپی به طور تلویحی از جنگی تمام عیار علیه مصر سخن گفت و اینکه کشورش از منافعش در موضوع سد النهضه به شدت حمایت خواهد کرد.

وی افزود: آدیس آبابا درباره حاکمیت خود کوتاه نمی‌آید. مصری‌ها نمی‌دانند که اتیوپیایی ها ملتی دلاور هستند و از مرگ در راه وطنشان هراسی ندارند. مصری‌ها و دیگران به خوبی می‌دانند که ما می‌توانیم که جنگ را در زمانش (هنگامی که رخ دهد) اداره کنیم.

این ژنرال اتیوپیایی مصر را به استفاده از سلاح برای تهدید کشورهای دیگر برای عدم استفاده از آب‌های مشترک متهم کرد و گفته بود: خط مشی ما باید بر اساس همکاری و راهکار عادلانه باشد. همه کلیدهای پیروزی در دست اتیوپیایی‌هاست. مصری‌ها سلاح فراوان و متنوعی در اختیار دارند که طی ۳۰ الی ۴۰ سال جمع‌آوری کرده‌اند، زیرا آن‌ها از تلاش ما برای بهره‌برداری آب‌های مشترک بیمناک هستند. رهبران مصر نباید چنین اعتقادی داشته باشند.

کد خبر 4950461

منبع: مهر

کلیدواژه: مصر اتیوپی سد النهضه ایالات متحده آمریکا عراق ویروس کرونا رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ فلسطین ایران سوریه روسیه نژادپرستی عربستان سعودی لبنان افغانستان جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۲۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: از خواسته‌های سه گانه خود کوتاه نخواهیم آمد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بار دیگر بر پایبندی مقاومت به سه خواسته اصلی در هر توافق آتش‌بس تاکید کرد هرگز از این خواسته‌های اساسی کوتاه نخواهد آمد.

به گزارش تسنیم، جنبش حماس اعلام کرد: هیئتی از حماس روز شنبه برای تکمیل مذاکرات در سایه تماس‌های اخیر با میانجیگران در مصر و قطر راهی قاهره می‌شود.

حماس افزود بر روح مثبتی (انعطاف پذیری) که هنگام بررسی پیشنهاد آتش بس که اخیرا دریافت کردیم، تاکید می‌کنیم.

این جنبش تاکید کرد حماس و گروه‌های مقاومت دیگر مصمم هستند توافقی به دست آید که توقف تجاوزات و عقب نشینی اشغالگران و بازگشت آوارگان را محقق کند.

دیگر خبرها

  • دو توصیه کوتاه از امام صادق علیه‌السلام
  • ورود هیئت حماس به قاهره و آغاز مذاکرات فشرده با میانجیگران مصری
  • ماندن توماس توخل در بایرن مونیخ، احتمالی که دیگر نمی‌توان آن را رد کرد
  • مورد عجیب گزینه تابستانی استقلالی‌ها
  • حماس: از خواسته‌های سه گانه خود کوتاه نخواهیم آمد
  • راهکار استرالیایی‌ها برای جلوگیری از دزدی در فروشگاه‌ها + فیلم
  • دست بالای رُم برای پایین آوردن رقم بند خرید آزمون
  • توسعه زیرساخت‎‌های شهری و توانمندی‌سازی شهروندان راهکار رویایی با بحران‌ها است
  • اگر خونتان غلیظ شده این راهکار‌ها را به کار بندید
  • زادآوری‌های جدید در باغ وحش ارم