Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@20:03:40 GMT

سامانه اشتغال مهارت محور در فردیس رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۳۲۹۹

سامانه اشتغال مهارت محور در فردیس رونمایی شد

معاون آموزش ، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در آیین رونمایی از این سامانه گفت: شهرستان فردیس  به خاطر برخورداری از شرایط خاص به عنوان پایلوت  طرح  اشتغال مهارمحور در استان البرز انتخاب شد.

علی جعفرپور بیان داشت : در راستای اجرای طرح اشتغال مهارت محور،  ساماندهی اشتغال در صنایع ، اصناف و شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس  در اولویت است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : سامانه اشتغال مهارت محور دسترسی کارجویان و کارفرمایان به کار و نیروی انسانی را آسان تر می کند. در این سامانه کارفرمایان به راحتی می توانند نیروی انسانی دارای مهارت را جذب کنند.

معاون آموزش ، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: این طرح ملی از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز اجرا می شود  که ۶۰ الی ۷۰ درصد صنایعی که در حال تاسیس هستند با نام کاربری در آن ثبت نام کردند.

پورجعفر افزود:  ۳۴ واحد صنعتی به فوریت از اداره کل فنی و حرفه ای استان نیروی کار مهارت آموخته درخواست کردند و اطلاع رسانی انجام شد.

وی از صنعتگران سیمین دشت خواست  کارگر از خط تولید خارج نشود در همان محل آموزش مهارت را بگذرانند.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرماندار فردیس نیز گفت: شهرک صنعتی سیمین دشت شهرکی پویا  است که منبع درآمد برای تعدادی از خانوارهای استان البرز است .

علیرضا صیاد افزود: مشکلات  عدیده ای در حوزه اقتصادی کشور وجود دارد با اجرای پروژه اشتغال مهارت محور با ساماندهی مطلوب و تخصصی تر به نیروی کار در جهش تولید موثر باشد.

مدیرعامل شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس نیز گفت: ۲۹۰ واحد تولیدی و صنعتی فعال با ۱۰ هزار نیروی انسانی در این شهرک مشغول به کار هستند.

فرشته محمودی افزود:  شهرک صنعتی سیمین دشت به واسطه تجمیع صنایع در آن از بهترین شهرک های صنعتی استان البرز و کشور است که پویایی را در آن می توان دید.

وی از مسوولان استان البرز خواست کارگروه رفع موانع تولید در شهرستان فردیس فعال کنند.

برچسب‌ها فردیس معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزرات کار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فردیس فردیس شهرک صنعتی سیمین دشت اشتغال مهارت محور استان البرز اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۳۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد

مسعود ایرانی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در این راستا نسبت به برگزاری ۳۶ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۱۸۵ نشست تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته اقدام گردید و واحد‌هایی احیا شده با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای ۱۶۱ نفر فرصت اشتغال دوباره ایجاد کردند.

وی افزود: همچنین با اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته ۳۱۱ فقره مجوز تاسیس با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال صادر شد که دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶ هزار و ۴۳۸ نفر در استان اردبیل بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تولید ۱۲۰ میلیون دلار کالا‌های جایگزین واردات اظهار کرد: برای کمک به رونق تولید نیز بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شد.

وی با اشاره به ارایه ۴۳۰ مورد مشاوره سرمایه‌گذاری در سال گذشته اضافه کرد: همچنین در راستای رونق تولید ۷۰ فقره معرفی‌نامه پرداخت تسهیلات برای طرح‌های در حال احداث در استان اردبیل ارایه گردید.

در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در اردبیل فعال هستند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • رونمایی از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک سمنان
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • رونمایی از سامانه جامع بازار کار به زودی
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس