Web Analytics Made Easy - Statcounter

تأثیر بیماری کرونا بر زنان باردار یا نوزادان آن‌ها چندان شدید نیست، اما زنان باردار در برابر ویروس‌های تنفسی آسیب‌پذیرتر از باقی افرادند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ یک متخصص تغذیه گفت: با گذشت ماه‌ها از ویروس کرونا همچنان سوالاتی در ذهن زنان باردار درمورد شرایط بارداری وجود دارد که رفع نشده است. خیلی از زنان باردار همچنان ترس از مبتلا شدن به ویروس کرونا را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرزانه خدایی‌منش افزود: تأثیر این بیماری بر زنان باردار یا نوزادان آن‌ها چندان شدید نیست، اما زنان باردار در برابر ویروس‌های تنفسی از جمله مِرس و سارس، که ویروس تازهٔ کرونا هم شبیه آنهاست، آسیب‌پذیرتر از باقی افرادند.

خدایی‌منش گفت: یکی از عواملی که موجب می‌شود خانم‌های باردار بیشتر از افراد دیگر در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا باشند این است که خانم‌های باردار در این دوران دچار ضعف سیستم ایمنی بیشتری هستند بنابراین باید بیشتر به راهکار‌های پیشگیرانه توجه کنند.

او یادآوری کرد: زنان باردار با دیدن علائم خفیف باید فورا آزمایش شده و تست غربالگری بدهند، البته سرعت در انجام این کار بستگی به وضعیت سفید و قرمز بودن محل سکونت مادر باردار دارد. اگر مبتلا به کووید-۱۹ باشند، ممکن است به مراقبت‌های ویژه تری نیاز داشته باشند. متخصص تغذیه بیان کرد: زنان بارداری که علائم خفیفی از ویروس کرونا دارند باید دست کم برای ۱۴ روز خود را در خانه قرنطینه کنند.

در این مدت قرنطینه ویزیت‌های معمول بارداری هم لغو خواهد شد و با تماس تلفنی دستورات لازم را از پزشک مربوطه دریافت می‌کنند. او افزود: خطر انتقال ویروس کرونا از مادر آلوده به جنین کم است، اما گزارش‌هایی هم وجود دارد که نشان می‌دهند نوزادان مادران مبتلا به کووید-۱۹ پادتن یا آنتی‌بادی‌های خاص ویروس کرونا را در خون خود دارند که این موضوع نشان می‌دهد که ممکن است درون رحم در معرض ویروس باشند. خدایی منش گفت: لازم است داده‌های بیشتری در این باره جمع آوری کنیم تا میزان واقعی خطر انتقال کرونا از مادر به نوزاد معلوم شود.

زیرا نگرانی‌هایی درباره این شیوه انتقال و عوارض بالقوه آن از جمله نقایص هنگام تولد، ابتلای زودرس نوزاد به کووید-۱۹ و سایر عوارض وجود دارد. او افزود: زنان باردار برای کاهش خطر عفونت با ویروس کرونا باید فاصله‌گیری اجتماعی را رعایت کرده، در خانه بمانند و از تجمع‌های عمومی دوری کنند. خدایی منش تصریح کرد: پدر و مادری که در انتظار به دنیا آمدن فرزند خود هستند، باید برای چندین ماه در خانه ماندن، خود را آماده کنند.

باید مقداری غذا، دارو‌های رایج مانند استامینوفن، دماسنج و سایر اقلام بهداشتی مانند صابون، مواد شوینده و دستمال‌های کاغذی را در خانه داشته باشند. در صورت امکان، به جای رفتن به بازار و فروشگاه‌ها که مردم در آن‌ها جمع می‌شوند، از سرویس‌های تحویل به منزل استفاده کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا زنان باردار ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۴۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا برخی مادران باردار مُهر می‌خورند؟

برخی افراد به خوردن مواد غیر خوراکی مانند خاک و... تمایل دارند، گاهی این تمایل در خانم‌های باردار رخ می‌دهد که ناشی از ویار بارداری است. حال علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی با حضور در یک برنامه تلویزیونی علت این تمایل به خوردن خاک یا مهر را تشریح کرد و گفت: این افراد، چون فقر آهن دارند٬ مهر می‌خورند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • همایش مشترک رادیو تهران برای پیدا کردن افراد مستعد در کرمانشاه
  • همایش مشترک رادیو تهران برای پیدا کردن  افراد مستعد در کرمانشاه
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • تهران تا شنبه میزبان سامانه بارشی است
  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • چرا برخی مادران باردار مُهر می‌خورند؟