Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، امروز تعدادی از کارکنان و کارگران بخش‌های مختلف استان در شرایط قرمز کرونایی و گرمای شدید، در اهواز دست به تجمع زدند.

تعدادی از پرسنل مراکز جامع خدمات سلامت خوزستان خواستار بازگشت به کار و دریافت مطالبات خود هستند

یکی از پرسنل مراکز جامع خدمات سلامت خوزستان که امروز به همراه همکارانش برای دفاع از حق خود درب استانداری خوزستان تجمع کرده بود، اظهار کرد: سال ۹۴ حدود ۶۰ نفر از طریق آزمون طرح تحول نظام سلامت به استخدام علوم‌ پزشکی درآمده و در مراکز جامع خدمات سلامت استان به‌عنوان مدیر اجرایی مشغول به کار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در آغاز ۶۰ نفر به استخدام درآمدند و به‌تدریج ۲۵ نفر از ما تعدیل شدند، می‌افزاید: در سال ۹۷ نیز اقدام به تعدیل مابقی نیروها کردند که با پیگیری شورای تأمین استان مجدداً یکسال دیگر به کار گرفته شدیم.

وی که‌ نمی‌خواست نامش فاش شود، گفت: ابتدای سال ۹۸ سیدی مهدی حسینی زاده سرپرست وقت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کرد شما نیروهای مازاد هستید و بودجه‌ای برای پرداخت حقوق شما نداریم و اقدام به‌ اخراج ما کردند.

وی ادامه داد: بعدها گفتند باید به‌عنوان‌ نماینده پیمانکار شرکت آرش نوین پل دختر مشغول به کار شوید که در این صورت بعد از سه ماه دوباره به کار بازمی‌گردید.

این شخص معترض تشریح کرد: بعد از سه ماه یعنی شهریور ۹۸ پیمانکار را برکنار کردند درصورتی‌که تیرماه همان سال با پیمانکار دیگری قرارداد بسته بودند.

او بیان می‌کند: بعد از برکناری پیمانکار قدیمی و روی کار آمدن فردی جدید اقدام به اخراج ۳۵ نفر باقی‌مانده پرسنل مراکز جامع خدمات کردند. این در حالی بود که پیمانکار می‌گفت معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی شما را اخراج کرده و معاونت بهداشت نیز درست خلاف این حرف را می‌زد.

او یادآور می‌شود: سال گذشته گروهی روانشناس را نیز اخراج کردند ولی بعد از مدتی در بخش پذیرش مراکز مختلف مشغول به کار شدند ولی وضعیت پرسنل مراکز جامع خدمات سلامت بلاتکلیف مانده است.

وی به پرداخت نشدن مطالبات پرسنل از فروردین تا شهریور سال گذشته اشاره و گفت: بسیاری از خانواده‌ها هنوز از اخراج شدن ما خبر ندارند و به بهانه‌های مختلف از شهرستان‌های استان برای پیگیری وضعیت خود به اهواز می‌آییم.

 کارگران شرکت رامپکو (تلمبه خانه غرب کارون) ۷ ماه حقوق معوقه دارند

در تجمع دیگری که امروز درب استانداری خوزستان رخ داد یکی از کارگران شرکت رامپکو (تلمبه خانه غرب کارون) که زیر مجموعه شرکت مهندسی توسعه نفت (متن) است، اظهار کرد: حدود هفت ماه حقوق معوقه داریم و سه ماه هیچ حقوقی به کارگران که نزدیک به ۸۰ نفر هستند پرداخت نشده است.

او با بیان اینکه حدود ۱۰ ماه آشپزخانه شرکت تعطیل بوده و هیچ خدماتی به پرسنل نمی‌دهد، می‌افزاید: نزدیک یکسال پول بیمه تکمیلی از حقوق کم می‌شده ولی هیچ سابقه‌ای برای ما لحاظ نشد.

کارگر معترض می‌گوید: در گذشته قراردادها سه ماهه بود ولی در حال حاضر به‌صورت یک‌ماهه بسته می‌شود. شرکت رامپکو نماینده کارگری نداشته و بازرسی نیز از اداره کار برای بررسی وضعیت کارکنان مراجعه نمی‌کند.

او تصریح می‌کند: قرارداد شرکت رامپکو بهره‌برداری بوده و هرماه صورت وضعیت بهره‌برداری ارسال و مطالبات برای شرکت واریز می‌شود.

این کارگر‌ معترض در ادامه مطلب فوق اضافه می‌کند: صورت وضعیت شرکت تا اواخر سال گذشته پرداخت شده و صورت وضعیت جدید نیز تا اردیبهشت‌ماه نیز رد شده و به‌زودی به شرکت پرداخت می‌شود ولی حقوقی برای کارگران واریز‌ نمی‌شود.

یکی دیگر از‌ کارگران شرکت رامپکو اظهار کرد: قبلاً شرکت به‌صورت ۳ شیفته کار‌ می‌کرد و با شروع کرونا و به بهانه آن به ۴ شیفت با همان تعداد کارگر افزایش پیدا کرد که با این کار دریافتی‌های ما نیز کم شد.

او می‌گوید: تعدادی از کارگران به خاطر دفاع از حق خود به بهانه‌های امنیتی تهدید شده‌اند.

 پرسنل آبفا روستایی خوزستان خواستار پرداخت معوقات و تعیین تکلیف قراردادهای خود هستند

تجمع اعتراضی دیگری امروز توسط کارگران آب و فاضلاب روستایی خوزستان به دلیل پرداخت نشدن حقوق و مطالبات خود در محل این اداره انجام شد.

پرسنل آبفا روستایی خوزستان که به ۶۳۰ نفر می‌رسند خواستار پرداخت مطالبات خود هستند. ۱۸ ماه بیمه، پنج ماه حقوق و عیدی و چهار سال سنوات این کارگران تسویه حساب نشده است.

گفتنی است، این کارگران در پی ادغام آبفا شهری و روستایی نیز اعتراض دارند و خواستار تعیین تکلیف قراردادهای خود پس از یکپارچگی این شرکت با آب و فاضلاب خوزستان هستند.

این کارگران تاکنون زیر نظر آبفا روستایی بودند و به آن‌ها گفته شده از این پس باید زیر نظر پیمانکار شرکت آب و فاضلاب شهری کار کنند.

کارگران فضای سبز منطقه ۲ شهرداری اهواز خواستار بازگشت به کارند

در ادامه اعتراضات کارگری امروز، ۱۶ نفر از کارگران فضای سبز شرکت پیمانکاری انبار سحر خوزستان که زیر نظر شهرداری منطقه ۲ فعالیت می‌کند در محل ساختمان شهرداری اهواز دست به تجمع زدند‌.

گفتنی است، این کارگران بعد از ۲ الی ۹ سال سابقه کاری بدون هیچ دلیلی از کار اخراج شدند و تقاضای بازگشت به کار را دارند.

مراکز کارگری و شرکت‌های پیمانکاری نیازمند بازرسی، نظارت و توجه بیشتری هستند

‌امید است این قشر زحمت‌کش که ‌زیربنای عمرانی و ساختاری کشور را رقم می‌زنند بیش از پیش مورد توجه مسئولین و دستگاه‌های زیربط قرار بگیرند.

قطعاً نظارت بر مراکز کارگری و شرکت‌های پیمانکاری از سوی دستگاه‌های متولی می‌تواند از چنین اتفاقاتی بکاهد و به جامعه نابسمان کارگری و وضعیت بد اقتصادی آن‌ها رنگ و بوی تازه‌ای ببخشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگران خوزستانی مراکز جامع خدمات سلامت آبفا روستایی سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۴۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، اکرم فرهادی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران گفت: یکی از عوامل اصلی ماندگاری پزشکان و بیتوته بودن آن‌ها در مراکز خدمات جامع سلامت، وجود محل زیست مناسب پزشکان است و با احداث مکان‌های مناسب تمام تلاشمان را می‌کنیم تا راه ارائه خدمات سلامت باکیفیت بالاتر به مردم با حضور همیشگی پزشکان هموار شود.

وی تصریح کرد: پانسیون پزشکان دالکی در زمینی به مساحت ۱۰۰ مترمربع و اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در محوطه مرکز خدمات جامع سلامت دالکی احداث خواهد شد.

فرهادی گفت: شهر دالکی با جمعیتی در حدود ۹ هزار نفر، به دلیل قرار گرفتن در محور مواصلاتی استان بوشهر به استان فارس، بار مراجعات به بخش درمانی مرکز خدمات جامع سلامت دالکی بالا است و باید توجه بیشتری به زیرساخت‌های درمانی در این شهر شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر ضمن تقدیر از تلاش‌های شبکه بهداشت و درمان دشتستان در خصوص پیگیری و ارتقا زیرساخت‌های بهداشتی این شهرستان خاطرنشان کرد: باعث افتخار است که قدم‌هایی برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم برداریم و با تکمیل زیرساخت‌ها، سطح پاسخگویی به نیازهای بهداشتی درمانی مردم بیش‌ازپیش ارتقا می‌یابد.

کد خبر 6088250

دیگر خبرها

  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان
  • دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند