Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی جی تی ان، سخنگوی وزارت خارجه چین اقدام دولت کانادا در زمینه بازداشت منگ وانژو، مدیر مالی شرکت هوآوی را توطئه سیاسی آمریکا دانست و خواستار آزادی او شد.

ژائو لیجیان روز دوشنبه در کنفرانسی خبری در وزارت خارجه چین اعلام کرد پکن از اتاوا می‌خواهد که هر چه سریعتر دختر بنیانگذار شرکت فناوری هوآوی را آزاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه چین، با متهم کردن کانادا به همدستی با آمریکا، بازداشت مدیر مالی شرکت هوآوی را تلاش آمریکا برای ضربه زدن به این شرکت و دیگر شرکت‌های فناوری پیشرفته چین اعلام کرد. وی تاکید کرد چین مصمم است تا از حقوق قانونی شهروندان خود حمایت کند.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین پس از آن مطرح شد که دادگاهی در کانادا اسنادی را منتشر کرد که از همکاری پلیس فدرال آمریکا با سرویس اطلاعات امنیتی کانادا برای دستگیری مدیر مالی هوآوی پرده برمی داشت.

آمریکا مدیر مالی هوآوی را به تقلب بانکی و فریب بانک سرمایه گذاری انگلیس، اچ اس بی سی (HSBC) درباره معاملات یک شرکت تحت تملک هوآوی با ایران متهم کرده است - اعمالی که در کانادا نیز در زمان بازداشت وی در دسامبر ۲۰۱۸ غیرقانونی بوده است. این حکم دادگاه کانادا راه را برای برگزاری جلسات مرحله دوم استرداد این مدیر هوآوی به آمریکا هموار کرد.

یک دادگاه در کانادا اخیرا اعلام کرد مدیر مالی شرکت هوآوی در دفاعیه خود علیه یکی از مفاد اصلی محاکمه مربوط به استرداد وی به آمریکا شکست خورد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه چین تحریم های آمریکا شرکت هوآوی وزارت خارجه چین مدیر مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۳۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین

به گزارش جام جم آنلاین، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو بریکس به مسکو سفر کرد، با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • بازداشت دانشگاهیان باطل السحر ادعای آزادی بیان در آمریکاست
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد