Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دربسته خبر‌های انتظامی امروز می‌خوانیم:

کشف ۱۸۹ کیلوگرم تریاک در زهکلوت

فرمانده قرارگاه عملیاتی ابوذر از کشف ۱۸۹ کیلوگرم تریاک در عملیات ماموران یگان تکاوری ۱۱۵ بخش"زهکلوت" خبر داد.

سرهنگ عبدالعلی روانبخش گفت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۵ بخش"زهکلوت"با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی از عبور یک محموله موادمخدر از حاشیه دشت "جازموریان" با خبر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان داشت: در همین راستا مأموران این یگان با استقرار و گشت زنی در چند نقطه بیابانی به یک دستگاه خودروی وانت عبوری از نقاط صعب العبور مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

سرهنگ روانبخش تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۱۸۹ کیلوگرم تریاک کشف و راننده آن را دستگیر کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ابوذر گفت: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود و شهروندان نیز می‌توانند با انعکاس موارد مشکوک به پلیس یاریگر خادمان نظم و امنیت باشند.

توقیف ۵۳۶ وسیله نقلیه متخلف در زرند

فرمانده انتظامی شهرستان زرند از توقیف ۵۳۶ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف از ابتدای فروردین سال جاری تاکنون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود خدادادنژاد گفت: ماموران انتظامی شهرستان زرند با هدف افزایش احساس امنیت و آرامش عمومی و کاهش تخلفات رانندگی، طرح توقیف خودرو و موتورسیکلت‌های متخلف را از ابتدای سال به مرحله اجرا گذاشته اند.

او افزود: در راستای برقراری امنیت عمومی و انضباط ترافیکی و برخورد با رانندگان هنجارشکن و متخلف از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۰۲ دستگاه خودرو و ۲۳۴ موتورسیکلت متخلف توقیف و به پارکینگ انتقال شده است.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به نقش خانواده و مدرسه به عنوان دو نهاد مهم برای پیشگیری از حوادث رانندگی گفت: آموزش فرهنگ ترافیک از دوران کودکی در خانه و مدرسه نقش مهمی در کاهش حوادث و تخلفات راهنمایی و رانندگی در جامعه دارد.

سرهنگ خدادادنژاد با تاکید بر پایبندی همشهریان به قوانین و مقررات گفت: رعایت قوانین و مقررات و قانونمند بودن سد محکمی در برابر آسیب‌های اجتماعی است.

پایان کار سارق محتویات خودرو در کرمان

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری یک سارق محتویات خودرو و کشف ۲۲ فقره سرقت در عملیات ماموران انتظامی کلانتری ۱۹ این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ محمد رضا فداء گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات خودرو، دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس کرمان قرار گرفت.

او تصریح کرد: در همین رابطه مأموران کلانتری ۱۹ شهر کرمان با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی یک نفر سارق را شناسائی و وی را در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ فداء بیان داشت: متهم که در ابتدا منکر هرگونه سرقت بودند در مواجهه با شواهد موجود چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، به ۲۲ فقره سرقت شامل، ۱۶ فقره سرقت محتویات خودرو و ۶ فقره سرقت اماکن خصوصی در شهر کرمان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضایی از شهروندان خواست: به هشدار‌های پلیس توجه کنند و از پارک خودرو در نقاط خلوت بپرهیزند و وسایل نقلیه خود را با وسایل بازدارنده مانند دزدگیر و وسایل هشدار دهنده مجهز نمایند و در صورت برخورد با هر گونه مورد مشکوک موضوع را سریعاً با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۲۵۶ کیلو تریاک در کرمان

فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۵۶ کیلو تریاک و دستگیری یک متهم در عملیات ماموران مواد مخدر استان خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: در اجرای طرح‌های مستمر مبارزه با سوداگران مرگ ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی آگاه شدند قاچاقچیان قصد دارند محموله‌ای از مواد مخدر را از شهرستان‌های جنوبی کرمان به مرکز استان و سپس به استان‌های غربی کشور حمل کنند.

او افزود: بلافاصله مراتب دردستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت و طی هماهنگی با مقام قضایی ۲ اکیپ از ماموران عملیات ویژه این پلیس به مسیر‌های تردد احتمالی قاچاقچیان، اعزام و به یک دستگاه پژو پارس در محور بردسیر - سیرجان مشکوک و آن را متوقف کردند.

سردار ناظری بیان داشت: ماموران در بازرسی از خودروی مذکور ۲۵۶ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک کشف و یک متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان در پایان با اشاره به تحویل متهم و مواد مخدر کشف شده به مراجع قضایی گفت: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می شود که شهروندان نیز می‌توانند با انعکاس موارد مشکوک به پلیس یاریگر خادمان نظم و امنیت باشند.

توسعه پایش تصویری لازمه ارتقا امنیت اجتماعی

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: بهبود و توسعه عملکرد پایش تصویری در نقاط جرم خیز، زمینه ساز ارتقا امنیت و پیشگیری از وقوع جرایم خصوصا سرقت است.

سرهنگ محمدرضا فداء در در جمع روسای ادارات شهر که در فرمانداری کرمان برگزار شد، گفت: بهبود و توسعه عملکرد پایش تصویری در نقاط جرم خیز، زمینه ساز ارتقا امنیت و پیشگیری از وقوع جرایم خصوصا سرقت است که برای این امر نیاز به همدلی و همکاری همه سازمان‌های متولی امر است.

او با اشاره به پیشرفت‌های اخیر در زمینه پایش تصویری در شهر کرمان تصریح کرد: باید در زمینه تعیین نقاط جرم خیز توسط کارشناسان و نصب سامانه نظارت تصویری تلاش بیشتری انجام شود تا بتوان از این سامانه در پیشگیری از جرایم بهره‌های لازم را برد.

سرهنگ فداء در ادامه به رشد بی رویه کارگاه‌های ضایعاتی در شهر کرمان و اثر گذاری این کارگاه‌ها در افزایش سرقت اشاره کرد و افزود: سازمان‌های متولی امر باید هرچه سریع‌تر با احداث شهرک بازیافت در زمینه ساماندهی این کارگاه‌ها همکاری لازم را با نیروی انتظامی داشته باشند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با بیان این مطلب که اجرای طرح‌های پیشگیرانه به منظور ایجاد فضایی امن برای شهروندان و برخورد با افراد متخلف صورت می‌گیرد گفت: ناجا در تامین امنیت جامعه و ارتقای آرامش مردم با انجام طرح‌های پیشگیری ماموریت خطیری بر عهده دارد که اجرای موثر این ماموریت مستلزم مشارکت و همدلی سازمان‌های مختلف در امری پیشگیری از جرایم خصوصاً سرقت است.

سارق دوربین‌های مداربسته در حین سرقت دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از کشف ۱۷ فقره سرقت دوربین‌های مدار بسته در معابر عمومی و دستگیری یک سارق در حین سرقت توسط ماموران انتظامی کلانتری ۱۳ این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فداء افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت دوربین‌های مداربسته از معابر عمومی و اماکن خصوصی در شهر کرمان، موضوع دستگیری سارق و یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: در همین راستا ماموران کلانتری ۱۳ شهر کرمان در حین گشت زنی‌های شبانه و هدفمند موفق شدند سارق را در حین سرقت از معابر شهری دستگیر و جهت بازجوئی به کلانتری منتقل کنند.

سرهنگ فداء افزود: متهم با قرار گرفتن در برابر مدارک و مستندات پلیس در بازجوئی‌های تخصصی ماموران به ۱۷ فقره سرقت دوربین‌های مداربسته از معابر عمومی و اماکن خصوصی در شهر کرمان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به دستگیری ۲ مالخر در این پرونده و معرفی متهمان به مراجع قضائی شهروندان را به نصب دوربین‌ها در محل‌های دور از دسترس سارقان و مستحکم کردن دوربین‌ها بوسیله حفاظ و پیچ و مهره‌های قوی توصیه کرد.

کشف بیش از ۲ تن و ۶۰۰ کیلوانواع مواد مخدر در شهرستان کهنوج

سرپرست فرماندهی انتظامی کهنوج گفت: با تلاش ماموران انتظامی میزان کشفیات انواع مواد مخدر در این شهرستان از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۲ تن و ۶۰۰ کیلوگرم بوده است.

سرهنگ شاهپور بهرامی گفت:با تلاش ماموران انتظامی پلیس کهنوج از ابتدای سال جاری تاکنون چندین باند حمل مواد مخدر منهدم شده است.

او افزود:در این راستا طی این مدت ۲ تن و ۶۸۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر و تعدادی سلاح ممنوعه متعلق به قاچاقچیان نیز کشف شده است.

سرپرست فرماندهی انتظامی کهنوج دستگیری ۲۵ قاچاقچی، ۲۸ خرده فروش و ۲۲ معتاد متجاهر را از دیگر دستاورد‌های پلیس این شهرستان عنوان کرد و گفت: در همین راستا ۱۶ دستگاه وسیله نقلیه قاچاقچیان نیز توقیف شده است.

سرهنگ"بهرامی"اجرای مستمر طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده و پیشگیری موثر از فعالیت علنی و پنهان عوامل توزیع مواد مخدر با تکیه بر اقدامات اطلاعاتی و مشارکت‌های مردمی را یکی از اولویت‌های پلیس عنوان کرد.

او با هشدار به خانواده‌ها تصریح کرد:مواد مخدر چنان آرام و بی صدا بر جسم و روان مصرف کنندگان مستولی می‌شود که هیچ معتادی آغاز اعتیاد خود را به یاد نمی‌آورد از اینرو خانواده بعنوان نخستین نهاد موثر در این زمینه می‌تواند با ایجاد آرامش بین اعضا و افزایش اعتماد به نفس، قدرت تصمیم گیری صحیح در شرایط آسیب زا را به وجود آورد.

کشف لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در سیرجان

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف برخی از انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال از یک باب مغازه در شهرستان سیرجان خبر داد.

سردارعبدالرضا ناظری گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان سیرجان در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا از دپوی کالای قاچاق در یک باب مغازه مطلع شدند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی و با حضور در محل از این مغازه ۲ هزار و ۲۳۵ قلم انواع لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری و معرفی صاحب این اجناس به مقامات قضایی گفت: کارشناسان ارزش ریالی این اقلام را ۶ میلیارد ریال برآورد کردند که قطعا ضرر و زیان ورود و توزیع غیرمجاز آن‌ها با توجه به احتمال شیوع ویروس کرونا بسیار گسترده‌تر از زیان‌های اقتصادی آن‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/ی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لوازم آرایش قاچاق کالا فرمانده انتظامی شهرستان کرمان فرمانده انتظامی استان دوربین های مداربسته اقدامات اطلاعاتی ماموران انتظامی محتویات خودرو ابتدای سال لوازم آرایشی شهر کرمان پایش تصویری مواد مخدر دوربین ها فقره سرقت سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۳۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از دستگیری عامل تیراندازی تا کشف ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس

 مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دپو بیش از ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در شیراز 

جانشین فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۱۰ هزار و ۴۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در انبار متروکه در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ عبدالرضا ضربت جانشین فرمانده انتظامی شیراز بیان کرد: در پی تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان سوخت، ماموران کلانتری ۲۵ شریف آباد از دپو مقدار قابل توجهی سوخت قاچاق در انباری متروکه مطلع شدند.

او افزود: ماموران انتظامی با اقدامات پلیسی محل مورد نظر را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در بازرسی از این مکان ۱۰ هزار و ۴۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی شیراز تصریح کرد: مبارزه جدّی با قاچاق کالا و سوخت جزء اولویت‌های اصلی پلیس بوده و شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه دپو سوخت قاچاق از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ پلیس را مطلع کنند تا نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

دستگیری عامل تیراندازی در خفر

فرمانده انتظامی خفر از دستگیری عامل تیراندازی در یکی از روستا‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حجت‌اله احمدیان فرمانده انتظامی خفر اظهار کرد: در پی اعلام خبری مبنی بر یک فقره تیراندازی در یکی از روستا‌های شهرستان خفر، بلافاصله بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری عامل تیراندازی در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و پس از شناسایی مخفیگاه متهم، پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خفر با بیان اینکه اسلحه متهم کشف شد، تصریح کرد: پلیس قاطعانه و با تمام توان با مخلان نظم و امنیت عمومی در سطح شهرستان برخورد خواهد کرد و هرگز اجازه نخواهد داد هنجارشکنان امنیت و آرامش شهروندان را به مخاطره بیندازند.

کشف ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در داراب

جانشین فرمانده انتظامی داراب از کشف ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق و توقیف ۳ دستگاه وانت نیسان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عبدالکریم ساسانی جانشین فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: مأموران انتظامی داراب هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به ۳ دستگاه وانت نیسان مشکوک و برای بررسی بیشتر آنها را متوقف کردند.

او افزود: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی، در بازرسی از این خودرو‌ها ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی را کشف کردند.

سرهنگ ساسانی با بیان اینکه در این رابطه ۳ نفر دستگیر شدند، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از کشف یک کیلو و ۱۵۴ گرم مواد مخدر از نوع هروئین خبر داد. 

سرهنگ علی‌اصغر محمدپور فرمانده انتظامی شهرستان جهرم بیان کرد: در جهت برخورد با قاچاق، ماموران انتظامی جهرم هنگام گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی به یک سواری پراید حامل ۲ سرنشین مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند؛ و افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سرنشینان اقدام به بلعیدن مواد مخدر کرده‌اند و قصد انتقال آن را به شیراز دارند.

فرمانده انتظامی جهرم با اشاره به اینکه پس از انتقال به مقر انتظامی و خروج مواد مخدر از معده قاچاقچیان، در مجموع ۱۵۰ بسته هروئین به وزن یک کیلو و ۱۵۴ گرم کشف شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

توقیف ادوات حفاری غیرمجاز در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از توقیف ۳ دستگاه خودرو کمپرسور که در امر حفاری غیرمجاز در یکی از روستا‌های این شهرستان فعالیت داشتند، خبر داد.

سرهنگ زمان اله کریمی فرمانده انتظامی خرامه بیان کرد: برابر اخبار رسیده مبنی بر اینکه افرادی سود جو در امر حفاری غیرمجاز در یکی از روستا‌ها فعالیت دارند که بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و پس از گرفتن مجوز قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن محل یک دستگاه کمپرسور که در حال فعالیت حفاری بود را به همراه ۲ دستگاه خودرو توقیف کردند.

فرمانده انتظامی خرامه با بیان اینکه وسایط توقیفی به پارکینگ دلالت داده شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد.

دستگیری سارق و کشف سمند سرقتی در کوه چنار 

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف سواری سمند سرقتی در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ حسینعلی شیروانی فرمانده انتظامی کوه‌چنار اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تردد سواری سمند دارای سابقه سرقت در محور‌های مواصلاتی این شهرستان، بلافاصله ماموران انتظامی طرح مهار را اجرا و موفق شدند خودرو را شناسایی و آن را توقیف کنند.

سرهنگ شیروانی با اشاره به دستگیری راننده سارق، افزود: با استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو سمند سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه خودرو پس از سیر مراحل قانونی تحویل مالباخته شد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف موتورسیکلت سرقتی در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ سیدرحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار بیان کرد: ماموران کلانتری مرکز هنگام گشت‌زنی هدفمند به یک دستگاه موتورسیکلت هوندا که در حال حرکت بود مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در استعلام اولیه مشخص شد موتورسیکلت سابقه سرقت از شهرستان جم استان بوشهر دارد، گفت: راکب برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی کوار بی‌توجهی به هشدار‌های پلیس و استفاده نکردن از تجهیزات بازدارنده را از مهم‌ترین علل بسترساز وقوع سرقت قلمداد کرد و از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک بلافاصله موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد
  • دستگیری اراذل و اوباش سابقه‌دار در تبریز
  • انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • از دستگیری عامل تیراندازی تا کشف ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • سارقان مشاعات ساختمانی در اسفراین دستگیر شدند
  • دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی
  • ماجرای تیراندازی در دولت آباد چه بود؟
  • ۱۸ رأس احشام مسروقه در مخفیگاه باند سارقان در اصفهان
  • تیراندازی در دولت آباد برای زمین گیر کردن سارقان