Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@16:39:37 GMT

کرونا صدای اصناف را درآورد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۳۲۱۷

کرونا صدای اصناف را درآورد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رامین پهلوانی رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه با اشاره به مصوبات ستاد استانی کرونا مبنی بر لزوم رعایت موازین بهداشتی از سوی اصناف، گفت : از سه روز قبل نظارت بر واحد‌های صنفی را آغاز کرده ایم و تذکرات لازم به افرادی که بهداشت را رعایت نکرده اند، داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : فقط دیروز ۱۸۰ مغازه و ۹ تالار را در سه شیفت صبح، بعدازظهر و شب بازدید کردیم و برای افراد متخلف پرونده تشکیل شده است.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه از مشکلات متعددی که پیش روی این کار وجود دارد یاد کرد و افزود: فقط در شهر کرمانشاه ۴۵ هزار واحد صنفی مجاز و ۱۰ تا ۱۲ هزار واحد بدون جواز کسب داریم که نمی‌توانیم با محدودیت‌های نیرویی که داریم، سراغ تک تک این مغازه‌ها برویم و از مغازه‌داران درخواست کنیم ماسک بزنند.

پهلوانی افزود: هم اکنون فقط سه نیروی بازرسی اتاق اصناف فعالند و با این محدودیت نیرو نمی‌توانیم نظارت کاملی بر رعایت موازین بهداشتی در این همه واحد صنفی داشته باشیم، از همین رو با همکاری رئیس اتاق اصناف تعدادی از نیرو‌های شرکت نمایشگاه کرمانشاه برای همکاری با ما وارد بازار شدند.

او گفت: باید در نظر داشت وظایف بازرسی اتاق اصناف متعدد است و از یک سو باید بر تخلفات صنفی، جلوگیری از گرانفروشی و... نظارت کنیم و از سوی دیگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را نیز مد نظر داشته باشیم.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه مشکل دیگر را عدم همراهی خود مردم و مغازه‌داران دانست و ادامه داد: واحد‌های صنفی این روز‌ها به دلیل پیامد‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا با مشکلات متعددی مواجهند و نمی‌توانیم بیش از حد به آن‌ها فشار وارد کنیم. اگرچه تمام تلاش خود را می‌کنیم و حتی گاهی به ما فحاشی هم می‌کنند.

پهلوانی با بیان اینکه در تمام کشور هم هنوز استفاده از ماسک اجباری نیست، گفت: هیچ ابزار قانونی برای اجبار مغازه‌داران به استفاده از ماسک نداریم.

او گفت: به علاوه بسیاری از مغازه‌داران این موضوع را مطرح می‌کنند که وقتی مشتریان و مردم ماسک نمی‌زنند، ماسک زدن مغازه‌دار چه فایده‌ای دارد که حرف آن‌ها دور از منطق هم نیست.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه هزینه‌های زیاد تهیه ماسک، دستکش و وسایل ضدعفونی را از دیگر مشکلات مغازه‌داران دانست که باعث می‌شود نتوانند به خوبی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

پهلوانی افزود: با وجود همه این موارد بیش از حد توانی که داشتیم پای کار هستیم، اما سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها و خود مردم نیز باید همکاری کنند و این امر نیازمند فرهنگسازی است .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اصناف و بازاریان اصناف و بازار اصناف متخلف واحد صنفی رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه مغازه داران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعلی اکبر نصری سرآسیا اظهار کرد: طی رصد و پایش عمده فروشی‌های مصلی در پی دریافت خبری مبنی بر دپوی مقادیر زیادی برنج تقلبی توسط یکی از افراد سودجو، بررسی موضوع را در کمترین فرصت ممکن آغاز کردیم.

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: طی بررسی‌های بیشتر به انباری در بازار مصلای مشهد رسیدیم که وجود برنج تقلبی در آن عنوان شده بود.

وی افزود: پس از رسیدن به انبار علی رغم مخالفت فرد متخلف جهت ورود به انبار با دستور قضائی به محل ورود پیدا کردیم.

نصری سرآسیا بیان کرد: پس از ورود به انبار با ۷ تن برنج تقلبی و ۳ دستگاه چرخ کیسه دوز و مقدار زیادی کیسه خالی برنج با برندهای درجه یک رو برو شدیم.

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد تصریح کرد: پس از مشاهده تخلف در محل انبار و در حضور مسؤولین دستگاه‌های نظارتی صورت جلسه تنظیم و اموال امانت سپاری و نمونه جهت آزمایش به اداره نظارت بازرسی انتقال یافت.

وی با بیان اینکه با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد گفت: انبار در حضور مسؤولین نظارتی پلمب شد.

کد خبر 6088371

دیگر خبرها

  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد