Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این بسته خبری از اطفا ۱۱ مورد آتش سوزی نیزار در اهواز تا پرداخت تسهیلات شش میلیون تومانی به تاکسیرانان و راه اندازی ۲۵ ایستگاه ورزش صبحگاهی در کاشان را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم:

اضافه شدن ۱۸۰ دستگاه اتوبوس نوسازی شده به ناوگان اتوبوسرانی قم

سید مرتضی سقاییان نژاد، شهردار قم از بازسازی ۱۸۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال خبر داد و گفت: بازسازی ۱۸۰ دستگاه اتوبوس نسبت به خرید هزینه معقول‌تری برای شهرداری در برداشته و تا ۶ سال نیز می‌تواند در ناوگان فعالیت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیفیت هوای مشهد قابل پیش بینی می‌شود

مهدی یعقوبی، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در راستای پیش بینی کیفیت هوای شهر، انجام مطالعات سیاهه انتشار هوای کلانشهر مشهد به اتمام رسیده است که در نوع خود یکی از منحصر به فرد تر ین پروژه‌های زیست محیطی در سطح کشور است.

جبران پرداختی‌های پیمانکاران پسماند

صدرالدین علیپور، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: برای جبران ضرر پیمانکاران پسماند که در مدت زمان تعطیلی موظف به پرداخت حقوق نیروهای خود بودند، از میزان اجاره بهای پرداختی پیمانکاران کسر می‌شود.

ابلاغ شیوه نامه نکوداشت هفته شهرداری و دهیاری‌ها

شیوه نامه نکوداشت هفته شهرداری و دهیاری (۱۴ لغایت ۲۰ تیرماه) به معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری‌ها ابلاغ شد.

افتتاح پارک رستمیان آستارا

جواد معیتی، شهردار بندر آستارا گفت: پارک محله‌ای کوچه ۱۵ شهید رستمیان این شهر در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

اطفا ۱۱ مورد آتش سوزی نیزار در اهواز

ابراهیم قنبری، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از مهار ۱۱ مورد آتش سوزی نیزار با کمک آتش نشانان ایستگاه ۹۹ خبر داد.

اکران مجدد تابلوهای سطح شهر بندرعباس با مضمون کرونا

الیاس محسنی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: با توجه به شیوع بالای ویروس در استان هرمزگان، این سازمان با همکاری مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اقدام به اکران مجدد تابلوهای سطح شهر با مضمون هشدار در خصوص کرونا کرده است.

راه اندازی ۲۵ ایستگاه ورزش صبحگاهی در کاشان

مرتضی والی زاده، مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کاشان گفت: ۲۵ ایستگاه برای انجام ورزش‌های صبحگاهی در شهر کاشان راه اندازی شده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای استفاده از آنها ضروری است.

پرداخت تسهیلات ۶ میلیون تومانی به تاکسیرانان

مرتضی ضامنی، مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: با پیگیری‌های انجام شده و در راستای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و با هدف حمایت از کسب و کارهای آسیب پذیر تسهیلات شش میلیون تومانی به تاکسیرانان تعلق خواهد گرفت.

فعالیت بیش از ۳۰۰ هزار وسیله نقلیه در کرمانشاه

محسن ارجمندی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه از فعالیت بیش از ۳۰۰ هزار وسیله نقلیه در سطح شهر خبر داد.

کد خبر 427920

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران ناوگان اتوبوسرانی شهرداری قم روز شهرداری ها دهیاری ها کیفیت هوا شهرداری مشهد آتش سوزی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تابلوهای شهری شهرداري بندرعباس کاشان ورزش تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میلیون تومانی به تاکسیرانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۴۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان خرد، افزود: صندوق ملی محیط زیست به عنوان یک موسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند و تسهیلات با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست پرداخت می‌کند که متاسفانه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه صنایع، شهرداری ها، شرکت‌های شهرک‌های صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیردولتی از این فرصت برای ارائه طرح‌های محیط زیستی و بهرمندی از دریافت تسهیلات حمایتی این صندوق استفاده‌ نکرده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی‌های محیط زیست و طرح‌هایی که منجر به حفظ محیط زیست شوند، مصرف می‌شود.

جادودان خرد بیان کرد: این صندوق آمادگی دارد از طرح‌های حافظ محیط زیست در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، طرح‌های کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، نیروگاه‌های تولید انرژیِ پاک بخصوص طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری‌ها تسهیلات پرداخت کند.

وی بیان کرد: واحد‌های صنعتی، معدنی، شهرداری ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت‌های صنعتی و فرمانداران می‌توانند نسبت به معرفی طرح‌های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به ریاست این صندوق یا به اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای راهنمایی‌های لازم مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه
  • هشدار به پیمانکاران پسماند پایتخت درمورد بکارگیری کارگران زیر ۱۸ سال
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • چگونه سرمایه‌گذاری ۲هزار میلیارد تومانی در حوزه پسماند شکل گرفت؟
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند